Gjest prust Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Vi fikk flotte dundyner av svigers for to-tre uker siden. Deilige dyner :-) MEN i dag skiftet jeg på sengene, hang ut dynene til lufting over verandagjerdet og luftet overmadrassen. Været er tungt med litt yr i lufta. Da jeg tok inn dynene, var de fuktige akkurat der de hadde hengt over gjerdet - greit nok. MEN de stanker!!! Klarer ikke helt å bestemme lukta, men en blanding av skitt (bæsj), mugg, urin og våt hund :-( Det er verst på midten, der de var i kontakt med gjerdet, men det lukter litt av dyna ellers og. Hva er dette? Regner med at det enten er lukten av våte dun, ellers har dunene trukket til seg lukt fra verandagjerdet (det er en del grønske på det). Går det bort? Dynene kan vaskes, men hadde ikke tenkt å gjøre det etter tre uker.... 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Våte dunputer og -dyner lukter sånn. Helt grønnj*****. Det går bort når de tørker. Men de tørker saaaakte, hadde gitt de en runde i tørketrommelen, om jeg var deg :-) 0 Siter
Gjest ex-bridget Skrevet 17. februar 2005 Skrevet 17. februar 2005 Vi kjøpte nylig ny dundyne, og der fulgte det med litt info om hvordan man skulle behandle dundynene for å unngå sånt. Og det er viktig at de IKKE luftes i fuktig vær, men når det er tørt, og heller ikke i direkte sollys. Dynene bør også ristes hver eneste dag når du rer opp sengen, slik at fuktigheten som trekker inn i dyna i løpet av natten transporteres ut. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.