Gjest ingviv Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 har brukt antidepressiva til og fra over flere år nå. vil gjerne slutte så jeg har trappet ned over en 2-3 mnd. periode. dette bl.a p.g.a. søvnløshet/ angst. nå har jeg angstsymptomer og kraftig irritabilitet og er på gråten av ingen ting. Er det bivirkninger for at jeg har sluttet med medisin eller trenger jeg medisinen og må starte igjen. har vært uten i 3-4 uker. og disse problemene er økende. har en del angst og bruker vival 5 mg. av og til. bruker også imovane 7,5 mg. ca. hver tredje dag for å få sove. kan man bruke imovane over tid ?har i lange perioder store problemer med å sove. Kan det være en bivirkning av cipralex. Er såpass irritert at jeg alvorlig har tenkt å flytte fra min mann og barn. kjenner bare irritasjon overfor han og alle de andre følelsene har liksom druknet i det her. slik har jeg hatt det siden jeg sluttet med cipralex. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174498-irritabilitet-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Spørsmålet er om grunnsykdommen depresjon/angst har kommet tilbake etter seponering. Høres slik ut. Du må selv vurdere om du har det best med tabletter eller uten. For noen er det riktig å stå fast på antidepressiva, særlig dersom flere tilbakefall er observert. Mye bedre å bruke dette enn de andre medisinene du bruker. Men er det gjort noe i fht samtaleterapi eller parterapi? kanskje har du god grunn til å være irritabel og å ha søvnvansker? For din del høres det ut som du skal begynne på antidepressiva igjen, men at samtaleterapi også bør vektlegges samtidig. Det finnes varianter av antidepressiva som gir bedre søvn. Snakk med legen din. Imovane og Valium regelmessig bør unngåes. Viktig å ikke ta store avgjørelser i livet mens du er slik i humøret som nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174498-irritabilitet-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/#findComment-1159907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.