Gjest eller hva? Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Er dette bare noe for at alle damene skal få "lov" til å løpe rundt nakne, og for de som drar for å se, så er det liksom et "legitimt" "strippeshow"?? Synes det virker som hele poenget med det er masse nakne damer?? 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 He-he, virker hvertfall ikke som om damene har noe imot det. Og da er de vel horer også da, eller? Ville vært unaturlig å være ikledd kjeledress klær i 30 varmegrader. Her er et utklipp fra en nettside om Rio de Janeiro (fantastisk by, forresten!!) som kort forklarer bakgrunnen for karnevalet: "Riokultur. Karnevalet er kultur og nær knyttet til byens historie. Det var det portugisiske borgerskapet som tidlig på 1800-tallet begynte med maskeradeball på byens fine hoteller. Da var det europeisk musikk og dans som sto på dagsordenen. Alt foregikk i svært så dannede former. Mens borgerskapet svingte seg i luksus, begynte byens svarte befolkning, som bodde i slummen, å røre på seg. De ønsket også fest og karneval. Først rundt 1920 ble karnevalet satt mer i system. Det ble komponert original musikk, sambaen kom, og dansen fulgte etter." 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 He-he, virker hvertfall ikke som om damene har noe imot det. Og da er de vel horer også da, eller? Ville vært unaturlig å være ikledd kjeledress klær i 30 varmegrader. Her er et utklipp fra en nettside om Rio de Janeiro (fantastisk by, forresten!!) som kort forklarer bakgrunnen for karnevalet: "Riokultur. Karnevalet er kultur og nær knyttet til byens historie. Det var det portugisiske borgerskapet som tidlig på 1800-tallet begynte med maskeradeball på byens fine hoteller. Da var det europeisk musikk og dans som sto på dagsordenen. Alt foregikk i svært så dannede former. Mens borgerskapet svingte seg i luksus, begynte byens svarte befolkning, som bodde i slummen, å røre på seg. De ønsket også fest og karneval. Først rundt 1920 ble karnevalet satt mer i system. Det ble komponert original musikk, sambaen kom, og dansen fulgte etter." De kunne da i det minste hatt på seg bikini?? Eller et stilig lite antrekk? Synes det blir helt usmakelig når de nærmest skal gå nakne, ser ikke vitsen, for annet enn å dra folk som kommer for å sikle på damene. Hadde det vært litt mer påkledd kunne jeg også sikkert hatt glede av å være der, med stemningen og alt, men å dra på naken-show vil jeg ikke. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 De kunne da i det minste hatt på seg bikini?? Eller et stilig lite antrekk? Synes det blir helt usmakelig når de nærmest skal gå nakne, ser ikke vitsen, for annet enn å dra folk som kommer for å sikle på damene. Hadde det vært litt mer påkledd kunne jeg også sikkert hatt glede av å være der, med stemningen og alt, men å dra på naken-show vil jeg ikke. Nei, takke seg til setesdalsbunad og leikarring. 0 Siter
Gjest true_love Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg syns det er fargerikt og flott med karnevalet i rio, men syns at de seneste årene så blir det jo bare mindre og mindre klær og et par fjær på kroppen, så kan være enig med deg i at det er jo ikke nødvendig å være helt nakne heller da. Hadde jo vært like så fint med en liten kjole eller bikini i det minste. 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Nei, takke seg til setesdalsbunad og leikarring. Hvis du har problemer med å se at det finnes en mellomting mellom helt naken og bunad, så er det ingen vits å diskutere med deg. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hvis du har problemer med å se at det finnes en mellomting mellom helt naken og bunad, så er det ingen vits å diskutere med deg. Beklager, men du virker aldri så lite unyansert selv, skjønner du. Og det er da ikke alle som er nakne, halve poenget med karnevalet er jo de fargerike kostymene som sambaskolene bruker hele året på å lage. Så lenge jentene liker det selv så ser jeg ikke problemet. Dessuten er Brasil et fattig land, som trenger turistenes penger. Brasilianere er forresten ikke kjent for å vise alt, men _nesten_ alt. Og hvor skiller de seg da fra jentene her hjemme? 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Beklager, men du virker aldri så lite unyansert selv, skjønner du. Og det er da ikke alle som er nakne, halve poenget med karnevalet er jo de fargerike kostymene som sambaskolene bruker hele året på å lage. Så lenge jentene liker det selv så ser jeg ikke problemet. Dessuten er Brasil et fattig land, som trenger turistenes penger. Brasilianere er forresten ikke kjent for å vise alt, men _nesten_ alt. Og hvor skiller de seg da fra jentene her hjemme? Er bare så utrolig lei av at folk har så dårlig fantasi sånn at det eneste de kommer på er å kle av seg for å få oppmerksomhet. Mange av de jentene er mer eller mindre helt nakne ja.. kanskje en paljett over dåsa, men thats it. Greit at de liker det selv, men man har sunket litt dypt når man må bruke nakenhet som trekkplaster. Karnevalet hadde jo vært topp hvis alle hadde hatt fine kostymer. 0 Siter
Gjest mij Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Er bare så utrolig lei av at folk har så dårlig fantasi sånn at det eneste de kommer på er å kle av seg for å få oppmerksomhet. Mange av de jentene er mer eller mindre helt nakne ja.. kanskje en paljett over dåsa, men thats it. Greit at de liker det selv, men man har sunket litt dypt når man må bruke nakenhet som trekkplaster. Karnevalet hadde jo vært topp hvis alle hadde hatt fine kostymer. ehh.. javel. ;-) 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Masse nakne damer er et poeng i seg selv! Karnevalet i Rio har derfor sin klare berettigelse. 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Masse nakne damer er et poeng i seg selv! Karnevalet i Rio har derfor sin klare berettigelse. Nakne damer er det jo overalt. Ikke så spennende lenger det vel? Blir de ikke minst like flotte om de hadde hatt en liten bikini eller drakt va noe slag da? Ikke så billige liksom? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Nakne damer er det jo overalt. Ikke så spennende lenger det vel? Blir de ikke minst like flotte om de hadde hatt en liten bikini eller drakt va noe slag da? Ikke så billige liksom? "Blir de ikke minst like flotte om de hadde hatt en liten bikini eller drakt va noe slag da? Ikke så billige liksom?" Hva er det du snakker om? De aller fleste har da bikini, om enn noe minimalistiske. Å kalle disse kvinnene (og mennene, for den slags skyld) for billige blir potetnorsk, gammeldags, puritansk og surmaget. Dette er en kultur som på mange måter er ganske annerledes enn vår. F.eks så regnes det ikke som noe galt for en kvinne å vise seg frem, og synet på kropp og det å opptre sexy og utfordrende er annerledes enn her i inntørkende gnore. Selv synes jeg slik kultur er utrolig forfriskende, og ikke minst mye å se på :-) ".........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg syns det er fargerikt og flott med karnevalet i rio, men syns at de seneste årene så blir det jo bare mindre og mindre klær og et par fjær på kroppen, så kan være enig med deg i at det er jo ikke nødvendig å være helt nakne heller da. Hadde jo vært like så fint med en liten kjole eller bikini i det minste. Men hva er galt med å være lettkledde? Bortsett fra en inntørket formening om at nakenhet og kropp er syndig, og noe som alltid skal skjules? "............................" 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Er bare så utrolig lei av at folk har så dårlig fantasi sånn at det eneste de kommer på er å kle av seg for å få oppmerksomhet. Mange av de jentene er mer eller mindre helt nakne ja.. kanskje en paljett over dåsa, men thats it. Greit at de liker det selv, men man har sunket litt dypt når man må bruke nakenhet som trekkplaster. Karnevalet hadde jo vært topp hvis alle hadde hatt fine kostymer. Det er nok bare du som er konservativ og puritansk, og det er ikke resten av verdens (i dette tilfellet RIOs) problem. Jeg skjønner ikke vitsen med alle disse klærne, jeg. Hadde man ikke vært like fin med litt mindre klær, eller uten? "............................" 0 Siter
amber sun Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 "Blir de ikke minst like flotte om de hadde hatt en liten bikini eller drakt va noe slag da? Ikke så billige liksom?" Hva er det du snakker om? De aller fleste har da bikini, om enn noe minimalistiske. Å kalle disse kvinnene (og mennene, for den slags skyld) for billige blir potetnorsk, gammeldags, puritansk og surmaget. Dette er en kultur som på mange måter er ganske annerledes enn vår. F.eks så regnes det ikke som noe galt for en kvinne å vise seg frem, og synet på kropp og det å opptre sexy og utfordrende er annerledes enn her i inntørkende gnore. Selv synes jeg slik kultur er utrolig forfriskende, og ikke minst mye å se på :-) ".........................." Og jeg sier bare amen til det, Prozak. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Og jeg sier bare amen til det, Prozak. Bra :-) ".........................." 0 Siter
Gjest trump Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Det er nok bare du som er konservativ og puritansk, og det er ikke resten av verdens (i dette tilfellet RIOs) problem. Jeg skjønner ikke vitsen med alle disse klærne, jeg. Hadde man ikke vært like fin med litt mindre klær, eller uten? "............................" Naken het blir liksom oppbrukt om alle hele tiden skal gå nakne. Og det er selvsagt også slik at menn bare vil ha de fine damene nakne, ikke sånne vanlige som meg. 0 Siter
Gjest true_love Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Men hva er galt med å være lettkledde? Bortsett fra en inntørket formening om at nakenhet og kropp er syndig, og noe som alltid skal skjules? "............................" Ikke noe galt i at de er lettkledde, men må de på død og liv være helt nakne, og ja jeg har sett bilder derfra så jeg vet hva jeg prater om, når du ikke har bikini topp og du ikke har truse da er du naken ikke sant, hjelper ikke om du maler noe gullmaling i skrittet for man ser jo hele dritten uansett. Så jeg synd de da heller kunen hatt en liten bikini på seg. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Ikke noe galt i at de er lettkledde, men må de på død og liv være helt nakne, og ja jeg har sett bilder derfra så jeg vet hva jeg prater om, når du ikke har bikini topp og du ikke har truse da er du naken ikke sant, hjelper ikke om du maler noe gullmaling i skrittet for man ser jo hele dritten uansett. Så jeg synd de da heller kunen hatt en liten bikini på seg. Synes du, ja. Og nei - du kan si hva du vil, men det er de færreste som er helt nakne. "............................" 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Naken het blir liksom oppbrukt om alle hele tiden skal gå nakne. Og det er selvsagt også slik at menn bare vil ha de fine damene nakne, ikke sånne vanlige som meg. "Naken het blir liksom oppbrukt om alle hele tiden skal gå nakne." Hvem snakker om hele tiden? Karnevalet i RIO varer ikke hele tiden. Tror det kommer helt an på hva slags forhold man har til nakenhet; nudister har et helt annet forhold, og de "bruker det opp" bevisst. Personlig har jeg ikke sansen for det. "Og det er selvsagt også slik at menn bare vil ha de fine damene nakne, ikke sånne vanlige som meg." Så derfor vil du nekte "de fine" damene å være nakne? "........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.