tjisis Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Hva gjør man for å få bukt med elektriske/statiske klær?? Noen gode råd? (Også postet på foreldre småbarn) 0 Siter
sheba Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Litt eddik i siste skyllevann:-) Høres litt ekkelt ut med det lukter ikke når klærne er tørre.. Det samme kan du gjøre om håret er elektrisk.. 0 Siter
Åsemor Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Balsam i håret, skyllemiddel i klesvasken, eller kutte ut tørketrommel. 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Litt eddik i siste skyllevann:-) Høres litt ekkelt ut med det lukter ikke når klærne er tørre.. Det samme kan du gjøre om håret er elektrisk.. Ja, så fremt det ikke lukter er det kanskje bra?! Prøver det! Men - du sier: "siste skyllevann". Jeg er ikke så avansert på vaskemaskinen, så derfor lurer jeg på om det er greit å bare helle litt eddik i det rommet skyllemiddelet skal når maskinen starter, også ordner programmet det selv??? Eller må jeg stoppe maskinen? Eller kjøre ekstra skylling? Hvordan gjør du det? 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Balsam i håret, skyllemiddel i klesvasken, eller kutte ut tørketrommel. Ja, det svarte de på foreldreforumet også. Under her kom det forslag om eddik! Prøver begge, og kanskje fortrinnsvis eddik i maskiner med mye barnetøy. Innbiller meg at det blir mindre "kjemi" i klærne med eddik?!?! 0 Siter
sheba Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ja, så fremt det ikke lukter er det kanskje bra?! Prøver det! Men - du sier: "siste skyllevann". Jeg er ikke så avansert på vaskemaskinen, så derfor lurer jeg på om det er greit å bare helle litt eddik i det rommet skyllemiddelet skal når maskinen starter, også ordner programmet det selv??? Eller må jeg stoppe maskinen? Eller kjøre ekstra skylling? Hvordan gjør du det? jeg heller det i der skyllemiddelet skal.. grunnen til at jeg bruker eddik er det at et av barna mine ikke tåler skyllemiddel:-) 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 jeg heller det i der skyllemiddelet skal.. grunnen til at jeg bruker eddik er det at et av barna mine ikke tåler skyllemiddel:-) Så fint at man ikke må stoppe maskinen eller noe sånt! Tror jeg vil prøve dette. Særlig i maskiner med mye babytøy! Betyr det at eddiken også gjør tøyet mykere? 0 Siter
sheba Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Så fint at man ikke må stoppe maskinen eller noe sånt! Tror jeg vil prøve dette. Særlig i maskiner med mye babytøy! Betyr det at eddiken også gjør tøyet mykere? nei det tror jeg ikke det gjør, men du kan jo bruke tørketrommelen litt, det hjelper vel... 0 Siter
Gjest malun Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ja, det svarte de på foreldreforumet også. Under her kom det forslag om eddik! Prøver begge, og kanskje fortrinnsvis eddik i maskiner med mye barnetøy. Innbiller meg at det blir mindre "kjemi" i klærne med eddik?!?! Hvis ikke barnet/barna er allergiske, går det fint å bruke tøymykner, hvis du bruker sensitive-varianten. Den har ikke noen utpreget lukt, heller. 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 nei det tror jeg ikke det gjør, men du kan jo bruke tørketrommelen litt, det hjelper vel... Har ikke tørketrommel... 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Hvis ikke barnet/barna er allergiske, går det fint å bruke tøymykner, hvis du bruker sensitive-varianten. Den har ikke noen utpreget lukt, heller. Ja da, det gjør jo det, for ingen har noen uttalte allergier. Jeg har bare forsøkt å begrense tilførselen av slike stoffer. Men jeg er ikke fanatisk heller, dah! Kan godt bruke litt skyllemiddel hvis det hjelper på elektrisiteten. Tror likevel jeg forsøker eddik, som ble foreslått under her, til minstemann! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 16. februar 2005 Skrevet 16. februar 2005 Ja da, det gjør jo det, for ingen har noen uttalte allergier. Jeg har bare forsøkt å begrense tilførselen av slike stoffer. Men jeg er ikke fanatisk heller, dah! Kan godt bruke litt skyllemiddel hvis det hjelper på elektrisiteten. Tror likevel jeg forsøker eddik, som ble foreslått under her, til minstemann! Prøv det, og la oss høre om det hjelper! ;o) 0 Siter
tjisis Skrevet 16. februar 2005 Forfatter Skrevet 16. februar 2005 Prøv det, og la oss høre om det hjelper! ;o) Jepps! Andre står selvsagt også fritt til å prøve... Tror dessuten at dette med elektrisitet er litt vær/temperaturavhengig, slik at "testparametrene" kanskje påvirker utslaget uten at det tas høyde for det.. hvis man skal kunne si noe "sikkert"... Oppfordring herved sendt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.