Gå til innhold

irritabilitet søvnløshet

Anbefalte innlegg

har brukt antidepressiva til og fra over flere år nå. vil gjerne slutte så jeg har trappet ned over en 2-3 mnd. periode. dette bl.a p.g.a. søvnløshet/ angst. nå har jeg angstsymptomer og kraftig irritabilitet og er på gråten av ingen ting. Er det bivirkninger for at jeg har sluttet med medisin eller trenger jeg medisinen og må starte igjen. har vært uten i 3-4 uker. og disse problemene er økende. har en del angst og bruker vival 5 mg. av og til. bruker også imovane 7,5 mg. ca. hver tredje dag for å få sove. kan man bruke imovane over tid ?har i lange perioder store problemer med å sove. Kan det være en bivirkning av cipralex. Er såpass irritert at jeg alvorlig har tenkt å flytte fra min mann og barn. kjenner bare irritasjon overfor han og alle de andre følelsene har liksom druknet i det her. slik har jeg hatt det siden jeg sluttet med cipralex.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174498-irritabilitet-s%C3%B8vnl%C3%B8shet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Spørsmålet er om grunnsykdommen depresjon/angst har kommet tilbake etter seponering. Høres slik ut. Du må selv vurdere om du har det best med tabletter eller uten. For noen er det riktig å stå fast på antidepressiva, særlig dersom flere tilbakefall er observert. Mye bedre å bruke dette enn de andre medisinene du bruker. Men er det gjort noe i fht samtaleterapi eller parterapi? kanskje har du god grunn til å være irritabel og å ha søvnvansker? For din del høres det ut som du skal begynne på antidepressiva igjen, men at samtaleterapi også bør vektlegges samtidig. Det finnes varianter av antidepressiva som gir bedre søvn. Snakk med legen din. Imovane og Valium regelmessig bør unngåes. Viktig å ikke ta store avgjørelser i livet mens du er slik i humøret som nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...