Gå til innhold

Er å flytte min eneste mulighet...


Gjest s928

Anbefalte innlegg

Hei,

I leiligheten jeg leier så føler jeg at jeg trives mindre og mindre. Det startet ifjor vår tror jeg, men at en nabo begynnte å spille veldig høy musikk (det er et trehus så de er ganske lytt der), jeg turde jo ikke å si ifra før etter lenge, og tom. etter det så føler jeg ikke at det har blitt stort bedre, kansje et par dager av gangen, men så er det igang igjen. Det som har skjedd i tillegg og som er litt skummelt, er at jeg føler meg mer og mer irritert over disse lydene, føler at jeg blir stresset av det og er redd for at det skal gå utover helsen. Det er også en annen nabo som til tider er ganske aktiv om natten så, det er liksom ikke bare en nabo som jeg føler kan være ganske forstyrrende. Nå har jeg klaget til alle som det er å klage til tror jeg, så jeg blir oppgitt. I det siste har jeg også fått en slags angst om kvelden, for at plutselig skal en eller annen nabo begynne å bråke og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Der slik at jeg gruer meg til jeg skal hjem, og føler at jeg bare får sterkere aversjoner mot å være leiligheten.

Selv om det trolig vil bli en stor psykisk påkjenning for meg å flytte, derfor har jeg utsatt å tenke seriøst på det i lang tid, så trodde jeg jeg hadde den muligheten. Men nå har jeg etter å ha sett litt rundt ikke penger til å leie noe annet sted, for jeg har ikke noen mulighet til å oppdrive noe depositum, (sosialkontoret vill ikke gi annet en garanti, og den vil de ikke gi før en har fpått leid noe, og det får enn jo ikke uten depositum). Nå er det slik at jeg leier av kommunen, og har søkt om noe annet der, men det kan jo ta svært lang tid. Siden jeg ikke har fast inntekt bare tidsbegrenset trygd, så får jeg ikke lån noe sted heller. Så da føler jeg meg helt fast på en måte, uten noen utvei annet enn å fortsette å bo der. Noen som har noen forslag, noen muligheter som jeg kansje har oversett. Har lurt på om jeg kan søke om inleggelse på en institusjon, men det går vel ikke når det er ytre omstendigheter som det skyldes... Kan jo flytte hjem til mine foreldre som jeg ikke går bra sammen med og som hele tiden forteller meg at jeg ikke får til noen ting, og ifm. leilgheten bemerker hvor "dum" jeg er som trodde at jeg kunne bo der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jævlig når man først begynner å legge merke til slike ting som irriterer en. Til slutt blir en nesten sprø. Jeg tror det kan være snakk om en form for tvangslidelse.

Du kan vel neppe bli innlagt for noe slikt, men hva med å få fastlegen til å henvise deg til en psykolog? Andre ting du kan gjøre, er å kjøpe deg ørepropper slik at det blir lettere å sove. Og ha på tv eller musikk ellers hvis lydene plager deg. Jeg bor på studenthjem, og når folk begynner å bråke, prøver jeg å tenke at det bare ER slik. Det er normalt med bråk (til en viss grad), og det må bare være litt bråk når mennesker skal bo sammen. Det er en del av det å være menneske. Når bråket begynner, kan du tenke at du nå skal ØVE deg på å tåle slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jævlig når man først begynner å legge merke til slike ting som irriterer en. Til slutt blir en nesten sprø. Jeg tror det kan være snakk om en form for tvangslidelse.

Du kan vel neppe bli innlagt for noe slikt, men hva med å få fastlegen til å henvise deg til en psykolog? Andre ting du kan gjøre, er å kjøpe deg ørepropper slik at det blir lettere å sove. Og ha på tv eller musikk ellers hvis lydene plager deg. Jeg bor på studenthjem, og når folk begynner å bråke, prøver jeg å tenke at det bare ER slik. Det er normalt med bråk (til en viss grad), og det må bare være litt bråk når mennesker skal bo sammen. Det er en del av det å være menneske. Når bråket begynner, kan du tenke at du nå skal ØVE deg på å tåle slike ting.

Hei,

Merkelig at du nevner tvangslidelse, for det er noe jeg sliter med ellers, men har ikke tenkt at det kan ha noe med det å gjøre. Hvorfor tenkte du på det?

Ellers så har jeg tatt det opp med psykolog, og han synes at jeg bør flytte, men nå har han jo bare hørt ifra meg hvordan det er der da.

Ørepropper har jeg halvhjertet forsøkt, men jeg synes at det er så ubehagelig å bruke.

Det skumle er jo som du skriver at det er jo store mulighter for å treffe høylytte mennesker andre steder, så jeg lurer som sagt på om jeg må flytte til et sted der det ikke er så mange folk rundt meg. Men, så er det jo det at det er lett å bli isolert da, så jeg vet sannelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...