Gå til innhold

Unger ydmykes offentlig i drittsekk-TV

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke slik at de fleste får kommentarer fra bare tre av dommerne? Dvs at de bytter på med å være den som ikke kommenterer?

Mulig det. Ikke lett å følge med sammen med to meget snakkesalige og ivrige døttre;o)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

16

• Mr Kahn

14

• flisa

12

• morsan

12

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Syns jeg også - sikkert noen som har gjort det...hehe

Eller vært fristet til å gjøre det? *S*

(hmmm.... satte meg nesten på en idé..... *fnis*)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

Gjør du deg dum, eller? Det kan da ikke være så vanskelig å innrømme at det har blitt servert en del kommentarer som har vært langt over streken?

Kan du med noen få ord beskrive konseptet for IDOL? Kanskje du da kunne innse at flyfly faktisk har rett.

Hvorvidt dette er en type TV vi ønsker er en helt annen sak, og da kan vi protestere mot at slike programmer sendes.

Skrevet

Jeg har ikke lagt merke til noen som har vært stygge overtramp.Stygge overtramp var han britiske dommeren i World idol, han var ikke snau når han kommenterte foks utseende. Det får holde at de kommenterer synginga.

Det er ikke lagt opp til at dommerne skal være hyggelige.

Det er 3. runde med Idol, og deltakerne veit utmerket godt hva de går til når de melder seg på.

Tviler på at deltakerne er enige i at vi ikke skal se på idol pga kommentarene de får, da hadde det jo ikke blitt arrangert noe idol.

Skrevet

Syns jeg også - sikkert noen som har gjort det...hehe

Ja, det hørtes litt ut som om han snakka av bitter erfaring der. Jeg flirte godt da. :)

Skrevet

Hehe. Men diplomati er ikke en del av konseptet for IDOL. Dommerne "skal" være utidige, det er en del av settingen. Man kan mene hva man vil om det, men disse ungene er for naive hvis de innbiller seg at de er den eneste ene som er så fantastisk bra at de kommer til å gå klar.

Begrepet naiv lå implisitt i min innsigelse. Jeg kritiserte selve konseptet like mye som jurymedlem Tor Milde.

Skrevet

Tull. Hvis de ikke tåler å høre at de ikke er flinke til å synge, får de la være å melde seg på Idol.

Det å ville bli popstjerne innebærer en god del skuffelser i livet. Det tror jeg det er like greit at de finner ut tidlig. Mulig det er kynisk, men it's a hard life.

det er HELT greit å få høre at de ikke er gode til å synge - det er ordbruken og det at de gjør narr av disse ungene jeg ikke kan godta.

Skrevet

Kan du med noen få ord beskrive konseptet for IDOL? Kanskje du da kunne innse at flyfly faktisk har rett.

Hvorvidt dette er en type TV vi ønsker er en helt annen sak, og da kan vi protestere mot at slike programmer sendes.

Idol-konseptet kan beholdes, og dommerne kan fortsatt si i fra at en prestasjon ikke var så veldig bra, men det er no med _måten_ man gjør det på.

Som Kari Diesen sang: "det vakke bare det at'n lå, men det var måten altså som han lå på..."

Skrevet

det er HELT greit å få høre at de ikke er gode til å synge - det er ordbruken og det at de gjør narr av disse ungene jeg ikke kan godta.

Enig!

jeg liker idol godt, og selvsagt både kan og må dommerne få si i fra at det ikke var så veldig bra.

Men så var det dette med _måten_ man sier noe på, da.....

Skrevet

«-Hvorvidt dette er en type TV vi ønsker er en helt annen sak, og da kan vi protestere mot at slike programmer sendes.-»

Ja, ikke sant? Det er jo det som kanskje er hele poenget, få igang en debatt om det er denne type «underholdning» vi ønsker. Men da må vi begynne et sted, og hvorfor ikke da like godt begynne med drittsekkene?

Skrevet

Men det er jo engang sånn programkonseptet er lagt opp.

Gjest LucySky
Skrevet

Er ikke Baltus han i Knøttene?

Norsk oversettelse av Charlie Brown?

Kanskje han mente Klovnen BOZO?

Jeg driter i hvem som sier hva tiltenåringene på TV. det jeg virkelig er imot, er innstillingen at "de har bedt om det, de vil det jo selv, de vet hva de går til".

Unge mennesker nå til dags er så forgifta av mediene at de nesten ikke kan se for seg andre liv enn det i rampelyset. Idol bygger opp under dette, tjener penger på at folk glor på og forsvarer det, og tjener enda mer penger på at det er drittsekk-TV, så folk glor enda mer på det - i håp om å kunne få litt skadefryd på kjøpet.

Fy faen, sier jeg. Til hele pakka.

Skrevet

Vet dere forresten at han var sammen med en på 17 da han var 47??!

Det er vel helt andre ting en sangstemme han legger vekt på!

Fysj og pføy!!

Gjest Call me Al
Skrevet

God dag, mann. Økseskaft.

Har du lest det eventyret der? Skjønte du poenget?

Skrevet

I denne saken er jeg helt enig med deg. Utdriting og mobbing er underholdning, virkelig skremmende.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Enig med deg.

Jeg ser på Idol (fikk ikke sett i går da)

Men jeg liker ikke den mobbingen de driver med.

Skrevet

Vet dere forresten at han var sammen med en på 17 da han var 47??!

Det er vel helt andre ting en sangstemme han legger vekt på!

Fysj og pføy!!

Hva har nå det med saken å gjøre?

Skrevet

Men det er seertall som avgjør om dette mobbeprogrammet får fortsette. Derfor bør folk tenke seg godt om når det gjelder programvalg.

Skrevet

Milde hadde tydeligvis stått opp med feil fot i går.

Flere av hans kommentarer var langt over streken. De fleste sang OK, selv om kvaliteten var varierende.

Jeg synes det er greit å si slikt til de som er med i første runde og som ikke kan synge èn ren tone, og som aldri skulle meldt seg på.

Men det må være lov å si klart ifra at dette var for dårlig. Noe disse ungdommene heller ikke takler. Flere var på gråten, uten at kommentarene var spesielt stygge.

Trenger du en underskrift mot dette latterlige TV-programmet, så bare gi beskjed.

Gjest lei av utdriting som underholdning
Skrevet

Helt enig med deg. Har ikke sett en halv episode av dette av de grunner du ramsa opp.

Jeg blir bare så lei meg og flau på vegne av både deltakere og dommere. Faktisk til og med på vegne av de som fant opp konseptet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...