Gå til innhold

kan sykepleier jobbe på apotek?

Anbefalte innlegg

Gjest klar for noe nytt
Skrevet

Jeg jobber idag som sykepleier, men trives ikke helt med det. Har lyst til å gjøre noe annet, som f.eks å jobbe på et apotek. Er det noen som vet hva jeg evt må ta av etterutdanning for å gjøre det?

Har også interesse innen data og it. Noen som kan tipse meg om eventuelle yrker jeg kan jobbe i, uten for mye etterutdanning?

Skrevet

Du kan ta en ettårig(muligens er det nå to) utdanning og bli diakon tror jeg, men det kan jo være totalt uaktuelt, siden du da må jobbe innenfor kirken. Men livssynet ditt vet ikke jeg noe om, så....

Men hvis du er et normalt høflig og oppegående menneske, så pliiis begynn å jobbe på et apotek. Jeg møter så mange uhøflige og merkelige mennesker der, så apotekverdenen kunne da trengt deg sårt. Beklager til alle gode apotekere og farmasøyter som leser dette. Jeg vet dere finnes også, jeg møter bare stort sett på de andre. Og det gjør venninnene mine også. Men jeg er enig med deg i at det virker greit å jobbe på et apotek.

Jeg vet ikke hvilket område du har jobbet på, men hvis du tar utdannels, kan du bli helsesøster, psykiatrisk sykepleier. Det er jo jobber som skiller seg fra mange vanlige avdelinger på et sykehus.

Men nå svarte jeg egentlig ikke på spm ditt.Hva som skulle til for at du kunne få innpass på et apotek. Driver selv og videreutdanner meg, så jeg vet det kan være en vanskelig prosess å finne det rette.

Skrevet

Ja, flere fra mitt kull jobber på apotek. Der er det i tillegg bandasjist og sykepleieartikler, så det har kanskje litt å si. Men de ordner også resepter.

Gjest sykepleier
Skrevet

Jobbe i legemiddelfirma, undervisning? Dessuten ser jeg at kreftregistret av og til søker etter nye medarbeidere som innebærer endel datajobbing. (medisinsk koder tror jeg det heter?)

Skrevet

Ja det kan du.

Jobbe med bandasjist-oppgaver t.d. (Inkontinens, stomi, blodsukkerapparat osv).

Du kan også bli legemiddelkonsulent å få feit jobb hos et farmasøytisk firma

>:-}

Ellers fins det jo massevis av videreutdanning etter interesse.

Gjest klar for noe nytt
Skrevet

Ja det kan du.

Jobbe med bandasjist-oppgaver t.d. (Inkontinens, stomi, blodsukkerapparat osv).

Du kan også bli legemiddelkonsulent å få feit jobb hos et farmasøytisk firma

>:-}

Ellers fins det jo massevis av videreutdanning etter interesse.

Hva gjør en legemiddelkonsulent? Jeg bor ikke i nærheten av de største byene her i landet, så da er vel muligheten for en jobb hos et sånnt firma små?

Skrevet

Bare et forslag. Aner ikke om det er noe du kunne tenke deg. Om du velger å jobbe med Døve så kan du samtidig lære deg et nytt språk. Det kan være ganske så spennende. Det trengs mange sykepleiere på ulike institusjoner for døve, og tegnspråksopplæring vil bli gitt.

uannsett en nyttig kompetanse å ta med seg videre. Skal forhøre meg med en som jobber på apotek om hva slags jobbmuligheter det er for sykepleiere der.

Skrevet

Hva gjør en legemiddelkonsulent? Jeg bor ikke i nærheten av de største byene her i landet, så da er vel muligheten for en jobb hos et sånnt firma små?

Veit ikkje så veldig mykje om akkurat dette, må eg innrømme.

Søskenbarnet mitt jobbar for ein av legemiddelprodusentane, men eg veit faktisk lite om kva ho gjer i jobben (ho er forøvrig ikkje sjukepleiarutdanna, berre for å ha nemnd det). Ho reiser ein del...

Da eg var i kir. praksis så hadde vi i utprøving ein ny type venflonar, hugsar eg. Det var ein slik konsulent som reiste rundt og leverte ut venflonar og informerte om kor fortreffeleg denne nye typen venflon var og korleis ein skulle bruke dei rett, og tok inn spørjeskjema for evaluering osv. Eg syns dei var ganske smarte, men når alt kom til alt så behaldt vi dei gode gamle. Dei fleste foretrakk dei.

Ein annan gong var eg med på seminar om psykiske sjukdomar, da prata eg litt med ein legemiddelkonsulent etterpå ang eit nytt antipsykotikum han reiste rundt for å informere om, han var opprinneleg sjukepleiar i alle fall. Så det går mykje i reising og kursing. Pointet er jo å få folk til å bruke produkta dei framstiller.

Men ein bør nok bu i Oslo eller deromkring for å få seg den typen jobb, tenker eg.

Lykke til med jobb og veivalg!

Gjest klar for noe nytt
Skrevet

Bare et forslag. Aner ikke om det er noe du kunne tenke deg. Om du velger å jobbe med Døve så kan du samtidig lære deg et nytt språk. Det kan være ganske så spennende. Det trengs mange sykepleiere på ulike institusjoner for døve, og tegnspråksopplæring vil bli gitt.

uannsett en nyttig kompetanse å ta med seg videre. Skal forhøre meg med en som jobber på apotek om hva slags jobbmuligheter det er for sykepleiere der.

Der gav du meg noe å tenke på... Skal få undersøkt litt om mulighetene for å få jobb på institusjon for døve. Men er også veldig interessert i å høre hva du finner ut av om muligheter for en sykepleier å få jobb på et apotek. Innbiller meg at det er vanskelig å få jobb på apotek. Tror folk holder på jobbene sine.

Også må jeg få takke for at du, og alle andre som har vært behjelpelig med svar, gidder å sette av tid for å hjelpe meg. Er veldig takknemlig, siden jeg er ganske forvirret for tiden ang fremtiden.

Gjest klar for noe nytt
Skrevet

Ja, flere fra mitt kull jobber på apotek. Der er det i tillegg bandasjist og sykepleieartikler, så det har kanskje litt å si. Men de ordner også resepter.

Jeg har sett litt på aetat sine sider der de søker etter folk til å arbeide på apotek, men alle stillingene krever farmasøyt eller apotekerutdanning. Fikk de du gikk på kull med jobb på apotek uten ekstra kurs/utdanning? Sorry alt maset, men har så lyst å finne ut av dette ganske fort. Tusen takk for svar!

Skrevet

Jeg har sett litt på aetat sine sider der de søker etter folk til å arbeide på apotek, men alle stillingene krever farmasøyt eller apotekerutdanning. Fikk de du gikk på kull med jobb på apotek uten ekstra kurs/utdanning? Sorry alt maset, men har så lyst å finne ut av dette ganske fort. Tusen takk for svar!

Ja, er ganske sikker på at de ikke har noe ekstra utdannelse. De søkte etter sykepleiere. Men de får mye kurs og slik gjennom jobben. Maaaange goder som vi kan misunne dem iallefall. De jobber i en lansdekkende kjede av apoteker, så det er ikke bare et lokalt apotek heller.

Skrevet

Der gav du meg noe å tenke på... Skal få undersøkt litt om mulighetene for å få jobb på institusjon for døve. Men er også veldig interessert i å høre hva du finner ut av om muligheter for en sykepleier å få jobb på et apotek. Innbiller meg at det er vanskelig å få jobb på apotek. Tror folk holder på jobbene sine.

Også må jeg få takke for at du, og alle andre som har vært behjelpelig med svar, gidder å sette av tid for å hjelpe meg. Er veldig takknemlig, siden jeg er ganske forvirret for tiden ang fremtiden.

Har snakket med en som jobber som apotektekniker. Hun sa at flere apoteker har ansatt sykepleiere. De har spesielt ansvar for bandasjemateriell, stomiutstyr inkontinensutstyr etc. Så det skulle være muligheter der. Hva med etterutdanning som stomisykepleier?. Da kan du jo også jobbe en del administrativ. Det finnes mange ulike typer stomier, så området er spennende.

lykke til , uannsett hva du ønsker å gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...