Gå til innhold

Kan noen plz svare med en gang? avf.tabl

Anbefalte innlegg

Gjest alicia holmes
Skrevet

Vær så snill og hjelp, jeg er veldig bekymret. En venninne av meg misbruker avføringstabletter som heter dulcolax. Tror hun har gjort det i et par år. Store doser. Nå når hun gikk på do, kom det ut BLOD også.

Håper noen har råd! Er veldig bekymret.

Gjest bare en
Skrevet

Det sier seg vel selv at man må komme seg til lege når slikt skjer.

Gjest alicia holmes
Skrevet

Det sier seg vel selv at man må komme seg til lege når slikt skjer.

Ja det synes vel jeg og, men det kommer aldri i livet hun til å gjøre. Vet du noe om tarmen er ødelagt for alltid eller om dette kan ordne seg etterhvert og kan være vekkeren hun trenger for å slutte...

Gjest bare en
Skrevet

Ja det synes vel jeg og, men det kommer aldri i livet hun til å gjøre. Vet du noe om tarmen er ødelagt for alltid eller om dette kan ordne seg etterhvert og kan være vekkeren hun trenger for å slutte...

Man klarer ikke bare å slutte med slikt. For å klare å slutte med slik selvskading må man gå i terapi og jobbe med problemene som ligger bak selvskadings symptomet.

Gjest alicia holmes
Skrevet

Man klarer ikke bare å slutte med slikt. For å klare å slutte med slik selvskading må man gå i terapi og jobbe med problemene som ligger bak selvskadings symptomet.

Vel, noen ganger har man ikke annet valg. Det er fullstendig mulig å ta ansvar for sin egen helse. Man kan gjøre ting fordi om det ikke er lett der og da.

Hun går i terapi...Og jeg har selv hatt bulimi og skadet meg. Jeg sluttet og kaste opp så ofte når jeg kjente jeg ble rådårlig i kroppen...Og jeg sluttet å kutte meg da jeg kuttet sinnsykt dypt og måtte sy. Så noen klarer det etter en vekker og jeg håper det gjelder min venninne.

Som sagt, noen ganger har man ikke annet valg. Hun vil jo ikke ødelegge tarmen sin hun heller...

Men egentlig var spørsmålet her noe annet, om hvor farlig dette er og om det vil gi alvorlig konsekvenser... Håper noen har et svar. Jeg krysser iallfall fingrene og håper det går bra.

Skrevet

Vel, noen ganger har man ikke annet valg. Det er fullstendig mulig å ta ansvar for sin egen helse. Man kan gjøre ting fordi om det ikke er lett der og da.

Hun går i terapi...Og jeg har selv hatt bulimi og skadet meg. Jeg sluttet og kaste opp så ofte når jeg kjente jeg ble rådårlig i kroppen...Og jeg sluttet å kutte meg da jeg kuttet sinnsykt dypt og måtte sy. Så noen klarer det etter en vekker og jeg håper det gjelder min venninne.

Som sagt, noen ganger har man ikke annet valg. Hun vil jo ikke ødelegge tarmen sin hun heller...

Men egentlig var spørsmålet her noe annet, om hvor farlig dette er og om det vil gi alvorlig konsekvenser... Håper noen har et svar. Jeg krysser iallfall fingrene og håper det går bra.

Ja, selvfølgelig er dette farlig og gir alvorlige konsekvenser som f. eks utlagt tarm etter lang tids bruk. Tarmen slutter å fungere.

Og man har jo et valg. Hun kan velge slutte for å bli frisk(med hjelp av lege/psykolog) eller fortsette med pillene og bli sykere. Man har alltid et valg.

Skrevet

Kanskje hun burde gå over til andre selvskadingsmetoder? en ødelagt tarm vil jo prege resten av livet hennes. jeg vet dette fordi jeg selv lider av dette, og det er IKKE fordi jeg har misbrukt avføringstabletter. Spør om hun virkelig ønsker seg en utlagt tarm. Hun bør gradvis gå ned på dosen. blodet kan skyldes sår i tarmen eller en kombinasjon av oppkast i tillegg.

skjønner at du er bekymret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...