Gå til innhold

Nå ha vi væska gøllve........

Anbefalte innlegg

Gjest tottlå
Skrevet

(et forsøk på alf prøysen)

Nå har jeg endelig fått veldt om i leiligheten. Vaska og støvsugd, luftet tepper og ryddet. Herlig lukt!!

Jeg kom frem til en ting da!!! Det finnes jo hundrevis av forskjellige grønnsåper nå til dags. Vanskelig ¨å velge hvilken som er best. Jeg har kommet frem til at den "gode gammeldagse" grønnsåpen er BEST!!!

Ingeting er bedre enn frisk lukt fra denne grønnsåpa! Enig???

Skrevet

"væska"??? *S* Tror du er litt vel påvirket va egen dialekt her! ;-))

"vaska"!! :-)

Gjest tottlå
Skrevet

er det ikke slik det uttales, da??? tihi......

:D

Skrevet

*S* Tror det skal være med mer a-lyd enn æ-lyd! hvis jeg husker det, skal jeg lytte på CD'n hvor han synger sine egne sanger!! :-)

Gjest noe sånn jaffal
Skrevet

Enig i at grønnsåpe lukter godt, men iflg. forståsegpåere skal ikke grønnsåpe brukes til den slags rengjøring. Såperestene virker som magnet på støv og sånn.

Skrevet

Akkurat slik samboeren min gjør når han skal etterligne toten-dialekt - bytter ut alle a'er med æ.

"Skæ ru væræ mæ å væske gælve.."

Nei, nei, nei! :-)

Gjest tottlå
Skrevet

Akkurat slik samboeren min gjør når han skal etterligne toten-dialekt - bytter ut alle a'er med æ.

"Skæ ru væræ mæ å væske gælve.."

Nei, nei, nei! :-)

hihihih......da er jeg ikke alene ...

Gjest tottlå
Skrevet

Enig i at grønnsåpe lukter godt, men iflg. forståsegpåere skal ikke grønnsåpe brukes til den slags rengjøring. Såperestene virker som magnet på støv og sånn.

Er det sant????

Skrevet

Jeg har vasket gulv i dag med jif engangs-våtmopp. Også har jeg tatt oppvasken og klesvasken.

Gosj for et slitsomt liv man lever. :o

Skrevet

Prøysen ville sagt "vaske", ikke "vaska".

Altså: Nå har vi vaske gølvet.

Hvis det er noen fra Hedmarken som sier "vaska", er de sannsynligvis nokså unge og med avslepen dialekt.

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg har vasket gulv i dag med jif engangs-våtmopp. Også har jeg tatt oppvasken og klesvasken.

Gosj for et slitsomt liv man lever. :o

Ja.....uff......det tar på å vaske opp sin egen skitt!!! Phuu.......jeg ligger strekk ut nå, jeg!

Gjest tottlå
Skrevet

Prøysen ville sagt "vaske", ikke "vaska".

Altså: Nå har vi vaske gølvet.

Hvis det er noen fra Hedmarken som sier "vaska", er de sannsynligvis nokså unge og med avslepen dialekt.

Da var jeg ikke SÅÅÅÅ langt i fra!!

Skrevet

Da var jeg ikke SÅÅÅÅ langt i fra!!

Neida.

Du kan jo også argumentere med at du ikke mente vaske, men væske. Altså helle væske ut over gulvet, hehe.

Når jeg skal latmannsvaske murgulv, bruker jeg å helle vann ut over først, sånn som de gjør på skipsdekk.

Har du børi ved også?

Gjest rutangis netu
Skrevet

Grønnsåpe lager smører bare drittet ut over gulvet. Æsj! Hjelper ikke at det lukter godt da. Bedre å vaske med rent vann og sette ei skål grønnsåpe i en krok!

Skrevet

Jeg er også veldig glad i grønnsåpelukta, men jeg har sluttet å bruke grønnsåpe i rengjøring av huset.

Det er ikke spesielt effektivt, og den la seg i tillegg som ei ekkel hinne på parkettgulvet og gjorde det styggere.

Så nå er det bare tørrmopp og våtmopp på meg.

Vil jeg ha grønnsåpelukt, setter jeg frem ei skål. ;o)

Skrevet

Sist det var grønnsåpelukt her i heimen kom han broremann 9 år og utbrøt:

"Har noen SPYDD nå da?"

(her vasker vi mest med microfiber - )

Gjest tottlå
Skrevet

Sist det var grønnsåpelukt her i heimen kom han broremann 9 år og utbrøt:

"Har noen SPYDD nå da?"

(her vasker vi mest med microfiber - )

Jeg føler ikke det blir skikkelig reint rundt meg, dersom jeg ikke bruker såpe....... må liksom lukte nyvaska!

Kan ikke med den beste godvilje tro at et gulv blir reint med en tørrmåpp, eller bare kaldt vann!!!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Jeg føler ikke det blir skikkelig reint rundt meg, dersom jeg ikke bruker såpe....... må liksom lukte nyvaska!

Kan ikke med den beste godvilje tro at et gulv blir reint med en tørrmåpp, eller bare kaldt vann!!!

Å joda, det blir det. Og mye bedre for helsa enn grønnsåpe i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...