Gå til innhold

Stress.....utbrent


ravik

Anbefalte innlegg

Hei ! Jobber i psykiatrien nær mitt hjemsted...."møtte veggen" for 4 mnd siden, gikk til legen og ble sykmeldt i 4 uker + 6 til med 50% / aktiv.Legen sier at jeg lider av stress/utbrenthet, blodtrykk på rundt 150/95..100.Sliter fortsatt men humøret er bedre og selvtilliten er bedre.Men jeg sliter av og til med å høre på klaging og syting,føler det vrenger seg i meg og jeg ikke takler det.Føler at det å bearbeide informasjon er av og til vanskelig,spesielt når jeg har jobbet endel og er sliten i hodet,av og til virker det som det er et trykk i hodet,det går vekk etter hvile.Røker ikke,er noe overvektig,trimmer endel.Klarer ikke å jobbe 100% på psyk...kun 50% (min stilling).Får av og til negative tanker og er bekymret.Jeg har nok fysisk energi kan gå lange skiturer uten problem,blir sliten i hodet og noe stresset i tankevirksomhet etter en litt hard tur.....jeg er bedre nå enn når jeg ble sykemeldt. Men som tidligere nevnt dette med å bearbeide andre sin syting og klaging, er av og til vanskelig. Er jeg på rett vei…..noen snakker om projeksjon…….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 27_Maijka

Du kan nok mye mer om psykiatri enn meg.

men det du føler, det er menneske- deg, ikke jobb-deg. Du har lov å ha det slik, synes du skal tillate deg det jeg! Du er ingen maskin heller..

Lykke til, håper at det snart blir bedre for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Utbrendt2

Hei !

Er også sykemeldt på 4. mnd. pga. utbrendthet. Ligner litt på den situasjonen du beskriver, mer "psykisk" utbrendt, ikke fysisk. Hadde trodd at hvile skulle hjelpe, men føler dessverre at situasjonen er like låst... Jeg hadde (og følte) symptomene et helt år før jeg sykemeldte meg, og angrer nå på at jeg var så sta. Det er ikke enkelt når man føler at man oppgir det man har jobbet seg frem til i løpet av karrieren, men til slutt var det dessverre ingen alternativer. Utfordringen er nå å greie å legge siste års hendelser bak seg og komme igang igjen. Virker som om følelsene mine motarbeider meg, jeg vil så gjerne og nekter å gi opp, men følelsene er bare ikke der. Hver gang jeg forsøker å gjøre noe konkret og praktisk(feks. søke annen jobb, el.), føler jeg bare motvilje. Har du det på samme måten? Tror utbrendthet er en konsekvens av at vi handler på tvers av hva vi føler at vi bør/ikke bør gjøre, og at det blir en kjempekonflikt mellom våre ønsker og følelser. Rart at man ikke oppdager dette før det er for sent, men man tror jo at man skal takle det, det pleier jo alltid å gå bra.... Kan dessverre ikke gi deg noen superråd, da jeg er like fastkjørt selv. Kan det hjelpe om du tar deg helt fri fra jobben en periode, og prøver å konsentrere deg om ting du føler du får krefter av, feks. trening, istedet for å bruke opp all energi på å greie å være på jobb ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...