Gå til innhold

Hva vil det si å være feminist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Norge har kampen vært over i mange år, det er få nå som tror man oppnår et bedre samfunn gjennom diskriminering.

Jeg føler meg stadig diskriminert jeg så jeg tror ikke diskrimineringskampen er over.

• Svar 119
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Scholar

27

• Sør

17

• Meg1365380063

8

• Lurveline

7

Skrevet

Jeg føler meg stadig diskriminert jeg så jeg tror ikke diskrimineringskampen er over.

Har du noen argumenter?

Skrevet

Det er ikke behov for feminister i norge i dag. Ingen av de tingene du nevner bør løses ut fra et feministisk ståsted, men ut fra et allmennmenneskelig.

Ettersom feminisme = "allmennmenneskelig", så later det til at du ikke aner hva du snakker om.

Skrevet

Skivebom.

Nei - bare at du ikke evner å skrive korrekt norsk.

Skrevet

Har du noen argumenter?

Du fikk mange argumenter av meg, og hvis du ikke forstår dem så har du et problem, ikke vi andre.

Skrevet

Du fikk mange argumenter av meg, og hvis du ikke forstår dem så har du et problem, ikke vi andre.

Og de svarte jeg på.

Skrevet

Du vet, de unge skummer fløten av det vi har oppnådd på 70tallet. De forstår ikke hvordan det var før den tid. Derfor skjønner de heller ikke at kampen ikke er ferdig.

Nå har jeg overlatt den til dattera mi, hun står på hun. Kanskje hun burde bli politiker ;o)

Nei det er riktig. De synes det er såååååååå lenge siden, men kampen er bare ikke over. Alt må følges opp.

Jeg har ikke overlatt kampen til min datter. Nå er jeg på'n igjen, politisk aktiv som aldri før:) Ellers så studerer datteren min statsvitenskap så sjansene er store for at hun blir en eller annen politiker.

Skrevet

Ettersom feminisme = "allmennmenneskelig", så later det til at du ikke aner hva du snakker om.

Du skjønte hva jeg mente. Kverulering kan du spare deg.

Skrevet

Du skjønte hva jeg mente. Kverulering kan du spare deg.

At du har din egen private definisjon av "feminisme" er da ditt eget problem.

Skrevet

Nei - bare at du ikke evner å skrive korrekt norsk.

Mer kverulering. Jeg får da bare påpeke at det ikke akkurat var korrekt norsk du serverte i ditt siste innlegg heller.

Skrevet

At du har din egen private definisjon av "feminisme" er da ditt eget problem.

Åpenbart ikke, jamfør første innlegg i tråden.

Bemerkt også at det som står i caplex, hvis du siterer riktig, slett ikke er en definisjon.

Skrevet

Og de svarte jeg på.

Jeg er helt enig med Sør. Hvis du ikke forstår begrepet feminisme så har du et problem, ikke vi andre.

Skrevet

Åpenbart ikke, jamfør første innlegg i tråden.

Bemerkt også at det som står i caplex, hvis du siterer riktig, slett ikke er en definisjon.

Igjen, at du ikke evner å forstå, betyr ikke at det er noe "gale" med hva feminisme betyr, men med din manglende kunnskap.

Her:

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

feminisme ~is´me -n

1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

2 organisert arbeid for kvinners retter i arbeids- og samfunnsliv, særlig om en bevegelse på 1800- og 1900-tallet som arbeidet for kvinners likestilling og frigjøring, jf *nyfeminisme .

=======

Igjen, bemerk ***LIKESTILLING***

Skrevet

Mer kverulering. Jeg får da bare påpeke at det ikke akkurat var korrekt norsk du serverte i ditt siste innlegg heller.

Intet av våset ditt endrer på at "feminisme" = "likestilling".

Du kan like det, eller la være.

Skrevet

Jeg er helt enig med Sør. Hvis du ikke forstår begrepet feminisme så har du et problem, ikke vi andre.

(Hjertesukk: Hvorfor må diskusjoner ende opp med drittkasting når man slipper opp for argumenter?)

Det ble i denne tråden etterspurt hva vi legger i begrepet feminisme. Jeg svarte på det. Og jeg har tilgode å se et argument som tyder på at jeg tar feil.

Feminisme i norge i dag er utgått på dato og uinteressant. Heldigvis.

Skrevet

(Hjertesukk: Hvorfor må diskusjoner ende opp med drittkasting når man slipper opp for argumenter?)

Det ble i denne tråden etterspurt hva vi legger i begrepet feminisme. Jeg svarte på det. Og jeg har tilgode å se et argument som tyder på at jeg tar feil.

All statistikk tyder på at det fremdeles er høyst nødvendig å sloss for likestilling (= feminisme) i Norge, enten du liker det eller ei.

Skrevet

Det er dit eget problem at du ikke vil forstå andres argumenter. Du har ikke vist noen særlig vilje til å diskutere, du gjentar deg selv i det uendelige og rokker ikke på det du kom med først som er feil for de av oss som har levd lenge nok.

Skrevet

Igjen, at du ikke evner å forstå, betyr ikke at det er noe "gale" med hva feminisme betyr, men med din manglende kunnskap.

Her:

ARTIKKEL FRA BOKMÅLSORDBOKA

feminisme ~is´me -n

1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene

2 organisert arbeid for kvinners retter i arbeids- og samfunnsliv, særlig om en bevegelse på 1800- og 1900-tallet som arbeidet for kvinners likestilling og frigjøring, jf *nyfeminisme .

=======

Igjen, bemerk ***LIKESTILLING***

"1 teori om politisk, økonomisk og sosial likestilling mellom kjønnene "

Akkurat!

Og den likestillingen ønsker man å oppnå gjennom diskriminering basert på kjønn. Ref 70-og 80-tallet.

Hverken "feminisme" eller "likestilling" er absolutte begrep.

Skrevet

All statistikk tyder på at det fremdeles er høyst nødvendig å sloss for likestilling (= feminisme) i Norge, enten du liker det eller ei.

Javel? Da har du kanskje noen argumenter da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...