Gå til innhold

er jeg syk?


forstyrra83

Anbefalte innlegg

er gutt på 22 som har hatt store stoffproblemer tidligere. brukte amfetamin og ecstasy lenge daglig, var mye deprimert og "selvmedisenerte" meg for å føle meg bra. har brukt antideprisiva også men valgte å ikke ta dem mer. har hatt psykoser der jeg trodde jeg levde et fartsfylt liv ved siden av mitt eget. dro ut om natta når faren min hadde lagt seg, og var sammen venner, bla møtt noen aliens som var kledd ut som mennesker som drepte alle vennene mine og spiste dem opp. jeg slapp unna fordi på alle stedene jeg var fantes et rom der en seng stod på samme vegg i forhold til døra som på rommet mitt hjemme. når jeg la meg i den og lukket øynene kom jeg tilbake til rommet igjen.

jeg brukte denne ofte da jeg allid måtte passe på å komme meg hjem før faren min våkna opp så han ikke skulle se jeg var ute om natta. dette varte i ca 3-4 måneder. jeg har i ettertid fått vite at jeg ikke hadde gått ut en dag i løpet av den perioden. har hatt psykoser når jeg har gått våken på amfetamin i lengre perioder, men dette var i etterkant av stoffmisbruket igjen. har ikke brukt stoff på 3 år nå og ser ofte "halliser" som feks et fotball mål som begynner å snurre fort rundt og forsvinner plutselig rett opp i himmelen. men føler meg bra ellers liksom. er dette normalt?? hva kan være galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg høres det ikke normalt ut, men jeg er ingen ekspert på psykoser. Tror allikevel jeg ville ha diskutert dette med fastlegen, for å få en henvisning til psykolog eller psykiater, om du ikke allerede har et tilbud da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ikke normalt ut, men jeg er ingen ekspert på psykoser. Tror allikevel jeg ville ha diskutert dette med fastlegen, for å få en henvisning til psykolog eller psykiater, om du ikke allerede har et tilbud da.

Hva gjør det vel å se et fotballmål surre mot himmelen hvis man ellers har det bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...