Gå til innhold

psykopati


larsenjr

Anbefalte innlegg

Dersom man har noen i familien, som man oppfatter har trekk av psykopati,hvordan skal man forholde seg?Eller hvor kan man henvende seg for å få råd om hvordan dette kan takles?Hva som er lurt?I mitt tilfelle dreier det seg om nr.2 av 3 gutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du skriver sånn ca. alder hadde det vært lettere å svare, tror jeg. Barneskole, ungdomsskole, videregående? Og hva regner du som et psykopatisk trekk? Skjønner godt dette er bekymringsfullt for deg, og folk vil sikkert prøve å svare.

Vh Bugge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Hva er det som gjør at du tenker psykopati, og hvor gammel er vedkommende. Spør fordi jeg antar at det er et barn, i og med at du skriver nr 2 av 3 gutter, tar jeg feil?

Det er sikkert mange typer atferd som kan forveksles med psykopati, og om det dreier seg om et barn så ville jeg ha henvendt meg til BUP.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skriver sånn ca. alder hadde det vært lettere å svare, tror jeg. Barneskole, ungdomsskole, videregående? Og hva regner du som et psykopatisk trekk? Skjønner godt dette er bekymringsfullt for deg, og folk vil sikkert prøve å svare.

Vh Bugge

Er alene mor,far død.

min sønn går på videregående skole,siste år.Dette er ingen "ny"problemstilling med andre ord.

Utnytter andre i familien med sjarm.Lang "mobbe"historie i forhold til yngre bror som først nå gir seg p.g.a.brorens større styrke.

Tidligere førte dette til at jeg sjelden lot barna være alene.

Låner penger, betaler ikke tilbake.

Gidder ikke jobbe,tjener for lite som han sier.

Deltar ikke hjemme gjør som det passer han.Ingen egeninnsikt.

Sammenligner med brødrene.Det er den målestokken jeg har.

Prøver "gi og ta" handler ,men han følger ikke opp.Går ut av alle avtaler dersom det passer han.

Hevner seg når jeg er konsekvent.

Slår ikke,men dunker og dytter også meg når han blir sint.

Det finnes slektninger med samme trekk.

Lang liste,men dette får holde.

Prøver å beskytte bror gjennom noen regler.

(får ikke låne penger av yngre bror)Slik at det skal være lettere for han å si nei.

Eldste bror flyttet ut.

Det er forferdelig slitsomt for oss begge og har vært det lenge.

Men du vet kjærlighet til barn og innimellom håp om en utvikling....

Vanskelig å ta vare på seg selv.

I all korthet.

Larsenjr

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en mamma i nord

Er alene mor,far død.

min sønn går på videregående skole,siste år.Dette er ingen "ny"problemstilling med andre ord.

Utnytter andre i familien med sjarm.Lang "mobbe"historie i forhold til yngre bror som først nå gir seg p.g.a.brorens større styrke.

Tidligere førte dette til at jeg sjelden lot barna være alene.

Låner penger, betaler ikke tilbake.

Gidder ikke jobbe,tjener for lite som han sier.

Deltar ikke hjemme gjør som det passer han.Ingen egeninnsikt.

Sammenligner med brødrene.Det er den målestokken jeg har.

Prøver "gi og ta" handler ,men han følger ikke opp.Går ut av alle avtaler dersom det passer han.

Hevner seg når jeg er konsekvent.

Slår ikke,men dunker og dytter også meg når han blir sint.

Det finnes slektninger med samme trekk.

Lang liste,men dette får holde.

Prøver å beskytte bror gjennom noen regler.

(får ikke låne penger av yngre bror)Slik at det skal være lettere for han å si nei.

Eldste bror flyttet ut.

Det er forferdelig slitsomt for oss begge og har vært det lenge.

Men du vet kjærlighet til barn og innimellom håp om en utvikling....

Vanskelig å ta vare på seg selv.

I all korthet.

Larsenjr

.

Behøver ikke være psykopati. Det kan dreie seg om manglende empati. Han har også manglende selvinsikt, kanskje du skulle lese lit om bokstavdiagnoser, som feks. asperger, tourette og ADHD.

Bare et tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...