Gå til innhold

Har du sett månen i Asia?

Gjest Skal kanskje til sør-Kina

Anbefalte innlegg

Gjest Skal kanskje til sør-Kina

Jeg har fått beskrevet at halvmånen er "liggende" i Asia, ikke "sidelengs" slik den er her.

Kan noen fortelle meg: Jeg antar at det ovenstående gjelder en måne som er tiltagende (nymåne)?

Hvis månen er avtagende (altså i perioden etter fullmåne), er buen da på oversiden?

Og er halvmånen i Asia virkelig helt på over/undersiden, eller er det riktigere å si at den ligger mer på skrå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174319-har-du-sett-m%C3%A5nen-i-asia/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest tottlå

Sikker på at det ikke var du som var i en annen vinkel, mot veggen? Og så måner og stjerner?

;)

Hmmm.........*tenker*..... nope!! Er sikker på at månen låg på ryggen!! Amber da! Var du ikke ute å såg på den flotte stjernehimmelen i går kveld????

Gjest tottlå

Den ligger da ikke helt på rygg? Litt skrå er den uansett, og i Thailand ligger den på rygg speilvendt. Og med ryggen i været. Sånn nesten.

Ååååå......det kan vel stemme, ja! Den jeg såg i går kveld lignet liksom på den månen som "mannen på månen" sitter på.......

Hmmm.........*tenker*..... nope!! Er sikker på at månen låg på ryggen!! Amber da! Var du ikke ute å såg på den flotte stjernehimmelen i går kveld????

Neei, skulle jeg vært ute? Aaaaltfor kaldt ute nå om dagen.

Jeg var tv-slave igår kveld, og fikk med meg både Homsepatruljen og Sex&Singelliv. ;)

Annonse

I Thailand lå månen og vippet på ryggen. Vi var kjempefascinert, og måtte studere både måne og stjernebilder hver kveld. Alt føltes helt opp ned, og det er det jo. :)

Månen vippa, lå sidelengs..? Høres ut som dere har utrolig god greie på dette fenomenet..

*slår meg i hue*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...