Gå til innhold

Forslag til avslappende aktiviteter?


maire

Anbefalte innlegg

Trenger noen gode råd for å få dempet tankekjør og uro. Forsøker å tvinge meg ut litt, lese og skrive, men er så forferdelig urolig og skjelven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yoga, meditasjon, rask spasertur, trening, psykomotoriske øvelser.

Er nysgjerrig på yoga. Vet lite om det bortsett fra det man ser på film der man sitter med beina krøllet rundt hverandre. Hehe..regner med at Yoga er mer enn det. Har du prøvd yoga selv? Skal surfe litt på nettet og se om jeg kan finne ut noe mer på egenhånd også. Men, det hadde vært artig å høre fra noen med egenerfaring. Jeg er ganske spent i muskulaturen, så det hadde sikkert vært godt for kroppen med litt mer tøy og bøy enn den får av å spasere og sykle også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nysgjerrig på yoga. Vet lite om det bortsett fra det man ser på film der man sitter med beina krøllet rundt hverandre. Hehe..regner med at Yoga er mer enn det. Har du prøvd yoga selv? Skal surfe litt på nettet og se om jeg kan finne ut noe mer på egenhånd også. Men, det hadde vært artig å høre fra noen med egenerfaring. Jeg er ganske spent i muskulaturen, så det hadde sikkert vært godt for kroppen med litt mer tøy og bøy enn den får av å spasere og sykle også.

Kanskje også Pilates-trening kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nysgjerrig på yoga. Vet lite om det bortsett fra det man ser på film der man sitter med beina krøllet rundt hverandre. Hehe..regner med at Yoga er mer enn det. Har du prøvd yoga selv? Skal surfe litt på nettet og se om jeg kan finne ut noe mer på egenhånd også. Men, det hadde vært artig å høre fra noen med egenerfaring. Jeg er ganske spent i muskulaturen, så det hadde sikkert vært godt for kroppen med litt mer tøy og bøy enn den får av å spasere og sykle også.

Du kan jo kjøpe deg en yogabok eller yogavideo. Eller gå på kurs. Du finner mye stoff om yoga her på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje også Pilates-trening kan hjelpe.

Takk for forslaget! Søsteren min har drevet med pilatestrening en stund. Har fått en sånn strikk av henne og skal prøve å trene litt hver dag med den. Det var jamen tyngre enn jeg hadde trodd å tøye den strikken :)

Også har jeg fått to nye cd'r med fin og rolig musikk (det hjelper alltid litt når nervene er helt i krøll); Joni Mitchell og "venn" med diverse artister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Svømming og badstu synes jeg funker bra. Det gir en avslappende og god følelse i hele kroppen.

Er glad i å svømme, men ikke så glad i svømmehaller med mange mennesker i. Vet jeg må øve litt på å bevege meg på slike plasser, men..Må klare litt mindre målestokk enn svømmehall først :)

Så en reportasje i et blad, tror det var fra Ungarn, der var det noen bad der det skulle være helt stille. Bassenget så ut som det var i et fjell eller grotte. Det var ikke lov å svømme, man skulle bare flyte rundt og meditere. Det hadde vært noe det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...