Gå til innhold

Takler ikke følelser og nærhet etter skilsmisse

Anbefalte innlegg

kreps21365380820

Min venn ble skilt for syv år siden og det lengste forholdet han har hatt etter det er 6mnd.Vi bor langt fra hverandre så vi har møttes hver 6.uke siden september.Da er vi sammen 24timer i døgnet.Vi har det fantastisk sammen.Etter hans siste besøk som var like fantastisk har han begynt å tvile på sine følelser.Hvordan kunne vi da ha det like fint som før?Sier han har hatt det fint med meg og trodde det skulle gå bra denne gangen.Men så kom tvilen og han takler ikke nærhet og har ikke de følelsene som skal til sier han.Kan følelser bare forsvinne over natta, eller begynner han å få sterke følelser som skremmer ham?Han vurderer terapi, og jeg har sagt at jeg vil hjelpe ham og vente på ham for å se hvordan det går for jeg er veldig glad i ham.Vil ikke miste ham.Han kommer ikke på besøk denne gangen som han skulle ha gjort. Vær så snill og fortell hva han/jeg kan gjøre for å hjelpe ham.

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Vanskelig å gi råd. Høres ut som du "vil" mer enn han. Kanske er han redd for forpliktende nærhet over tid, kanskje er ikke du den rette for ham? Ett døgn hver 6. uke er jo et ganske spesielt samliv, de er kanskje ikke alle sider av en selv som kommer så godt frem.. Kanskje tør han ikke snakke ærlig om dette; er heller litt selvdestruktiv? Dette krever tid å sortere ut; parterapi/familieterapi vil kanskje gjøre at dere får sortert ut motivene deres..

kreps21365380820

Vanskelig å gi råd. Høres ut som du "vil" mer enn han. Kanske er han redd for forpliktende nærhet over tid, kanskje er ikke du den rette for ham? Ett døgn hver 6. uke er jo et ganske spesielt samliv, de er kanskje ikke alle sider av en selv som kommer så godt frem.. Kanskje tør han ikke snakke ærlig om dette; er heller litt selvdestruktiv? Dette krever tid å sortere ut; parterapi/familieterapi vil kanskje gjøre at dere får sortert ut motivene deres..

Skjønner ikke hvorfor jeg får svar fra Allmenmedisin da jeg satte mitt innlegg under Åpent forum pga at jeg ikke visste hvor jeg skulle sende det.

Viser til svaret ang at vi møttes bare et døgn hver 6.uke, men vi hadde over en uke sammen hver gang vi var sammen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...