Gå til innhold

kjemisk ubalanse eller tilværelsen?


iguan

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter og funderer litt, og håper noen har et svar å gi meg:-)

Har hatt perioder med angst som begynte for mange år siden. Til å begynne med var det stort sett panikkangst, som kom når som helst. Etterhvert ble angsten mer situasjonsbetinget.

Nå er det flere år siden jeg har hatt voldsomme angstanfall.

Det som er problemet nå, er at jeg føler meg urolig, gnager liksom hele tida i mellomgulvet.

Og jeg reagerer voldsomt på stress. Blir lett stressa av bråk, når ting ikke går som planlagt osv. Også når jeg kjører bil, og må oppholde meg med andre mennesker jeg ikke er helt trygg på. (som butikken, prate med folk osv)

Jeg blir også svært lett irritert, og utolmodig.

Føler meg jevnt over stressa og urolig store deler av dagen.

Det rare er at jeg ikke har noen grunn til det.

Jeg jobber bare et par dager i uka, er ellers hjemme. Er alenemor, men barnet går i barnehage.

Jeg har det jo bra ellers!

Føler kroppen min overreagerer, går med nervene "utenpå".

Reagerer også med masse uro ved værskifte (?!)og i uka før mens.

Men ellers har jeg det jo godt, er flink til å ta meg tid til meg selv, har venner og ikke noe traumatisk eller vondt eller noe som tyder på hvorfor jeg skulle ha det slik.

Derfor lurer jeg på om det går an at det rett og slett er noe i veien med produksjonen av kjemiske stoffer i kroppen min?

Kan det være at jeg ikke produserer nok serotonin, og for mye adrenalin/noradrenalin og kortisol?

At det ikke har noe med tilværelsen min å gjøre?

Jeg lever sundt, hverken røyker eller drikker kaffe.Mosjonerer regelmessig og er opptatt av sundt kosthold.

Skjønner ikke hva jeg burde gjøre annerledes.

Kan det være at jeg rett og slett bare trenger medisin for å gjenopprette balansen? Liker ikke tanken på medisin heller. Har ikke brukt det på mange år.

Men det er vondt å ha det slik også.

Kan det bare være kroppen min som ikke fungerer naturlig med tanke på stressreaksjon?Virker som om den er overømfintlig for stress...

Forvirra, jeg

Noen som har/hatt det på samme vis, eller har synspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...