Gå til innhold

Cipralex virker ikke på meg!!!


Sulamann

Anbefalte innlegg

Fikk Cipralex i midten av november med legen min, mot sosial angst som jeg har vært plaget av i flere år, men jeg klarer ikke lenger å bruke dem, føler jeg har samme angsten enda kansje litt mer å det reduserer veldig sexualiteten min, så jeg kutta ut for 2 uker siden. Jeg har nå vært plaga av en hoste pga kløe i halsen i 3 mnd, dette tror jeg er psykisk, fordi den forsterker seg når jeg får angst, nå er dette komt så langt at jeg ikke går inn på kjøpessentre eller plasser med mye folk pga redsel for å få et kraftig hoste anfall i dei situasjonane..... har noen her tips til meg hva jeg skal gjøre nå iforhold til medisintype for mine plager. har gått både angsttreningskurs å hatt samtale med sosionom i 2 år men er ikke blitt noe særlig bedre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gikk du opp på cipralex?

Nei, beggynnte med 5mg første uka så 10mg neste så til 15mg, men jeg følte angsten blei faktisk verre enn før jeg begynnte påcipralex, å sexlivet mitt veldig redusert, så jeg håper noen kan tipse g her inne med andre medikament jeg kan prøve.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NyttLiv

Nei, beggynnte med 5mg første uka så 10mg neste så til 15mg, men jeg følte angsten blei faktisk verre enn før jeg begynnte påcipralex, å sexlivet mitt veldig redusert, så jeg håper noen kan tipse g her inne med andre medikament jeg kan prøve.....

Du kan prøve Seroxat. Jeg tror det virker på meg. Litt i allefall. Men jeg tror kanskje Cipramil virket noe da jeg gikk på det for lenge siden også. Er dog ikke sikker på det, for jeg var mye dårligere da.

Uansett skal seroxat også virke på sosial fobi, så det skadet jo ikke å prøve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Uansett hvilken av disse typer medisiner en gir en gruppe personer, vil bare ca 2 av 3 få effekt.

Det betyr at 1 av 3 må prøve en annen medisin for å få fremgang.

Du må ta dette opp med legen din for at du skal få prøve en annen medisin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...