Gå til innhold

svare på sms

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei arbeidskollega på avdelinga mi som aldri svarer eller bekrefter at hun har mottatt mld. Vi er tre på mi avdeling og hun andre jeg jobber sammen med opplever også det samme.

Ikke så ofte jeg melder, men irriterende at hun ikke sender tilbake, det kan være alt fra at jeg gir henne noen beskjeder til å gratulere henne med dagen.

Har tenkt å ta det opp med henne. Men hvordan si det på en skånsom måte?

Gjest smsproblemer
Skrevet

Jeg har ei venninne som sjeldent svarer på SMS`ene hun får. Er det direkte spørsmål så svarer hun selvfølgelig, men ikke ellers.

Jeg VET jo dette så derfor ringer jeg henne istedenfor å sende SMS.

Jeg har den meningen at MYE "problemer" har oppstått pga de forbanna SMS`ene.

Noen svarer kort og greit, og mottakeren tolker det som om avsenderen er sur ......

Noen mottakere av SMS`er tolker generelt feil, "leser mellom linjene" ......

Har en med seg mobilen på fylla, så kan jo litt av hvert bli sendt ......

Skrevet

Å ikke takke (muntlig eller på melding) for en bursdagsgratulasjon, er rart.

Men sms er en såpass ny kommunikasjonsform, at det er ikke alle som har fått "rutiner" på hvordan man bruker det / svarer, og noen har også en innebygget skepsis mot å sende meldinger hvis man ikke har noe viktig å si, at de føler det er dyrt (selv om det ikke er det / de har god nok råd) osv

Det er flere på jobben her som ser på sms som en "gul lapp", om jeg sender en beskjed på sms eller skriver en gul lapp og leggger på pulten deres, så svarer de ikke nødvendigvis. Jeg svarer jo heller ikke alltid eller bekrefter at jeg har mottatt lappen det står "møtet er flyttet til møterom 3" på.

Men si det i en hyggelig situasjon, i lunsjen feks, etter du har sendt en melding, "fikk du meldingen min, jeg fikk ikke noe svar", og så snakke litt løst og fast om emnet?

Så vet hun ihvertfall at noen savner svar, om hun velger å begynne å sende sms-er tilbake eller ikke, må hun jo bestemme selv.

Gjest falturiltura
Skrevet

Jeg har ei venninne som sjeldent svarer på SMS`ene hun får. Er det direkte spørsmål så svarer hun selvfølgelig, men ikke ellers.

Jeg VET jo dette så derfor ringer jeg henne istedenfor å sende SMS.

Jeg har den meningen at MYE "problemer" har oppstått pga de forbanna SMS`ene.

Noen svarer kort og greit, og mottakeren tolker det som om avsenderen er sur ......

Noen mottakere av SMS`er tolker generelt feil, "leser mellom linjene" ......

Har en med seg mobilen på fylla, så kan jo litt av hvert bli sendt ......

Ja det er mange forskjellige personligheter også mht sms-svaring. Jeg har venninner som sender mange til dagen og svarer på alt, og venninner som aldri svarer. Men etterhvert så lærer en jo å kjenne hverandres sms-vaner. Så nå blir jeg ikke fornærma om venninner ikke svarer, fordi de er bare sånn, liker ikke sms og bruker det lite. Vi er forskjellige her som i alle andre sammenhenger.

Skrevet

Kanskje hun ikke er så god på teknikken? Noen bruker innmari lang tid på å skrive noen få ord, og da blir det vel lett til at man utsetter det. Hvis hun ellers er en søt og grei person, så får du kanskje finne andre måte å kontakte henne på? Dersom hun ellers ikke er en søt og grei person, så kanskje hun ikke er interessert i å holde kontakten?

Skrevet

Ja det er mange forskjellige personligheter også mht sms-svaring. Jeg har venninner som sender mange til dagen og svarer på alt, og venninner som aldri svarer. Men etterhvert så lærer en jo å kjenne hverandres sms-vaner. Så nå blir jeg ikke fornærma om venninner ikke svarer, fordi de er bare sånn, liker ikke sms og bruker det lite. Vi er forskjellige her som i alle andre sammenhenger.

Kjempeenig med deg! Man må godta at vi er forskjellige, og godt er jo det :-) Men uansett om de ikke er så glade i sms, og ikke sender svar, så blir de helt sikkert glade for å få meldinger fra venninner!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Ikke alle skriver sms. Det betyr nødvendigvis ikke at de ikke syns det er kjekt å få meldinger. Hvorfor gjøre en stor ting av det? Du kan jo ikke bestemme at kollegaen din skal endre vaner fordi du liker å sende sms. Er det et problem for deg, så ikke send meldinger til henne.

Skrevet

Jeg foreslår at du går tilbake til gammeldagse metoder å kommunisere med henne på. Ikke alle liker sms. Jeg svarer ikke alltid på dumme sms`er, hvorfor skal jeg bruke penger på å svare?

Gjest en dårlig svarer
Skrevet

Men forventer du at hun svarer på SMS på jobb? Det tar jeg meg sjelden tid til, På jobb er det enklere å svare på mail "takk" "ok" osv. Mobilen har jeg ikke framme hele tiden, og sitte og knote med å sende meldinger til folk jeg ser i lunsjen gjør jeg ikke. Private sms leser jeg kanskje på jobb, og tenker at jeg skal svare på kvelden, og glemmer det ofte. Jeg svarer mest på direkte spørsmål, ikke på hilsner eller klare besjeder. Viktige jobb-besjeder bør ikke komme på sms til meg, men det får jeg da heller ikke (telefonen ligger nederst i veska, kan være glemt igjen hjemme osv). Vanlig telefon eller mail er bedre verktøy for meg.

Du bør bare spørre henne om hun syns det er ok at du bruker sms til henne. Hvis det er viktig for deg at du får en bekreftelse på at hun har lest ting, må du si det. Det er vel ingen stor sak. Hvis noen ba meg om det (på jobb), ville jeg svare at jeg skulle forsøke å bli flinkere, men at mail er bedre. Privat håper jeg vennene mine ikke blir fornærma, de kjenner meg jo, og hvis de blir det kan de si det til meg, så får jeg i hvert fall forklart at det ikke er personlig. Ikke alltid jeg svarer på en fellessms "godt nyttår" og lignende fra venner jeg ser ofte, må man virkelig det? jeg ønsker de jo godt nyttår neste gang jeg ser dem?

Gjest frustrert frue
Skrevet

Jeg er gjerrig av meg.. og jeg gidder ikke bruke penger på å svare sms-er unødvendig. Jeg svarer på gratulasjoner og til folk som jeg sjelden snakker med, men ikke på dårlige vitser eller beskjeder a la "husk møte kl. 10" etc.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

jeg svarer aldri på gratulasjoner eller andre ting f.eks vitser, møteopplysninger etc.

Svarer kun på direkte spørsmål hvis jeg har tid og anledning. Ellers så tar jeg kontakt om det er noe viktig på telefonen.

Skrevet

jeg svarer aldri på gratulasjoner eller andre ting f.eks vitser, møteopplysninger etc.

Svarer kun på direkte spørsmål hvis jeg har tid og anledning. Ellers så tar jeg kontakt om det er noe viktig på telefonen.

da syns jeg faktisk at du er uhøflig !!

du burde jo svare på gratulasjoner da.

Skrevet

Akkurat det å takke for at noen sender deg en gratulasjon på SMS, er ikke noe man aboslutt må. Herregud, slutt å vent på sånne svar.

Men å svare at man har mottatt beskjed på andre ting som for deg er viktig, det skal man selvfølgelig gjøre.

Kanskje hun ikke vet hvordan man sender?

Skrevet

da syns jeg faktisk at du er uhøflig !!

du burde jo svare på gratulasjoner da.

Hvorfor burde man svare på en gratulasjon man får via sms? Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Folk har vel liv utenom mobilen også!

Skrevet

Uten at det er direkte et spørsmål, så trenger man ikke å svare synes jeg.

Har ei mor som bruker en liten formue på ok´er;o)

Skrevet

Har du å det!

Skrevet

Har du å det!

Hehe... ja, du å? Det var da merkelig.

Skrevet

Jeg svarer alltid på direkte spørsmål og gratulasjoner.

Jeg svarer av og til på andre kommentarer eller opplysninger fra venner og kjente, avhengig av tid og humør.

Jeg svarer aldri på vitser eller kjede-sms.

Gjest Slutt å bæse
Skrevet

Hvis det er så viktig for deg å få svar så får du avslutte mld med et spm. Jeg svarer ikke på en mld der det kun står "møte klokken tre" eller "gratulerer med dagen"

Vil du ha svar så kan du skrive "Gratulerer med dagen! Har du hatt en fin dag? " Eller noe i den dur.

Skrevet

"Har ei mor som bruker en liten formue på ok´er;o) "

Du også?

Sånn er det her også.- kanskje hun vil ha siste ordet, ikke vet jeg. Men uansett hva jeg skriver, så får jeg noe sånt tilbake: "ok" eller "det er fint" eller "så bra, da sier vi det"..

hehe, litt morsomt egentlig. Jeg pleier å sitte og vente på siste-ord-meldingen når vi har sendt et par meldinger for å si noe eller spørre om noe, for den kommer alltid. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...