Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.i 2005 fikk jeg diagnosen leiden mutasjon 5 hetro. Synes jeg finner så lite info om denne sykdommen. Min INR har vært veldig ustabil. Har hatt emboli i lunger, og dypevene tromboser ben og armer. Står på Marevan.Dosen varierer veldig etter som INR er så ustabil. Tirsdag 8.2 var den 9.9 kuttet ut Marevan på legens befordring. Fredag 12 var INR

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174495-leiden-mutasjon/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Einar Søyland, spesialist i hjertesykdommer

Svar til Binnal.

Det er en overraskende INR-variasjon du beskriver. Jeg regner med at prøvene blir tatt på et laboratorium som sørger for skikkelig kalibrering av sine prøver, og at det samme laboratorium har stor rutine i slik prøvetagning.

Du skriver ikke noe om hvorvidt du har hatt dine trombo-emboliske komplikasjoner mens du har tatt Marevan, men jeg oppfatter deg slik at det er tilfellet.

Jeg håper du kontrolleres av folk med bred erfaring i slike tilstander, og at du i noen grad kan følges opp av en hematologisk avdeling / koagulasjonslaboratorium. Det er mulig at din medikasjon bør revurderes, og at du evt. bør ha en form for kombinasjonsbehandling for å ungå ytterligere komplikasjoner.

Du bør sannsynligvis, hvertfall ved èn anledning, bli vurdert ved at av regionssykehusene, og der få råd om praktiske detaljer vedr. din tilstand. Det er mulig at du i fortsettelsen vil kunne kontrollere din INR selv, det er mange som gjør det, også i Norge, og utstyret til hjemmekontroll er ikke så dyrt, og er blitt meget nøyaktig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174495-leiden-mutasjon/#findComment-1172254
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...