reana Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 jeg hadde virkelig gledet meg til denne dagen hvor jeg skulle fortelle dere alle at jeg endelig hadde klart å anmelde eller "ta" han. men igjen sitter jeg, mer mislykket enn noen gang. jeg kjørte over fjellet og møtte støttespillere og politiet. jeg var sååå klar for det, helt til det skulle skje. jeg fikk helt panikk. klarte ikke å puste, spydde non-stop og hylskreik. jeg klarte det bare ikke! klarte heller ikke å gjennomføre anmeldelsen. nå er jeg tilbake i hjemmet og strigriner for at jeg nok en gang mislykkes... føler meg råtten og udugelig. jeg ville så gjerne fortelle dere at jeg hadde klart det! at jeg var sterk nok. i stedet må jeg innrømme at jeg er svak og maktesløs. at jeg er lettskremt og liten. jeg ville jo så gjerne klare det. jeg ville gjøre dere stolt. meg selv stolt. i stedet skuffer jeg igjen og igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
huufsa Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Husk at det er deg selv du skuffer, reana. Ingen andre... Skjønner så godt at du er lei deg nå, men forstår også hva som skjedde inni deg og hvorfor det gikk galt. Du er da bare et menneske.. fyllt med følelser og grenser. Det var tøft av deg å prøve, hvertfall.. -det kostet nok sikkert masse! *kjempego'klem* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1158428 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alill1365380691 Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 Jeg synes du er modigere enn de fleste....Det at du har prøvd er kjempetøft av deg,og nest gang kommer du kanskje enda lenger og til slutt så klarer du å stå løpet helt ut?! I hvertfall så kan jeg nesten sikkert si at du skuffer ikke oss,ihvertfall ikke meg...Jeg føler bare med deg,og ønsker alt godt for deg....Goklem viss du vil ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1158459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Du gjør oss stolt, reana. Anmeldelse eller ikke. Du har grenser, og de må en bare ta hensyn til. Du fortsetter å kjempe for et bedre liv for deg. Det vil humpe og gå, og du vil ha gode og dårlige dager og netter. Men du var villig til å prøve å møte din angst. Så du er tøff. Du gjorde det, og den var ikke god, som du beskriver. Resultatet ble ikke slik du ønsket, og jeg forstår du er skuffet. Men jeg er stolt av deg, og vil du ikke skal være så streng med deg selv. Det fortjener du nemlig ikke. Klem bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1159296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pomona Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hei! Du gjorde ditt beste ut fra dine forutsetninger, og det er det viktigste. Noen ganger svikter motet, vi får panikk, og det er rett og slett for tøft å gjennomføre det en skulle. Men det kommer en tid når du føler deg sterk nok til å gjennomføre det. Vern om deg selv, og ikke vær så streng mot deg selv. Håper du føler deg bedre snart, husk at du er verdifull. Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1159758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kjære deg! Jeg håper du ikke har hatt det helt forferdelig og at det begynner å gå litt bedre. Synes fortsatt at det er tæl i deg. Men det er ikke alltid det skal stå øverst på listen å være "tøff." Håper du har noen rundt deg som kan være god med deg. At du har det bra er det viktigste resultatet.Du er i tankene mine. Bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1160503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Tenker fortsatt på deg. Jeg har en vond klump i brystet når jeg tenker på deg. Jeg håper det ikke er din klump jeg kjenner på. varme tanker, bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1162036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
reana Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Tenker fortsatt på deg. Jeg har en vond klump i brystet når jeg tenker på deg. Jeg håper det ikke er din klump jeg kjenner på. varme tanker, bugge. kjære kjære bugge-jenta og alle dere andre som har svart på ordene mine... det har vært tøffe dager det her. virkelig virkelig tøffe dager. så vanskelig dager at jeg rett og slett har lurt på om de har vært verdt å kjempe seg igjennom. skuffelsen var kjempehøy etter mitt mislykkede forsøk på å legge skylda der den hører hjemme. problemet er at jeg ikke klarer å få meg selv til å forstå at det ikke er min feil. jeg verker i kroppen av skyldfølelse, selv om fornuften forteller meg at jeg ikke har skyld i overgrepene. trenger en liten ferie nå. en liten pause fra alt og alle. vil så gjerne holde pusten og overbevise meg selv om at når jeg slepper den ut igjen er alt det vonde borte. men det er det allikevel. så overveldende vondt! jeg er dessverre på vei til å knekke sammen. jenta som alltid var så sterk er nå svak. veldig svak. alt jeg vil er å være glad igjen. jeg vil ha livet mitt tilbake!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1163789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 kjære kjære bugge-jenta og alle dere andre som har svart på ordene mine... det har vært tøffe dager det her. virkelig virkelig tøffe dager. så vanskelig dager at jeg rett og slett har lurt på om de har vært verdt å kjempe seg igjennom. skuffelsen var kjempehøy etter mitt mislykkede forsøk på å legge skylda der den hører hjemme. problemet er at jeg ikke klarer å få meg selv til å forstå at det ikke er min feil. jeg verker i kroppen av skyldfølelse, selv om fornuften forteller meg at jeg ikke har skyld i overgrepene. trenger en liten ferie nå. en liten pause fra alt og alle. vil så gjerne holde pusten og overbevise meg selv om at når jeg slepper den ut igjen er alt det vonde borte. men det er det allikevel. så overveldende vondt! jeg er dessverre på vei til å knekke sammen. jenta som alltid var så sterk er nå svak. veldig svak. alt jeg vil er å være glad igjen. jeg vil ha livet mitt tilbake!!! Kjære reana! Jeg har skrevet dette før, men jeg gjentar det fordi jeg synes det er så viktig. Å føle seg svak er ikke det samme som å være svak. Gjenta den setningen for deg selv med jevne mellomrom. Selvfølgelig trenger du en pause av og til, det er menneskelig, og vi er skapt slik. Ikke la det som er sant menneskelig, bli til en personlig savkhet hos deg selv. Å plassere skyld tar også tid, og det går i rykk og napp det også. Det er sjelden et slag som utkjempes en gang for alle. Innimellom vet vi det med fornuften og er så heldige at følelsene henger seg på. Andre ganger er vi bare dypt nede i skam og skyld. Husk at det er hans skam og skyld du har på dine skuldre. Du er et verdifullt menneske, men akkurat nå vet du det ikke selv. Men vi vet det. Dette høres kanskje litt merkelig ut, men du har sett at jeg har skrevet til deg med jevne mellomrom. Skam, skyld og nederlag har jeg slikt et nært forhold til, og jeg har hatt en følelse av å kjenne på din. Du har vært i tankene mine og brystet mitt innimellom. Det hjelper kanskje ikke en døyt, men jeg skriver det likevel. Husk igjen at det som egentlig bare er menneskelig, ikke er egenskaper hos deg som du må bruke til å senke deg selv lengre ned med. Ta deg en pause fra alt, atspred deg selv med hva som helst. Gå på kino, snakk om sminke med venninner, klær og hårfrisyrer, ikke vet jeg hva du gjør for å legge bort ting når vi egentlig ikke jobber med ting på en konstruktiv måte. Lykke til da du. Klem fra bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1163833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
reana Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Kjære reana! Jeg har skrevet dette før, men jeg gjentar det fordi jeg synes det er så viktig. Å føle seg svak er ikke det samme som å være svak. Gjenta den setningen for deg selv med jevne mellomrom. Selvfølgelig trenger du en pause av og til, det er menneskelig, og vi er skapt slik. Ikke la det som er sant menneskelig, bli til en personlig savkhet hos deg selv. Å plassere skyld tar også tid, og det går i rykk og napp det også. Det er sjelden et slag som utkjempes en gang for alle. Innimellom vet vi det med fornuften og er så heldige at følelsene henger seg på. Andre ganger er vi bare dypt nede i skam og skyld. Husk at det er hans skam og skyld du har på dine skuldre. Du er et verdifullt menneske, men akkurat nå vet du det ikke selv. Men vi vet det. Dette høres kanskje litt merkelig ut, men du har sett at jeg har skrevet til deg med jevne mellomrom. Skam, skyld og nederlag har jeg slikt et nært forhold til, og jeg har hatt en følelse av å kjenne på din. Du har vært i tankene mine og brystet mitt innimellom. Det hjelper kanskje ikke en døyt, men jeg skriver det likevel. Husk igjen at det som egentlig bare er menneskelig, ikke er egenskaper hos deg som du må bruke til å senke deg selv lengre ned med. Ta deg en pause fra alt, atspred deg selv med hva som helst. Gå på kino, snakk om sminke med venninner, klær og hårfrisyrer, ikke vet jeg hva du gjør for å legge bort ting når vi egentlig ikke jobber med ting på en konstruktiv måte. Lykke til da du. Klem fra bugge. jeg kan ikke få sagt hvor mye svaret ditt betyr for meg. da jeg leste ditt forrige svar, hvor du skrev noe om at du trudde kanskje du kjente på min smerte(?).. da gråt jeg. jeg leste og gråt mer enn jeg har gjort på lenge! jeg setter så ufattelig stor pris på det du skriver og du gir meg en følelse av håp midt i det hele. tusen takk for det! skal ta meg en pause i helgen og reise til oslo. være sammen med gode venner og prøve å hente inn litt nye krefter. jeg trenger virkelig det nå. jeg er lei av å ikke kjenne annet enn smerte og frustrasjon. men igjen; tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1163930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bugge -jenta Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 jeg kan ikke få sagt hvor mye svaret ditt betyr for meg. da jeg leste ditt forrige svar, hvor du skrev noe om at du trudde kanskje du kjente på min smerte(?).. da gråt jeg. jeg leste og gråt mer enn jeg har gjort på lenge! jeg setter så ufattelig stor pris på det du skriver og du gir meg en følelse av håp midt i det hele. tusen takk for det! skal ta meg en pause i helgen og reise til oslo. være sammen med gode venner og prøve å hente inn litt nye krefter. jeg trenger virkelig det nå. jeg er lei av å ikke kjenne annet enn smerte og frustrasjon. men igjen; tusen takk! Jeg ønsker deg en virkelig god helg. Håper du kan få litt pusterom. Bugge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174562-hevnresultat/#findComment-1164066 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.