Gå til innhold

Hva synes dere om dette ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ute på byen med jobben sist fredag.

Ble full og husker ikke de siste timene vi var på byens disco.

Skjemmes og er forbannet på meg selv for det siden jeg av erfaring vet at man ikke tåler mye når man ikke har drukket alkohol på lang tid.

Mandag på jobb får jeg en telefon fra min sjef som lattermildt forteller meg at han har fått ett mindre bra bilde av meg hvor jeg er på dansegulvet i lag med en mann som jeg omfavner....Og dette bildet har han fått fra min kollega.

Han avslutter samtalen med at han skal maile dette bildet til meg, noe han ikke gjør den dagen.

Neste dag ringer jeg den personen som skulle ha tatt dette bildet...

hehe..!!!

Hun hadde ikke tatt noe bilde, det var bare min sjef som spøkte med meg og det syntes hun at jeg måtte tåle...

Vel jeg synes ikke det er en fin spøk å få fra min sjef!

Jeg tåler en spøk men akkurat dette er å gå for langt...

Hva hadde du sagt om din sjef hadde kommet med noe sånt til deg ?

Vennlig hilsen

en som sjelden blir sint.

Skrevet

Da hadde jeg ledd, og drukket litt mindre neste gang jeg var på by`n..

..eller kanskje ikke, og husket like lite ennå en gang.

Helt alvorlig talt så synes jeg ikke det er noe å bry seg om! Ok å ha folk rundt seg som fleiper litt, vel?

Skrevet

Jeg tror jeg hadde prøvd å ta det med et smil, og vært glad for at jeg ikke virkelig hadde dritt meg ut i timene som "forsvant" :-)

Skrevet

Du er heldig som har en sjef med god humor!

"Du er heldig som har en sjef med god humor!"

Det samme tenkte jeg :-)

Det er vel innskrivers problem at hun lider av fyllenerver, og jeg syntes ikke dette var noe å ase seg opp over.

Skrevet

Ettersom jeg er min egen sjef og kollega, hadde jeg vel stusset litt på hvor full jeg egentlig fortsatt var... ;oP

Spøk tilside: Det var da vel bare morsomt av sjefen din?

Du får trøste deg med at så lenge folk spøker om det, har det ikke vært helt for galt. Den dagen du har vært full og ingen kommenterer det, bare ser litt rart på deg eller unngår deg - DA er det på tide å bli skjelven.

Skrevet

Da hadde jeg ledd, og drukket litt mindre neste gang jeg var på by`n..

..eller kanskje ikke, og husket like lite ennå en gang.

Helt alvorlig talt så synes jeg ikke det er noe å bry seg om! Ok å ha folk rundt seg som fleiper litt, vel?

Vel Gregga jeg hadde ledd om det hadde vært mine venner eller bekjente som hadde tatt samme spøken med meg.

Men dette var på jobben og det var SJEFEN min som kom med en løgn/spøk.

Han liker å ha det gøy med sine ansatte og det er ikke alltid like lett å se på ham hva som er spøk og alvor.

Jeg drikker med måte og har ikke vært full på mange år.

Poenget mitt er at en SJEF ikke skal gjøre sånt...Spøker han slik med feil person så kan han skape uvennskap mellom kolleger og andre vanskeligheter.

Det er ikke alle som hadde turt å ta en telefon til "fotografen" for å høre hva som var sant...

Jeg har en venn som ble filmet drita på en personalfest. Filmen gikk rundt i firmaet til samtlige og hun tok det så tungt at hun måtte bytte jobb...

Skrevet

Vel Gregga jeg hadde ledd om det hadde vært mine venner eller bekjente som hadde tatt samme spøken med meg.

Men dette var på jobben og det var SJEFEN min som kom med en løgn/spøk.

Han liker å ha det gøy med sine ansatte og det er ikke alltid like lett å se på ham hva som er spøk og alvor.

Jeg drikker med måte og har ikke vært full på mange år.

Poenget mitt er at en SJEF ikke skal gjøre sånt...Spøker han slik med feil person så kan han skape uvennskap mellom kolleger og andre vanskeligheter.

Det er ikke alle som hadde turt å ta en telefon til "fotografen" for å høre hva som var sant...

Jeg har en venn som ble filmet drita på en personalfest. Filmen gikk rundt i firmaet til samtlige og hun tok det så tungt at hun måtte bytte jobb...

Var det i samme firma?

Skrevet

Tror ikke jeg hadde brydd meg om det. Hadde vært mye verre om jeg virkelig hadde danset slik sjefen beskrev :o)

Skrevet

Ettersom jeg er min egen sjef og kollega, hadde jeg vel stusset litt på hvor full jeg egentlig fortsatt var... ;oP

Spøk tilside: Det var da vel bare morsomt av sjefen din?

Du får trøste deg med at så lenge folk spøker om det, har det ikke vært helt for galt. Den dagen du har vært full og ingen kommenterer det, bare ser litt rart på deg eller unngår deg - DA er det på tide å bli skjelven.

Takk for svar!

Etter å ha lest svarene her skjønner jeg at jeg helt klart ordlegger meg helt feil...

Eller tenker dere ikke hva en slik oppførsel fra en sjef kan skape av problemer for svake mennesker.

Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært.

Det jeg er forbannet over er at en sjef ikke har bedre vett og ikke tenker konsekvenser ved slik oppførsel.

Det jeg er redd for er at den neste han tar denne spøken med ikke takler det.

Skjønner dere nå hva jeg tenker på ???

Skrevet

Var det i samme firma?

Nei, det var i et annet firma og jeg bodde på en annen kant av landet da.

:) Takk for omtanken!

Skrevet

Takk for svar!

Etter å ha lest svarene her skjønner jeg at jeg helt klart ordlegger meg helt feil...

Eller tenker dere ikke hva en slik oppførsel fra en sjef kan skape av problemer for svake mennesker.

Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært.

Det jeg er forbannet over er at en sjef ikke har bedre vett og ikke tenker konsekvenser ved slik oppførsel.

Mye avhenger vel av hva slags lederstruktur og omgangstone dere har i bedriften generelt.

Om han er en veldig autorativ sjef, kan jeg vel se at det blir vanskelig med en slik oppførsel.

Men hvis tonen generelt er uformell og han er mer på nivå med de ansatte, synes jeg fremdeles ikke det er så rart.

Men det er klart, noen takler spøk dårligere enn andre, og det bør det jo tas hensyn til - sjef eller ei.

Skrevet

Takk for svar!

Hvis det er en sjef du kan tillate deg å snakke med, synes jeg at du burde ta en prat med ham om dette.

Skrevet

Takk for svar!

"Jeg hadde gitt blanke blaffen i om det hadde vært et bilde, å det hadde godt rundt på mail til hele byen, jeg hadde taklet det uansett hvor gjævlig det hadde vært."

Det virker ikke sånn men.

Han vet jo åpenbart noe du ikke husker da skjønner du, og det du da gjorde/ikke gjorde var ikke så farlig.

Han har vel også oppfattet deg som en person som tåler en spøk kanskje, men der tok han jo feil.

Jeg tror de færreste hadde spøkt slik med et menneske som de visste var litt nærtagende og sårbar. Så slemme er ikke folk flest.

Du må ikke ta deg selv SÅ høytidlig - tenk på at stort sett de aller, aller fleste andre var på ditt stadie, eller litt under :-)

Mulig du er av typen som legger merke til alt det ANDRE gjør dumt i fylla, og derfor tror at alle andre gjør det samme med deg.

Gjest jejejeje
Skrevet

Når du drikker så du ikke husker siste del av kvelden, så må du tåle en spøk som det. Tenk på alle som (sikkert) så deg "live" da du var dritings !

Synes sjefen din høres kul ut !

Gjest Polyneser
Skrevet

Synes problemer her ligger hos deg jeg, at du drakk så mye at du ikke selv husker hva som skjedde! Sjefen synes jeg bare høres kul ut! Synes du skal ta det litt mer med ro nesten gang, slik at du selv husker hva du har foretatt deg på festene!

Skrevet

Hvis dere vanligvis har en spøkefull og mindre høytidelig omgangstone i firmaet, så synes jeg det bare viser at dere har en sjef med god humor.

Men selvfølgelig er det vanskelig for andre som ikke kjenner miljøet i firmaet som sådan å si om dette var å gå over streken eller ikke.

Dog synes jeg at det var helt OK.

Verre hadde det vært om det faktisk VAR et slikt bilde som ble sirkulert rundt.....

Da burde muligens sjefen din ha grepet inn og stoppet det - helt avhengig av hvordan bildet faktisk var.

Som det kan virke nå, så kan det se ut som om du overreagerer noe.

Du var dum som drakk for mye på en firmafest (og det er mange som gjør nettopp det), og da må du også tåle at andre, inklusive sjefen, spøker litt med deg.

Vær heller glad for at du ikke gjorde noe virkelig dumt i fylla, lær av det og la være å drikke så mye neste gang du er ute med firmaet:-)

Skrevet

Jeg synes du skal ta det med godt humør. Sjefen din så åpenbart at du ikke var videre edru, og tenkte nok at du ville få litt "fylleangst" av det han fortalte, og også at du kom til å tro på ham. Nei, dette kan du ikke blir sur over! Og neste gang får du nok være litt mer forsiktig med drikkevarene :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...