Gå til innhold

Reise til USA m medisiner og diagose? Noen?


Gjest er (for) nervøs

Anbefalte innlegg

Gjest er (for) nervøs

Skal reise snart som en del av en gruppe, og siden sist jeg var over har jeg fått diagnose bipolar og medisiner.

Får hetta når jeg tenker på det verste. At jeg svarer nei på om jeg har psykisk lidelse på skjemaet på flyet, og bagasjen blir kontrollert og de finner medisiner og skriv som sier det motsatte, og blir nektet innreise.

Har dere noen erfaringer når det gjelder dette? Høres sikkert sprøtt ut at jeg engster meg sånn, men det er ikke moro når man reiser i gruppe (faglig relatert) og vite at noe kan skje foran øynene på alle.

Alle råd mottas med takk. Hva svarte dere på skjemaet? Pakket medisiner i håndbagasje eller sjekket inn? Blitt stoppet med medisiner? Tok tollerne dem opp foran alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest urquell

har ingen erfaring med innreise til usa selv, men er ikke dette noe du kunne kontakte den amerikanske ambassaden om? De kan sikkert fortelle deg hva som skjer om du krysser av for psykiske lidelser i skjemaet. Da vet du ihevrtfall hva du kan forvente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest en (for) nervøs

har ingen erfaring med innreise til usa selv, men er ikke dette noe du kunne kontakte den amerikanske ambassaden om? De kan sikkert fortelle deg hva som skjer om du krysser av for psykiske lidelser i skjemaet. Da vet du ihevrtfall hva du kan forvente?

Takk for svar :)

La meg si det slik at jeg har fått faglig litt for tette forbindelser til den am. ambassaden til å være komfortabel med spørre noen derfra om noe som angår en psykisk lidelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest urquell

Takk for svar :)

La meg si det slik at jeg har fått faglig litt for tette forbindelser til den am. ambassaden til å være komfortabel med spørre noen derfra om noe som angår en psykisk lidelse.

hmmmm..........

hva om du sente en anonym epost (du kan lage en ny epost adresse med hotmail) eller du kan kontakte amerikanske amabssaden i sverige, danmark etc. Snakke med noen som ikke kjenner deg, og uten og gi navnet ditt?

Vet ikke om det var noen mulighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :)

La meg si det slik at jeg har fått faglig litt for tette forbindelser til den am. ambassaden til å være komfortabel med spørre noen derfra om noe som angår en psykisk lidelse.

Kan du be noen du kjenner spørre ambassaden for deg? Hvis du ikke har noen fortrolige som det er greit å snakke med sånt om kan jeg godt ringe/sende e-mail for deg. Det gjør jeg mer enn gjerne. Vil forøvrig ønske deg en god, trygg reise og håper du får stort faglig utbytte av oppholdet. Uansett hva du gjør, sørg for å ha medisinene i håndbaggasjen. Det viktigste er helsen din. Formaliteter og "ærlighet" for komme i annen rekke! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bipolarette

Vet ikke svaret på spørsmålene dine, men en bipolar lidelse er ingen gunn til å ikke reise til USA eller andre plasser. Det ville isåfall være fullstendig latterlig.

Ellers, en kan få legeerklæring på at en bruker disse medisinene som man tar med når man reiser med fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket skjema er det du mener?

Ang medisinene: Jeg ville hatt dem i håndvesken.

Husk legeerklæring på at du trenger disse medisinene (på engelsk!), (der skal det selvsagt ikke stå noe om din diagnose).

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...