Zarine Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Eg og gemalen gikk saman opp til alteret, vi. Var så kjekt og greit, så 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg har vært i temmelig mange bryllup etter hvert, og bare en gang har jeg sett at faren har fulgt bruden opp kirkegulvet. Alle de andre gangene har brudeparet gått sammen. Selv syns jeg kanskje skikken med "å gi bort bruden" var mer naturlig før i tida når man ikke bodde sammen før man giftet seg. Liketil Krompen og Krompinnen gikk jo sammen opp kirkegulvet - forståelig nok. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ikke uvanlig. Mette-Marit kunne heller ikke ta sjansen på å la seg følge av faren. Så rart! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Gå opp sammen med han du skal gifte deg med, da! Tror ikke det er så uvanlig lenger. 0 Siter
Gjest kanskje snart brud Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Gå opp sammen med han du skal gifte deg med, da! Tror ikke det er så uvanlig lenger. Tror vi går opp sammen jeg. kunne eventuelt valgt en annen person i familien til å føre meg opp kirkegulvet, men velger altså å ikke strø mer salt i såret enn det det er fra før. 0 Siter
cecily Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 For oss var det helt naturlig å gå opp kirkegulvet sammen. Det hadde til og med føltes helt unaturlig om min far plutselig skulle gi meg bort i kirken. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Dette skal være din og din ektefelles dag - innholdet i dagen bør derfor være slik dere ønsker. Drit i hva som er kutyme, hvis du er ubekvem med det (dvs faren din). Velg noen andre - det finnes ingen (formelle) regler for dette. 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Så rart! Ikke det minste rart. Men for alle oss andre og den internasjonale presse kunne det jo blitt virkelig underholdende med en dritfull Sven O. som hadde snublet og/eller kastet opp på brudekjolen :-) 0 Siter
morsan Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Har ikke lest hva de andre skriver her, men gjør som krompen og Mette-Marit: Gå sammen oppover kirkegulvet! 0 Siter
monass Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Mor førte meg opp til alteret. Det går jo også an :-) Du kan jo også gå alene, la en bror / søater følge deg... egentlig what-ever? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.