Gjest ERAblo Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Når man har dysleksi, klarer man ikke skrive komma og punktum i setninger da? 0 Siter
Gjest en mamma i nord Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 ikke på riktig sted altid. 0 Siter
Gjest ERAblo Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 ikke på riktig sted altid. Men de klarer vel å skrive setninger med tegnsetting? Når man skriver setninger uten tegnsetting, kan det skyldes på dysleksi da? 0 Siter
Gjest en mamma i nord Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Men de klarer vel å skrive setninger med tegnsetting? Når man skriver setninger uten tegnsetting, kan det skyldes på dysleksi da? Mange klarer sikker å lære seg noen regler for tegnsetting. Om man skriver alle setninger uten tegnsetting kan det kanskje skyldes dysleksi. Er det en voksen person det er snakk om, eller er det et barn? 0 Siter
Gjest ERAblo Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Mange klarer sikker å lære seg noen regler for tegnsetting. Om man skriver alle setninger uten tegnsetting kan det kanskje skyldes dysleksi. Er det en voksen person det er snakk om, eller er det et barn? Det er en voksen. Derfor jeg syns det er litt rart. For selv med dysleksi, så lærer de jo noe oppgjennom årene...... 0 Siter
Gjest en mamma i nord Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Det er en voksen. Derfor jeg syns det er litt rart. For selv med dysleksi, så lærer de jo noe oppgjennom årene...... Tja, hvor mye hver enkelt kan lære er jo helt individuelt. Noen med dysleksi lærer aldri å lese eller skrive. da er det ikke så utrolig at andre ikke lærer å sette tegn på riktig sted, eller ikke setter tegn i det hele tatt 0 Siter
Gjest ERAblo Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Tja, hvor mye hver enkelt kan lære er jo helt individuelt. Noen med dysleksi lærer aldri å lese eller skrive. da er det ikke så utrolig at andre ikke lærer å sette tegn på riktig sted, eller ikke setter tegn i det hele tatt Ja, du har jo rett i det. Men personen skriver jo helt greit, men har grammatikkfeil (som ikke kan skyldes på dysleksi har jeg hørt) og skriver ikke punktum eller komma. Men utropstegn og spørsmålstegn brukes flittig... 0 Siter
Åsemor Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Dysleksi er EN type lese/skrivevanske. Det finnes andre ting man kan ha problemer med, og noen har generelle lese- og skriveproblemer. 0 Siter
Gemini Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Hvordan dysleksi arter seg er jo forskjellig fra person til person da. Noen har problemer med tegnsetting, andre med dobbeltkonsonant, eller bytter om b og d, og andre bokstaver som ligner, osv. Og noen har kanskje problemer med alle disse tingene. Det er alvorligere og mildere grad av dysleksi, som av de fleste andre tilstander. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Ja, du har jo rett i det. Men personen skriver jo helt greit, men har grammatikkfeil (som ikke kan skyldes på dysleksi har jeg hørt) og skriver ikke punktum eller komma. Men utropstegn og spørsmålstegn brukes flittig... Personen kan ha lese og skrive vansker, men ikke dyleksi(spesifikke lese og skrive vansker) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 15. februar 2005 Skrevet 15. februar 2005 Personen kan ha lese og skrive vansker, men ikke dyleksi(spesifikke lese og skrive vansker) Hmmmm.....det skulle stå dysleksi ) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Men de klarer vel å skrive setninger med tegnsetting? Når man skriver setninger uten tegnsetting, kan det skyldes på dysleksi da? Dysleksi kan ha mange "former", fra de som ikke greier skrive/lese noen ting til de som ikke får med seg strek over t og ring over å. Tegnsetting kan sikkert også være et problem, uten at jeg vet det sikkert. Det jeg _vet_ er at dysleksi ikke er et ensartet problem. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ja, du har jo rett i det. Men personen skriver jo helt greit, men har grammatikkfeil (som ikke kan skyldes på dysleksi har jeg hørt) og skriver ikke punktum eller komma. Men utropstegn og spørsmålstegn brukes flittig... Joda, grammatikkfeil kan også skyldes dysleksi. Manglende språkøre for eget språk kan skyldes dysleksi. Uansett hvor mye det blir terpet på i oppveksten, så går det ikke inn, man 'kan' ikke lære det. Mangler evnen rett og slett. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.