Gå til innhold

Mensen.. Kjempebekymret!


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Etter at jeg spiste lite et par måneder gikk jeg litt ned i vekt og mensen forsvant. Nå har jeg ikke hatt mensen siden november...

Jeg har nå begynt å spise normalt igjen, og har gjort det i litt over en måned.

Hvor lang tid vil det ta før mensen kommer tilbake igjen? For den kommer vel tilbake igjen..? Jeg er livredd...

I det siste har jeg sett at jeg har hatt littegrann utflod. Er det et godt tegn?

Jeg er veldig bekymret for hva disse mensforstyrrelsene kan gjøre med meg. Vil jeg få varige skader av det?

Eller vil ting ordne seg tilbake til det normale?

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 16 år og har hatt mensen siden jeg var 12..

Jeg hadde ikke hatt mensen siden november jeg heller, men hadde det nå nettopp.

Du kan bare fortsette å spise normalt, så vil det nok komme etter en stund. Prøv å tenke på andre ting, for jeg har hørt at hvis man er bekymret for om mensen kommer eller ikke blir man stressa, og stress påvirker deg slik at mensen ikke kommer.

Man kan visst bli steril av å ikke ha mensen en stund tror jeg, men siden november tror jeg ikke er så farlig. Det hender ofte at det går tre-fire måneder mellom hver gang jeg har det.

Lykke til!!!

KOZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laila Sundgot Schneider, Lege

kjære Anonymous! Vanligvis kommer menstruasjonen tilbake ved normal kost og vekt.Det kan være andre årsaker til fravær av menstruasjon som f.eks mye fysisk aktivitet, psykisk stress ,- og andre medisinske tilstander. Jeg vet ikke hvor ung du er men det er ikke uvanlig at menstruasjonen kommer uregelmessig i starten. Jeg regner med at du kan utelukke graviditet. Når det gjelder utflod er ikke dette noe spesifikk da mange kvinner beskriver økt utflod til forskjellige tider av perioden. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...