Gå til innhold

Hvordan få bort malingslukt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Malte en barneseng for ca 6 uker siden. Først stod den i kjelleren og tørket i 3 uker, det er ikke spesielt fuktig i kjelleren, men endel kjøligere enn romtemperatur.

Så har den nå stått i stua i 3 uker, og det lukter fortsatt maling. Ikke sånn at man legger merke til det når man sitter i stua, men kjenner det når jeg står nærme, og kjenner det også når jeg lukter på dyna som har ligget oppi i en ukes tid.

Hvor lang tid tar det før lukta går bort? Det er vanlig oljemaling til interiør. Er det noe jeg kan gjøre for å minske lukta?

Litt hysterisk må jo en førstegangsfødende være. ;)

Gjest den gyldne sol
Skrevet

Brukte du en gammel maling eller hadde du kjøpt ny?

Min erfaring er at hvis malingen har stått noen år så kan det bli som du sier.

Skrevet

Brukte du en gammel maling eller hadde du kjøpt ny?

Min erfaring er at hvis malingen har stått noen år så kan det bli som du sier.

Den var ny.

Gjest den gyldne sol
Skrevet

uffda. jeg ville ha sagt ifra til foretningen for det skal ikke være slik. Kan være noe galt med malingen, det kan skje produksjonsfeil nemlig.

Tror kanskje at du må male et strøk påny med maling, men ikke fra den samme boksen. Be om å få en ny gratis.

Det som også er viktig er jo at det har tørket helt mellom strøkene som du har malt. Og det kan jo ha vært et problem hvis du malte alt i kjelleren og det var kaldt.For hvis de mellomste strøkene ikke har tørket så kan de gasse lenge. Og da bør man heller pusse ned malingen!

Men hør først i butikken om det har vært noen andre klager i det siste. Og så får dere komme til enighet.

Legg ikke et nyfødt barn i senga før den er luktfri iallefall!

Håper det løser seg for deg.

fei1365380229
Skrevet

Det spørs jo hva du mener med malingslukt da, men jeg har malt masse med oljemaling i det siste og det tar ikke mer enn 1 uke før lukten er ute av huset.

Men er det helt sånn snuse skikkelig helt inntil sengen du mener. Snuste på en list jeg malte for ca. 1 uke siden og den lukter ingenting, men så har jeg ganske dårlig luktesans også da :o)

Skrevet

uffda. jeg ville ha sagt ifra til foretningen for det skal ikke være slik. Kan være noe galt med malingen, det kan skje produksjonsfeil nemlig.

Tror kanskje at du må male et strøk påny med maling, men ikke fra den samme boksen. Be om å få en ny gratis.

Det som også er viktig er jo at det har tørket helt mellom strøkene som du har malt. Og det kan jo ha vært et problem hvis du malte alt i kjelleren og det var kaldt.For hvis de mellomste strøkene ikke har tørket så kan de gasse lenge. Og da bør man heller pusse ned malingen!

Men hør først i butikken om det har vært noen andre klager i det siste. Og så får dere komme til enighet.

Legg ikke et nyfødt barn i senga før den er luktfri iallefall!

Håper det løser seg for deg.

Takk for svar.

Det kan nok være muligheter for at den ikke har tørket helt mellom strøkene.

Får se det litt an, har en vugge til den første tiden uansett.

Skrevet

Eddik skal trekke til seg lukt. Sett noen skåler med edikkvann i bunnen eller noe og du skal se lukten forsvinner.....

Ellers gasser maling uansett tror jeg. Vi malte med oljemaling i et tak for noen uker siden og det stinker enda. Har hørt at oljemaling gasser i tre uker, og vannbasert opp til et år.

Men poden din er neppe den første og heller ikke den siste som blir til å ligge i nymalt seng, og vil sikkert ikke ta skade av det.

Skrevet

Eddik skal trekke til seg lukt. Sett noen skåler med edikkvann i bunnen eller noe og du skal se lukten forsvinner.....

Ellers gasser maling uansett tror jeg. Vi malte med oljemaling i et tak for noen uker siden og det stinker enda. Har hørt at oljemaling gasser i tre uker, og vannbasert opp til et år.

Men poden din er neppe den første og heller ikke den siste som blir til å ligge i nymalt seng, og vil sikkert ikke ta skade av det.

Takk for svar. Får se om jeg husker å kjøpe eddik på butikken en dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...