Gjest Timari Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 hvordan skal de få kontrollert omfanget av dette? De har vel ikke lov til å komme hjem til folk og sjekke heller? finnes det noen overvåkningssystemer som kan finne ut av dette? 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Det de vil gjøre er å legge en kopisperre på CD'ene... 0 Siter
Moraki Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Det de vil gjøre er å legge en kopisperre på CD'ene... Tror vedkommende spør om å kopiere Mp3 over til kopi-CD'er. Ikke fra vanlige CD'er til Mp3. Men jeg har ingen andre svar. 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Tror vedkommende spør om å kopiere Mp3 over til kopi-CD'er. Ikke fra vanlige CD'er til Mp3. Men jeg har ingen andre svar. det er jo bare forbudt om man har lastet ned musikek fra nettet -og det gjør vi vel ikke, gjør vi vel? 0 Siter
Goliath Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 det er jo bare forbudt om man har lastet ned musikek fra nettet -og det gjør vi vel ikke, gjør vi vel? Hvis forslaget går igjennom vil det også bli forbudt å kopiere (rippe) alle CD'er med kopisperre over til mp3 - selv om det er din egenkjøpte CD som skal kopieres til bruk på din egen mp3 spiller. Det er vel en av hovedårsakene til at så mange finner dette litt "håpløst". 0 Siter
Gjest midia Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 det er jo bare forbudt om man har lastet ned musikek fra nettet -og det gjør vi vel ikke, gjør vi vel? Å jeg som har kjøpt mp3 spiller i bursdagsgave til guttungen,typisk at de kommer med noe sånt da. 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Å jeg som har kjøpt mp3 spiller i bursdagsgave til guttungen,typisk at de kommer med noe sånt da. De kommer INGEN vei med det - ikke så lenge Venstre har noe å si! 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hvis forslaget går igjennom vil det også bli forbudt å kopiere (rippe) alle CD'er med kopisperre over til mp3 - selv om det er din egenkjøpte CD som skal kopieres til bruk på din egen mp3 spiller. Det er vel en av hovedårsakene til at så mange finner dette litt "håpløst". Ja, og derfor bør man stemme Venstre Mer frihet - mer ansvar.... Se hva Trine Skei Grande sier: http://www.nrk.no/musikk/2679704.html jeg er helt enig med henne, 0 Siter
Moraki Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ja, og derfor bør man stemme Venstre Mer frihet - mer ansvar.... Se hva Trine Skei Grande sier: http://www.nrk.no/musikk/2679704.html jeg er helt enig med henne, Jeg laster ned hva jeg vil, og gir f.. 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Jeg laster ned hva jeg vil, og gir f.. (8Þ) 0 Siter
....AV Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hva er det egentlig du spør om? Det som evt. blir ulovlig hvis den nye åndsverksloven blir vedtatt slik forslaget er, er å laste ned filer fra internett som er lagt ut ulovlig (dvs. uten at opphavsmannen har samtykket), og å bryte kopisperrer på cd-plater for å lage mp3-filer for avspilling på en mp3-spiller. Det første er vel ikke så kontroversielt, men kan være vanskelig å håndheve, men det siste er det mye debatt om for tiden, og det kan vel hende at det blir en endring her før loven blir vedtatt. Det er selvfølgelig en mulighet for at myndighetene kan overvåke nettet og se hvem som laster ned ulovlig, men jeg tror vel ikke det kommer til å skje her i Norge. 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Det de vil gjøre er å legge en kopisperre på CD'ene... Det er vel heller det at bransjen vil fjerne kopisperrene på CD'er, slik at det blir lov å lage mp3 av egne CD'er. Hvis ikke er det krise, sånn som mp3-spillere har økt i popularitet. "..........................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 De kommer INGEN vei med det - ikke så lenge Venstre har noe å si! ...og forhåpentligvis går Venstre av med en rask død snart :-) ".............................." 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hvis forslaget går igjennom vil det også bli forbudt å kopiere (rippe) alle CD'er med kopisperre over til mp3 - selv om det er din egenkjøpte CD som skal kopieres til bruk på din egen mp3 spiller. Det er vel en av hovedårsakene til at så mange finner dette litt "håpløst". Jeg leste et eller annet om at dette gjalt kun i tilfeller der hvor kopisperren var "effektiv", hva nå enn det vil si. I tillegg inneholder forslaget noe om at man ikke har lov til å kopiere ting "med fremmed hjelp", enda en ordlyd man kan lure på om er en spøk eller en finurlig formulering. "..........................." 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 ...og forhåpentligvis går Venstre av med en rask død snart :-) ".............................." Sånn helt ærlig, Hvorfor det? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Sånn helt ærlig, Hvorfor det? Ta det nå ikke så bokstavelig, da :-) Men Venstre i regjering vil jeg helst slippe. "............................." 0 Siter
flisa Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ta det nå ikke så bokstavelig, da :-) Men Venstre i regjering vil jeg helst slippe. "............................." Hvorfor? 0 Siter
Prozak Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hvorfor? Hvorfor? Samme grunn som at jeg ikke vil ha KrF i regjering: jeg er uenig med politikken deres. ".............................." 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Hvorfor? Samme grunn som at jeg ikke vil ha KrF i regjering: jeg er uenig med politikken deres. ".............................." Er du uenig i Venstre's politikk`? - er det mulig? - også DU! - jeg var sikker på at du passet helt inn i Venstre jeg - helt ærlig ment http://www.venstre.no/kort/ Det er da deg det, Prozak? 0 Siter
Goliath Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Sånn helt ærlig, Hvorfor det? Nå har jeg fått med meg at de er "verstingene" vedrørende alle mulige avgifter på bilbruk. Hvis det er riktig, så er det en meget god grunn til ikke å stemme Venstre..... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.