Gå til innhold

Dette må da være feil?


Gjest I want to hang myself

Anbefalte innlegg

Gjest I want to hang myself

Jeg har så lenge jeg kan huske slitt med angst, depresjon og selvhat. Har gått på zoloft i en årrekke, noe som har fått meg til å fungere ok. For noen måneder siden gikk jeg imidlertid på en kraftig smell, og ba legen min henvise meg til psykolog eller psykiater. Det gjorde han, men jeg ble bare avvist, visstnok fordi de mente at de ikke kunne hjelpe meg og at jeg ikke kom til å ha utbytte av samtaleterapi.

Hvordan kan de konkludere med dette etter en henvisning fra legen? Burde jeg ikke i det minste få en skikkelig utredning før de avgjør om jeg kan bli hjulpet? For meg virker det som de mener at jeg er en håpløs, mislykket person, og at ingen kan gjøre noe med det :( Er det sånn de opererer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Melancholy

Har heller ikke skjønt hva de driver med innen utvelgelse. Selv har jeg blitt henvist og vært til vurderingssamtale. Jeg har blitt satt opp til time 20. august(!!?!).

Legen hos DPSen skulle sette meg på Nardil for en måned siden, og jeg venter fortsatt på resept og slikt. Heia Leistad DPS i Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttLiv

Har heller ikke skjønt hva de driver med innen utvelgelse. Selv har jeg blitt henvist og vært til vurderingssamtale. Jeg har blitt satt opp til time 20. august(!!?!).

Legen hos DPSen skulle sette meg på Nardil for en måned siden, og jeg venter fortsatt på resept og slikt. Heia Leistad DPS i Trondheim.

Oioioioi. Hører du også til der, ja. Huffda, har ikke mye pent å si om dem jeg heller. Problemet er at når du først får en behandler (og tror ting skal ordne seg) så gjør det nok ikke det heller. Du skjønner det at på Leistad, der slutter visst alle terapeuter etter omtrent et halvt år (da skal de ut i permisjon eller har fått annen jobb) så du må vente en evighet igjen på en ny terapeut som du kanskje får ha et halvt år (hvis han da ikke i tillegg er syk hele tiden, så han bare får møt opp på kanskje tre timer det halvåret) og så blir det nytt vente og ny terapeut som snart skal ut i permisjon osv osv osv. Men vi må ikke gi opp håpet! Det blir vel bra til slutt

En tragisk (jeg vil i alle fall kalle det det) side ved Leistad er at når du kommer på venteliste så blir du satt opp på ventelisten til en bestemt person. Ifølge http://www.rit.no/StOlav/Aktuelt/Nyheter/Nyhetsarkiv/2004/jobber_smart,_kutter_ned_ventetiden.htm skal det være uhorvelig smart, for da blir ventetiden kortere, men det fungerer jo ikke noe særlig godt når behandleren din slutter fordi han skal ut i permisjon. Da får du jo nemlig ikke automatisk noen ny, men settes opp på en annen terapeuts venteliste, og den kan jo være like lang igjen.

Huffda, dette ble mye negativt. Egentlig prøver jeg å være en positiv person, men jeg har fått Leistad langt oppi halsen. Dessverre. Den siste terapeuten som jeg ble henvist til (som forsåvidt synes det var veldig dumt at jeg fikk ham, for han skal jo ut i permisjon til høsten) har riktignok i alle fall beklaget alt terapeutrotet der oppe og sammen prøver vi å finne ut noe som kan fungere for meg. Så mist ikke håpet.

Det hadde forøvrig vært interessant å komme i kontakt med deg (ikke for å utveksle bitre erfaringer da egentlig, for det blir man jo ikke noe bedre av, men) Hvis du har lyst så si ifra så kan jeg legge ut en emailadresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melancholy

Oioioioi. Hører du også til der, ja. Huffda, har ikke mye pent å si om dem jeg heller. Problemet er at når du først får en behandler (og tror ting skal ordne seg) så gjør det nok ikke det heller. Du skjønner det at på Leistad, der slutter visst alle terapeuter etter omtrent et halvt år (da skal de ut i permisjon eller har fått annen jobb) så du må vente en evighet igjen på en ny terapeut som du kanskje får ha et halvt år (hvis han da ikke i tillegg er syk hele tiden, så han bare får møt opp på kanskje tre timer det halvåret) og så blir det nytt vente og ny terapeut som snart skal ut i permisjon osv osv osv. Men vi må ikke gi opp håpet! Det blir vel bra til slutt

En tragisk (jeg vil i alle fall kalle det det) side ved Leistad er at når du kommer på venteliste så blir du satt opp på ventelisten til en bestemt person. Ifølge http://www.rit.no/StOlav/Aktuelt/Nyheter/Nyhetsarkiv/2004/jobber_smart,_kutter_ned_ventetiden.htm skal det være uhorvelig smart, for da blir ventetiden kortere, men det fungerer jo ikke noe særlig godt når behandleren din slutter fordi han skal ut i permisjon. Da får du jo nemlig ikke automatisk noen ny, men settes opp på en annen terapeuts venteliste, og den kan jo være like lang igjen.

Huffda, dette ble mye negativt. Egentlig prøver jeg å være en positiv person, men jeg har fått Leistad langt oppi halsen. Dessverre. Den siste terapeuten som jeg ble henvist til (som forsåvidt synes det var veldig dumt at jeg fikk ham, for han skal jo ut i permisjon til høsten) har riktignok i alle fall beklaget alt terapeutrotet der oppe og sammen prøver vi å finne ut noe som kan fungere for meg. Så mist ikke håpet.

Det hadde forøvrig vært interessant å komme i kontakt med deg (ikke for å utveksle bitre erfaringer da egentlig, for det blir man jo ikke noe bedre av, men) Hvis du har lyst så si ifra så kan jeg legge ut en emailadresse.

legg ut mailadresse, så sender jeg en til deg.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Melancholy

jeg har fått avslag tre ganger :(

synes det er veldig uforståelig at folk som trenger det får avslag. jeg ble trykket inn på terapi der jeg kommer fra, en terapi jeg hverken trengte eller ville ha. min depresjon kan ikke knekkes ved hjelp av samtaler, for jeg har ganske enkelt ikke noe å snakke om.

uansett er det vel noen høyere opp i systemet man kan klage til? kanskje litt vanskelig/lang prosess, men det er vel verd det om man får noe ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trassasa

Det må vel avhenge litt av hvem legen din henviste deg til også? Stor forskjell på folk og sted etc.

Har lurt langt og lenge på hvorfor legen min sendte meg til en "20-minutters-pillepsykiater", når jeg klart og tydelig sa at jeg trenge å snakke med noen.

Men jeg fikk i alle fall time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...