Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 "Naken het blir liksom oppbrukt om alle hele tiden skal gå nakne." Hvem snakker om hele tiden? Karnevalet i RIO varer ikke hele tiden. Tror det kommer helt an på hva slags forhold man har til nakenhet; nudister har et helt annet forhold, og de "bruker det opp" bevisst. Personlig har jeg ikke sansen for det. "Og det er selvsagt også slik at menn bare vil ha de fine damene nakne, ikke sånne vanlige som meg." Så derfor vil du nekte "de fine" damene å være nakne? "........................." Du vil ikke skjønne siden du bare vil se nakne damer det er jo forståelig..eller noe sånt.. du forstår ikke det presset vanlige jenter føler når det hele tiden skal sprade/vises nakne fine damer rundt omkring.. etter det jeg har lest du har skrevet her før, er vel ikke akkurat empati din sterke side.. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Du vil ikke skjønne siden du bare vil se nakne damer det er jo forståelig..eller noe sånt.. du forstår ikke det presset vanlige jenter føler når det hele tiden skal sprade/vises nakne fine damer rundt omkring.. etter det jeg har lest du har skrevet her før, er vel ikke akkurat empati din sterke side.. "etter det jeg har lest du har skrevet her før, er vel ikke akkurat empati din sterke side." Heh-heh, morsomt. Empati har jeg, men jeg har ikke respekt for folk som syter og klager på den måten du gjør her. "Du vil ikke skjønne siden du bare vil se nakne damer det er jo forståelig..eller noe sånt.. du forstår ikke det presset vanlige jenter føler når det hele tiden skal sprade/vises nakne fine damer rundt omkring.." Hvis du skal bruke de argumentene der, så må du diskutere på et plan som gir mening. Å gi karnevalet i RIO skylden for kroppsfikseringen unge jenter utsettes for faller på sin egen urimelighet. Dessuten - jeg har forklart deg i korte trekk hvordan akkurat det tilfellet henger sammen med kulturen i landet - mer kan jeg ikke gjøre så lenge det er du som ikke vil forstå. Å komme her som puritansk skandinaver og rette pekefinger mot kulturen og oppførselen til et land på andre siden av verden blir bare for dumt. Når du i tillegg må ty til patetiske små personangrep fordi du ikke har argumenter, kan jeg ikke annet enn å le. Beklager. ".........................." 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 "etter det jeg har lest du har skrevet her før, er vel ikke akkurat empati din sterke side." Heh-heh, morsomt. Empati har jeg, men jeg har ikke respekt for folk som syter og klager på den måten du gjør her. "Du vil ikke skjønne siden du bare vil se nakne damer det er jo forståelig..eller noe sånt.. du forstår ikke det presset vanlige jenter føler når det hele tiden skal sprade/vises nakne fine damer rundt omkring.." Hvis du skal bruke de argumentene der, så må du diskutere på et plan som gir mening. Å gi karnevalet i RIO skylden for kroppsfikseringen unge jenter utsettes for faller på sin egen urimelighet. Dessuten - jeg har forklart deg i korte trekk hvordan akkurat det tilfellet henger sammen med kulturen i landet - mer kan jeg ikke gjøre så lenge det er du som ikke vil forstå. Å komme her som puritansk skandinaver og rette pekefinger mot kulturen og oppførselen til et land på andre siden av verden blir bare for dumt. Når du i tillegg må ty til patetiske små personangrep fordi du ikke har argumenter, kan jeg ikke annet enn å le. Beklager. ".........................." Poenget er jo at du sier du har rett punktum. Og at du har noe mer rett enn meg det kan ikke noen av oss to bedømme. Vil gjerne at du ikke svarer på mine innlegg, da dine svar ikke gir noen nytte. Har nok mange med meg der... 0 Siter
Sør Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hei, At man er lettkledd når det er 30-40 grader er vel ikke så underlig? Karneval er en meget gammel tradisjon, og det er ikke mer nakenhet nå enn det var for 30 år siden. For øvrig så sitter/står man såpass langt vekke fra prosesjonen at det neppe er å anse som noe strippeshow. Videre, det er jo masse andre karneval i Brasil; det er ikke bare i Rio. Det sagt, karneval er jo nettopp "løssluppenhet" ;-) i forbindelse med den kristne fastemåneden. Med vennlig hilsen 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Poenget er jo at du sier du har rett punktum. Og at du har noe mer rett enn meg det kan ikke noen av oss to bedømme. Vil gjerne at du ikke svarer på mine innlegg, da dine svar ikke gir noen nytte. Har nok mange med meg der... Heh-heh...glem forsøkene på hersketeknikk - de gjør bare at du fremstår utrolig barnslig. Takler du ikke høre det, så har du et problem. Ellers snakker du bare tull. Er det noen som kommer med konklusjoner og påstander her, så er det vel du? Jeg påpeker at du ikke kan dra de sammenligningene du gjør, og at du angriper en kultur du ikke kjenner. Hvem er det som er påståelig her? (og kom ikke med forbud mot å svare på dine innlegg - dette er et åpent forum - hvem tror du at du er? "..........................." 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hei, At man er lettkledd når det er 30-40 grader er vel ikke så underlig? Karneval er en meget gammel tradisjon, og det er ikke mer nakenhet nå enn det var for 30 år siden. For øvrig så sitter/står man såpass langt vekke fra prosesjonen at det neppe er å anse som noe strippeshow. Videre, det er jo masse andre karneval i Brasil; det er ikke bare i Rio. Det sagt, karneval er jo nettopp "løssluppenhet" ;-) i forbindelse med den kristne fastemåneden. Med vennlig hilsen Lettkledd er ikke det samme som naken da. Mange av dem har ikke annet enn noe man med godvilje kan kalle en bikinitruse, og bare pupper. Det eneste man her i landet ser av karnevalet er disse puppene, og da får man jo også inntryk av at det er hovedsaken. Samfunnet begynner å bli rimelig sykt, når det eneste folk tenker på er å få se andre mennensker nakne, hele tiden, hvor som helst. 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Heh-heh...glem forsøkene på hersketeknikk - de gjør bare at du fremstår utrolig barnslig. Takler du ikke høre det, så har du et problem. Ellers snakker du bare tull. Er det noen som kommer med konklusjoner og påstander her, så er det vel du? Jeg påpeker at du ikke kan dra de sammenligningene du gjør, og at du angriper en kultur du ikke kjenner. Hvem er det som er påståelig her? (og kom ikke med forbud mot å svare på dine innlegg - dette er et åpent forum - hvem tror du at du er? "..........................." Kan du ikke lese? Ikke svar, jeg vil ikke ha svar av deg. 0 Siter
Sør Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Lettkledd er ikke det samme som naken da. Mange av dem har ikke annet enn noe man med godvilje kan kalle en bikinitruse, og bare pupper. Det eneste man her i landet ser av karnevalet er disse puppene, og da får man jo også inntryk av at det er hovedsaken. Samfunnet begynner å bli rimelig sykt, når det eneste folk tenker på er å få se andre mennensker nakne, hele tiden, hvor som helst. Karneval er ikke noe nytt, men en veldig gammel tradisjon. I Rio er det strengt forbudt å gå toppløs på stranden. Det var snakk om å gjøre en avsidesliggende strand om til en nudiststrand, men det ble stoppet. (Det er mulig det har endret seg siden jeg bodde der.) Noe av det fine med karneval er at det nettopp ikke bare er de "pene" som er med på det (selv om det selvsagt er modeller som fronter den paraden vi ser bilder av her). Ser du på folkene i bakgrunnen så ser du at de er alle "former" og aldre. Det er en folkefest. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Karneval er ikke noe nytt, men en veldig gammel tradisjon. I Rio er det strengt forbudt å gå toppløs på stranden. Det var snakk om å gjøre en avsidesliggende strand om til en nudiststrand, men det ble stoppet. (Det er mulig det har endret seg siden jeg bodde der.) Noe av det fine med karneval er at det nettopp ikke bare er de "pene" som er med på det (selv om det selvsagt er modeller som fronter den paraden vi ser bilder av her). Ser du på folkene i bakgrunnen så ser du at de er alle "former" og aldre. Det er en folkefest. Med vennlig hilsen Hvorfor i h**** kan de da ikke ta bilde av disse folkene og da?? 0 Siter
Sør Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hvorfor i h**** kan de da ikke ta bilde av disse folkene og da?? Fordi det vel er mer "spennende" (for leserene) å se bilder av front-figurene? Hvorfor bruker motehus Naomi Campbell som modell, istedet for Kari Trestakk? Fordi flere kjøper. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest eller hva? Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Fordi det vel er mer "spennende" (for leserene) å se bilder av front-figurene? Hvorfor bruker motehus Naomi Campbell som modell, istedet for Kari Trestakk? Fordi flere kjøper. Med vennlig hilsen Nettopp! Verden har blitt sånn at man må være perfekt for å være noe, fokus på dette hele tiden. Sykt. 0 Siter
lilleva Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Fordi det vel er mer "spennende" (for leserene) å se bilder av front-figurene? Hvorfor bruker motehus Naomi Campbell som modell, istedet for Kari Trestakk? Fordi flere kjøper. Med vennlig hilsen Nettopp. Og det er ikke befolkningen/karnevalet/kulturen i Rio sin feil- det er mediene i den vestlige verden sin. 0 Siter
lilleva Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Nettopp! Verden har blitt sånn at man må være perfekt for å være noe, fokus på dette hele tiden. Sykt. Ikke nødvendigvis noe galt med nakenhet, eller karnevalet i Rio osv, men heller med den enorme fokuseringen vi i vår vestlige verden har på sex, kropp, ungdom og nakenhet. Men de som koser seg på karnevalet- som forøvrig har eksistert i laaaaange tider- med nettopp masse frivolethet og nakenhet- kan ikke noe for at mediene/ vi her hjemme er så overmåte fascinert av dette. Dermed blir det feil å skylde på dem, og forlange at de kler mer på seg/tar det mer "med ro" osv. 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Kan du ikke lese? Ikke svar, jeg vil ikke ha svar av deg. Heh-heh. Bli voksen. Les hva jeg skrev, og prøv å forstå det. "............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Ikke nødvendigvis noe galt med nakenhet, eller karnevalet i Rio osv, men heller med den enorme fokuseringen vi i vår vestlige verden har på sex, kropp, ungdom og nakenhet. Men de som koser seg på karnevalet- som forøvrig har eksistert i laaaaange tider- med nettopp masse frivolethet og nakenhet- kan ikke noe for at mediene/ vi her hjemme er så overmåte fascinert av dette. Dermed blir det feil å skylde på dem, og forlange at de kler mer på seg/tar det mer "med ro" osv. "Ikke nødvendigvis noe galt med nakenhet, eller karnevalet i Rio osv, men heller med den enorme fokuseringen vi i vår vestlige verden har på sex, kropp, ungdom og nakenhet." Jeg vil kanskje si at det er ikke det at det er et fokus på det som er problemet, men HVORDAN det fokuseres, og hva slags fokus. Men det er et innfløkt emne :-) "..........................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.