Mr Kahn Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jeg får sikkert slengt i trynet at dette er noe de selv deltar i av egen fri vilje, men selv _det_ er åpent i begge ender for en diskusjon. de fleste av dem er vel nærmest for ten-åringer å regne. Jeg snakker selvsagt om det nye drivhuset for dyrking av det perfekte: IDOL! På svigerbesøk kan en nesten ikke unngå å se TV, da denne helvetes gjenstanden på død og liv skal stå på mens folk forsøker å ha det hyggelig, defor kunne jeg heller ikke unngå å se 16 år gamle Christina Alvarez sables ned av en usympatisk (stygg er han også) Tor Milde. Kommentarer som - «jeg tror man må være kjæresten din for å synes at dette var bra», hører ikke noe sted hjemme når en skal bedømme en prestasjon, da minner det mer om fordømmelse enn en dommers vurdering. Om jeg aldri ser denne idioten igjen, så er det også for tidlig. La de unge få prøve seg, men la dem få en objektiv vurdering fra folk som kan musikk, og som er i stand til å behandle mennesker med en viss respekt, både for utøveren såvel som selve faget. Det som kanskje «irriterer» meg mest, er at disse kritikerne (Milde har vært musikkjournalist og plateanmelder i 20 år) er at de ikke kan spille eller synge en note selv. De aller fleste i den «bransjen» er (u)musikalske wash-outs med mindreverdskomplekser. Det kom klart til uttrykk i går. 0 Siter
Scholar Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jeg håper du har det bedre idag. God bedring, iallfall. 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 17. februar 2005 Forfatter Skrevet 17. februar 2005 Jeg håper du har det bedre idag. God bedring, iallfall. Jeg har det alldeles utmerket. Ditto? 0 Siter
Scholar Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jeg har det alldeles utmerket. Ditto? Jo, da -- ditt innlegg var så (ufrivillig) morsomt at "you made my day"... Men er det riktig av deg å gå klovnen Baltus i næringen? 0 Siter
Gjest den gyldne sol Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Enig med deg at man må trå litt varsomt mot ungdommen. De har tross alt både gledet og gruet seg til å få synge. Så det må jo være grusomt og få nedlatende kommentarer selvom man vet på forhånd at det skjer. Jeg som voksen ville også reagert negativt på slik kritikk og det er vel fler med meg. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Men de veit da utmerket godt hva de går til når de melder seg på Idol? Den som er med på leken...osv, sier jeg bare. 0 Siter
morsan Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Men de veit da utmerket godt hva de går til når de melder seg på Idol? Den som er med på leken...osv, sier jeg bare. "Men de veit da utmerket godt hva de går til når de melder seg på Idol?" Joda, men kan man egentlig forvente at 16-17 skal kunne fullt ut forstå at de må bare kunne akseptere at kommentarene er så råtne? Jeg mener nei. Dommerne kan godt si at prestasjonen ikke var bra nok på en litt mer høflig måte. 0 Siter
Gjest Call me Al Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Men de veit da utmerket godt hva de går til når de melder seg på Idol? Den som er med på leken...osv, sier jeg bare. Den holdningen din er bare for dum. Unge, optimistiske, blinde og dumme, som ungdom nå engang er, så forventer de selvsagt ikke at de sjøl skal få sånne kommentarer. I egne ører synger de sikkert helt nydelig. Men en ting til, om deltagerne veit hva de går til eller ikke er ikke noen holdbar legitimering av et sånt programkonsept. Drittsekk-tv er og blir drittsekk-tv. Forkastelig å se voksne mennesker sitte og snakke sånn til unge håpefulle mennesker. 0 Siter
morsan Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Den holdningen din er bare for dum. Unge, optimistiske, blinde og dumme, som ungdom nå engang er, så forventer de selvsagt ikke at de sjøl skal få sånne kommentarer. I egne ører synger de sikkert helt nydelig. Men en ting til, om deltagerne veit hva de går til eller ikke er ikke noen holdbar legitimering av et sånt programkonsept. Drittsekk-tv er og blir drittsekk-tv. Forkastelig å se voksne mennesker sitte og snakke sånn til unge håpefulle mennesker. Sønnen min på 7,5 år er veldig oppttat av Idol, han ble helt sjokkert over Tor "Mildes" uttalelser. Han mente at det ikke var særlig høflig å si noe slikt. Mor var selvsagt enig! :-) 0 Siter
Gjest 88yhi Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Trodde at innlegget handlet om barna som filmes i "Nanny911" eller "barenvakten" jeg... 0 Siter
mrxx Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Er enig i det du skriver. Jeg synes det er greit nok å gi riktig tilbakemelding, men det har noe med takt å tone å gjøre. Det er realt nok å si at dette ikke er bra nok og at du dessverre ikke klarte å levere godt nok. Men det å utbrodere det utover det er stygt, slemt og tyder på dårlig sosial intelligens. Dette er jo stort sett 16 - 17 åringer og selv om de selv har valgt å bli med så er de ikke modne nok til å ta i mot den type kritikk. Man skal tross alt ha litt stål i ryggen for å bli til de grader kritisert på tv. Det tror jeg ingen hadde likt, barn eller voksne. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 "Men de veit da utmerket godt hva de går til når de melder seg på Idol?" Joda, men kan man egentlig forvente at 16-17 skal kunne fullt ut forstå at de må bare kunne akseptere at kommentarene er så råtne? Jeg mener nei. Dommerne kan godt si at prestasjonen ikke var bra nok på en litt mer høflig måte. Jeg synes det er helt greit at de kaller en spade for en spade. Et par av deltakerne i går var rett og slett drit dårlige. 0 Siter
Gjest Call me Al Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Sønnen min på 7,5 år er veldig oppttat av Idol, han ble helt sjokkert over Tor "Mildes" uttalelser. Han mente at det ikke var særlig høflig å si noe slikt. Mor var selvsagt enig! :-) Fin gutt:-) 0 Siter
Gjest LucySky Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jo, da -- ditt innlegg var så (ufrivillig) morsomt at "you made my day"... Men er det riktig av deg å gå klovnen Baltus i næringen? Støtter Mr.Kahn på alle punkter. Dette er drittsekk-TV og jeg fatter ikke hva som har skjedd med TV-seerne, som for hver dag venner seg mer og mer til sånt. Holder meg langt unna. 0 Siter
Gjest Call me Al Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Jeg synes det er helt greit at de kaller en spade for en spade. Et par av deltakerne i går var rett og slett drit dårlige. Tenk litt før du skriver. Det er da forskjell på å kalle en spade for en spade, og å rakke ned på noen. 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 helt enig - noe vi jo også diskuterte med tv-slavene i går De som ikke er 18 år engang skal ikke behøve å ta i mot slike "morsomheter" - tenk deg hvordan slike "morsomheter" setter seg i en ungdom! Det hadde holdt å si at de ikke var gode nok denne gangen - de er tross alt plukket ut som de 50 beste av de 7000,- og så klart de da tror de kan! Han Mildefyren prøver å oppnå samme "kul drittsekkstatus" som tidligere hoveddommer Karlsen. Og det blir for dumt på bekostning av unge mennesker. 0 Siter
huufsa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Enig i dette, og ikke bare på idol... Generelt er det blitt for mye drittsekk-tv. O.J, Schau, Gjersen og sånne typer burde ikke eksistert på norsk tv. Jeg syns det sprer en holdning om at det er kult å være drittsekk. Det er kult å oppføre seg respektløst overfor andre mennesker. Jeg syns ingen av de er morsomme, jeg blir bare forbannet når jeg der de. Helt uten respekt! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Den holdningen din er bare for dum. Unge, optimistiske, blinde og dumme, som ungdom nå engang er, så forventer de selvsagt ikke at de sjøl skal få sånne kommentarer. I egne ører synger de sikkert helt nydelig. Men en ting til, om deltagerne veit hva de går til eller ikke er ikke noen holdbar legitimering av et sånt programkonsept. Drittsekk-tv er og blir drittsekk-tv. Forkastelig å se voksne mennesker sitte og snakke sånn til unge håpefulle mennesker. Da synes du det. Jeg mener ihvertfall at et par av dem godt kan komme ned på jorda og se at de ikke er "all that". Det kan selvfølgelig pakkes inn på en pen måte, men det er nå engang ikke slik konseptet er lagt opp. 0 Siter
flisa Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Trodde at innlegget handlet om barna som filmes i "Nanny911" eller "barenvakten" jeg... Tro meg - det har ikke Mr.Kahn noengang sett på -han forakter sånt - med rette! hehe 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Tenk litt før du skriver. Det er da forskjell på å kalle en spade for en spade, og å rakke ned på noen. Jeg synes ikke det er å rakke ned på noen å fortelle dem at de synger dårlig - når de gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.