Gå til innhold

Ved giftermål: er det vanlig at faren min fører meg opp til alteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg og gemalen gikk saman opp til alteret, vi. Var så kjekt og greit, så :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg har vært i temmelig mange bryllup etter hvert, og bare en gang har jeg sett at faren har fulgt bruden opp kirkegulvet. Alle de andre gangene har brudeparet gått sammen. Selv syns jeg kanskje skikken med "å gi bort bruden" var mer naturlig før i tida når man ikke bodde sammen før man giftet seg.

Liketil Krompen og Krompinnen gikk jo sammen opp kirkegulvet - forståelig nok.

Skrevet

Ikke uvanlig. Mette-Marit kunne heller ikke ta sjansen på å la seg følge av faren.

Så rart! ;)

Skrevet

Gå opp sammen med han du skal gifte deg med, da! Tror ikke det er så uvanlig lenger. :)

Gjest kanskje snart brud
Skrevet

Gå opp sammen med han du skal gifte deg med, da! Tror ikke det er så uvanlig lenger. :)

Tror vi går opp sammen jeg. kunne eventuelt valgt en annen person i familien til å føre meg opp kirkegulvet, men velger altså å ikke strø mer salt i såret enn det det er fra før.

Skrevet

For oss var det helt naturlig å gå opp kirkegulvet sammen.

Det hadde til og med føltes helt unaturlig om min far plutselig skulle gi meg bort i kirken.

Ørkenvandreren
Skrevet

Dette skal være din og din ektefelles dag - innholdet i dagen bør derfor være slik dere ønsker.

Drit i hva som er kutyme, hvis du er ubekvem med det (dvs faren din). Velg noen andre - det finnes ingen (formelle) regler for dette.

Skrevet

Så rart! ;)

Ikke det minste rart. Men for alle oss andre og den internasjonale presse kunne det jo blitt virkelig underholdende med en dritfull Sven O. som hadde snublet og/eller kastet opp på brudekjolen :-)

Skrevet

Har ikke lest hva de andre skriver her, men gjør som krompen og Mette-Marit: Gå sammen oppover kirkegulvet!

Skrevet

Mor førte meg opp til alteret. Det går jo også an :-) Du kan jo også gå alene, la en bror / søater følge deg... egentlig what-ever?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...