Gå til innhold

Rosenrot

Anbefalte innlegg

Gjest barteline
Skrevet

Er det noen som har erfaring med rosenrot? Jeg har tatt dem i snart en måned, og synes jeg merker det godt på energien.

Men de siste dagene har jeg begynt å se en tendens til økt hårvekst i ansiktet ("bart"). Noen som hvet om dette kan ha en sammenheng?

Skrevet

Hvis jeg husker det, skal jeg jammen spørre legen min om et par dager. Han snakker ellers varmt om rosenrot.

Skrevet

Det eneste jeg vet er at en egenskap den skal ha ved utvortes bruk er økt hårvekst, men tør ikke si om det virker slik om man tar dette innvortes..

Dette står det om rosenrot:Rosenrot har hatt en viss anvendelse i folkemedisinen i mange land, så også i Norge. Den kalles enkelte steder for hårvokster, et navn som henspeiler på bruk av den roseduftende jordstengelen til hårvask. Å vaske håret i en låg kokt på rosenrot, eller kanskje enda bedre å gni hodebunnen inn med en olje med rosenrotekstrakt, skulle både gi god hårvekst og et velduftende hår. Rosenrot er også kjent som hudbeskyttende middel, og noen steder lagde man grøt av planten sammen med havremel, og la dette på forstuvninger og lignende.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Jeg har fått litt mer bart jeg også, etter at jeg begynte med rosenrot... Har ikke sett at det kan være en sammenheng der... Tenkte at det sikkert var fordi jeg har byttet p-piller fra Diane til Cerazette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...