Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 Ja, nå er operasjonen ferdig. Men jeg må innrømme at jeg er veldig i tvil om det jeg har gjort er det riktige. Det er bare 3 dager siden, så det er kansje veldig tidlig å si noe, men det hadde vært godt å høre litt om andres erfaringer. Jeg hadde (sammen med operasjonssykepleier) bestemt meg for å legge i 255 ml. Testet litt på forhånd, og synes faktisk at dette var i meste laget. På operasjonsdagen var jeg hos legen som sa klart i fra at 285 eller 305 var alternativene. Jeg sa at det virket mye, men han har jo erfaringen her... Jeg bestemte meg derfor for 285 og sa at jeg IKKE ønsket store pupper, men pene. Resultatet var at han la inn 325. Resulatet nå er at jeg føler at de ar altfor digre:-( Det begynner også kjempehøyt oppe, og er steinharde. Så jeg lurer litt på andres erfaringer. Kan jeg forvente at det fortsatt er veldig hovent slik at de blir mindre etter hvert? Detter de mer ned på plass etter hvert? Blir de mye mykere etter hvert? Håper noen kan svare meg litt på dette. Dersom jeg kan vente endringer hadde det også vært fint å høre om hvor lang tid det tok hos dere..... 0 Siter
SYNTEA Skrevet 19. februar 2005 Skrevet 19. februar 2005 hei, eg har det motsatte problemet,trudde de skulle legge inn ca. 350ml våknet opp med 280ml. syntes til og med de virket for små når de var kjempe hovne,så når hevelsen nå har gått ned syntes jeg ihvertfall de er for små, vet ikke om de gjør noe me det jeg,uansett om man syntes de er for små eller for store? gjorde d for fem uker siden og de er ikke harde lenger,si fra om du har tenkt å klage å hvordan det gikk. 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Dette var da veldig merkelig.. jeg la inn 325ml, men det hadde vi på forhånd bestemt sammen. Vet ikke hvordan du ser ut ellers, med tanke på vekt/kroppsfasong osv, men mine ble en d-størrelse. Hadde a fra før. Du skulle jo nesten trukket deg hvis du var usikker. Når de ikke oppplyser deg om at det du har valgt ikke kan legges inn fordi de ikke har noe mindre, og når de i tillegg legger inn mer, så er det jo veldig rart, synes jeg. Hvor gjorde du det? Og hva la du inn (saltvann/silikon)? Ang at de er harde, så tar det sin tid. De er veldig harde i begynnelsen, men etterhvert så blir de mykere. Nå er det ca 5mnd siden jeg fikk mine, og de er tidvis harde. Kommer an på hvordan jeg sitter/ligger osv. Men jeg er veldig fornøyd med størrelsen, da, men du trenger jo ikke være det for det.. Veldig interessert i å høre hvordan det går. Håper det ordner seg.. (Forresten, andre som har lagt inn 325, og som hadde a, kan få c, eller en stor b.. det kommer litt an på hvordan puppene er formet og slikt.. men 325 er jo ikke _lite_.. ) 0 Siter
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Dette var da veldig merkelig.. jeg la inn 325ml, men det hadde vi på forhånd bestemt sammen. Vet ikke hvordan du ser ut ellers, med tanke på vekt/kroppsfasong osv, men mine ble en d-størrelse. Hadde a fra før. Du skulle jo nesten trukket deg hvis du var usikker. Når de ikke oppplyser deg om at det du har valgt ikke kan legges inn fordi de ikke har noe mindre, og når de i tillegg legger inn mer, så er det jo veldig rart, synes jeg. Hvor gjorde du det? Og hva la du inn (saltvann/silikon)? Ang at de er harde, så tar det sin tid. De er veldig harde i begynnelsen, men etterhvert så blir de mykere. Nå er det ca 5mnd siden jeg fikk mine, og de er tidvis harde. Kommer an på hvordan jeg sitter/ligger osv. Men jeg er veldig fornøyd med størrelsen, da, men du trenger jo ikke være det for det.. Veldig interessert i å høre hvordan det går. Håper det ordner seg.. (Forresten, andre som har lagt inn 325, og som hadde a, kan få c, eller en stor b.. det kommer litt an på hvordan puppene er formet og slikt.. men 325 er jo ikke _lite_.. ) De hadde innleggene vi ble enige om, men legen mente at 325 ville "passe bedre for meg". Men jeg synes faktisk ikke han kan mene noe om dette. Jeg var A fra før, og ønsket meg B eller KANSKJE C. D synes jeg er altfor stort for meg. Jeg er 164 høy og veier 58 kilo, så jeg er jo ikke akkurat diger. Jeg synes ofte at jo høyere/tyngere man er, jo bedre passer det med større pupper. Godt å høre at de blir mykere. Min er også veldig høye på oversiden. Kommer dette til å synke ned litt???? 0 Siter
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Dette var da veldig merkelig.. jeg la inn 325ml, men det hadde vi på forhånd bestemt sammen. Vet ikke hvordan du ser ut ellers, med tanke på vekt/kroppsfasong osv, men mine ble en d-størrelse. Hadde a fra før. Du skulle jo nesten trukket deg hvis du var usikker. Når de ikke oppplyser deg om at det du har valgt ikke kan legges inn fordi de ikke har noe mindre, og når de i tillegg legger inn mer, så er det jo veldig rart, synes jeg. Hvor gjorde du det? Og hva la du inn (saltvann/silikon)? Ang at de er harde, så tar det sin tid. De er veldig harde i begynnelsen, men etterhvert så blir de mykere. Nå er det ca 5mnd siden jeg fikk mine, og de er tidvis harde. Kommer an på hvordan jeg sitter/ligger osv. Men jeg er veldig fornøyd med størrelsen, da, men du trenger jo ikke være det for det.. Veldig interessert i å høre hvordan det går. Håper det ordner seg.. (Forresten, andre som har lagt inn 325, og som hadde a, kan få c, eller en stor b.. det kommer litt an på hvordan puppene er formet og slikt.. men 325 er jo ikke _lite_.. ) Jeg la inn silikon under muskelen. Inngrepet ble gjort på Volvat i Fredrikstad. 0 Siter
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 hei, eg har det motsatte problemet,trudde de skulle legge inn ca. 350ml våknet opp med 280ml. syntes til og med de virket for små når de var kjempe hovne,så når hevelsen nå har gått ned syntes jeg ihvertfall de er for små, vet ikke om de gjør noe me det jeg,uansett om man syntes de er for små eller for store? gjorde d for fem uker siden og de er ikke harde lenger,si fra om du har tenkt å klage å hvordan det gikk. Ja, vi opplever tydligvis forskjellige ting her. Vet at det er grenser for hvor mye de klarer å legge inn. Dvs. hvor mye det er plass til. Det kan jo være grunn til at de la inn mindre på deg. Når legen min begynte operasjonen så hadde han jo tenkt til å legge inn 355 fortalte operasjonssykepleieren meg etterpå. Jeg håååååper mine fortsatt er veeeelig hovne. Det er jo bare 4 dager siden, så det kan jo hende. Jeg har lagt inn silikon under muskelen. Vet ikke hva du har. Godt å høre at de har blitt myke nå. Mine føles veldig harde ut. De er også veldig høye på oversiden. Ser jo nesten firkantede ut da jeg ser meg i speilet fra siden. Detter de litt ned etter hvert? Jeg skal tilbake på etterkontroll neste uke, og da skal jeg i hvertfall si klart i fra om hva jeg mener om at de ikke gjør som man avtaler på forhånd!!!! Jeg skal gi deg tilbakemeldig på hva jeg får i svar. 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 De hadde innleggene vi ble enige om, men legen mente at 325 ville "passe bedre for meg". Men jeg synes faktisk ikke han kan mene noe om dette. Jeg var A fra før, og ønsket meg B eller KANSKJE C. D synes jeg er altfor stort for meg. Jeg er 164 høy og veier 58 kilo, så jeg er jo ikke akkurat diger. Jeg synes ofte at jo høyere/tyngere man er, jo bedre passer det med større pupper. Godt å høre at de blir mykere. Min er også veldig høye på oversiden. Kommer dette til å synke ned litt???? Joda, de kommer til å synke endel ned. Jeg synes ikke mine var såå høyt oppe, men de har "lagt seg" litt.. Se det litt an, for slik går det ikke an å holde på. Du er jo ikke spesielt høy, og som du sier, så passer de store puppene på de som er høye og litt lubne. Ikke alle som opererer på seg puper vil ha større. Noen vi lfaktisk ha normale også. Synes dette var råttent gjort, men se an resultatet, kanskje du liker det?? Selv er jeg 172 høy, ca 63 kg.. Har relativt brede hofter, så nå er puppene harmoniske med de. 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 20. februar 2005 Skrevet 20. februar 2005 Ja, vi opplever tydligvis forskjellige ting her. Vet at det er grenser for hvor mye de klarer å legge inn. Dvs. hvor mye det er plass til. Det kan jo være grunn til at de la inn mindre på deg. Når legen min begynte operasjonen så hadde han jo tenkt til å legge inn 355 fortalte operasjonssykepleieren meg etterpå. Jeg håååååper mine fortsatt er veeeelig hovne. Det er jo bare 4 dager siden, så det kan jo hende. Jeg har lagt inn silikon under muskelen. Vet ikke hva du har. Godt å høre at de har blitt myke nå. Mine føles veldig harde ut. De er også veldig høye på oversiden. Ser jo nesten firkantede ut da jeg ser meg i speilet fra siden. Detter de litt ned etter hvert? Jeg skal tilbake på etterkontroll neste uke, og da skal jeg i hvertfall si klart i fra om hva jeg mener om at de ikke gjør som man avtaler på forhånd!!!! Jeg skal gi deg tilbakemeldig på hva jeg får i svar. Stusser litt på at de er "firkantete".. slikt ser du på folk som har lagt inn for masse; man ser innleggene veldig tydelig fra "utsiden", og det er veldig tydelig at her har det vært en operasjon.. Uff.. slike leger skulle lære seg å lytte til pasientene sine, ikke bare skjære i de.. Men de kommer til å krympe, det gjør de, og de kommer til å bli mykere. Ta tiden med ro. Vent til 6mnd undersøkelsen, og hvis du ikke er fornøyd da, så gjør noe.. kanskje han har gjort slik med flere?? 0 Siter
SYNTEA Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Ja, vi opplever tydligvis forskjellige ting her. Vet at det er grenser for hvor mye de klarer å legge inn. Dvs. hvor mye det er plass til. Det kan jo være grunn til at de la inn mindre på deg. Når legen min begynte operasjonen så hadde han jo tenkt til å legge inn 355 fortalte operasjonssykepleieren meg etterpå. Jeg håååååper mine fortsatt er veeeelig hovne. Det er jo bare 4 dager siden, så det kan jo hende. Jeg har lagt inn silikon under muskelen. Vet ikke hva du har. Godt å høre at de har blitt myke nå. Mine føles veldig harde ut. De er også veldig høye på oversiden. Ser jo nesten firkantede ut da jeg ser meg i speilet fra siden. Detter de litt ned etter hvert? Jeg skal tilbake på etterkontroll neste uke, og da skal jeg i hvertfall si klart i fra om hva jeg mener om at de ikke gjør som man avtaler på forhånd!!!! Jeg skal gi deg tilbakemeldig på hva jeg får i svar. ok,det er fint! jeg syntes de nå etter seks uker er for langt ned jeg da. jeg har lagt over mskel,trur kanskje de kan være lenge hovne når du legger under. syntes det virker som om alle leger sier så mye forskjellig. vet ikke om jeg hadde tørt¨å opperert meg igjen om jeg hadde fått det, men jeg er fryktelig fortvilet over at de ikke kunne legge inn litt til, etter alle de pengene,smertene å ventingen. 0 Siter
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 hei, eg har det motsatte problemet,trudde de skulle legge inn ca. 350ml våknet opp med 280ml. syntes til og med de virket for små når de var kjempe hovne,så når hevelsen nå har gått ned syntes jeg ihvertfall de er for små, vet ikke om de gjør noe me det jeg,uansett om man syntes de er for små eller for store? gjorde d for fem uker siden og de er ikke harde lenger,si fra om du har tenkt å klage å hvordan det gikk. Var inne i dag og ble litt beroliget. De vil bli noe mindre, og antagelig en god del lavere. Det gjør jo saken litt bedre. Jeg sa at jeg hadde vært ganske fortvilet, og at jeg synes de hadde blitt digre. Jeg ble anbefalt å vente til 6 mnd. kontrollen. Vi diskuterte ikke hva vi kunne gjøre med saken dersom jeg fortsatt ikke var fornøyd, men ho ble litt rar og unnskylte seg litt + forklarte at nesten alle synes de ble litt små i etterkant. Ho lovte også å skrive dette i journalen. Vet derfor ikke om jeg kan få omgjort operasjonen dersom jeg klager.... Men du burde kanskje ringe de som opererte deg og få en forklaring på hvorfor du ikke fikk så store som avtalt + om du evt. kan få det omgjort. Tviler på at du noen gang kommer til å synes at de er store nok. Kjøpte en sports BH i dag. 80C passet best. Krysser fingre og tær for at jeg ikke må opp i 80D da er "er på plass". Skulle ønske jeg kunne byttet med deg jeg. Da hadde vi sikkert blitt fornøyde begge to:-) 0 Siter
SYNTEA Skrevet 23. februar 2005 Skrevet 23. februar 2005 Var inne i dag og ble litt beroliget. De vil bli noe mindre, og antagelig en god del lavere. Det gjør jo saken litt bedre. Jeg sa at jeg hadde vært ganske fortvilet, og at jeg synes de hadde blitt digre. Jeg ble anbefalt å vente til 6 mnd. kontrollen. Vi diskuterte ikke hva vi kunne gjøre med saken dersom jeg fortsatt ikke var fornøyd, men ho ble litt rar og unnskylte seg litt + forklarte at nesten alle synes de ble litt små i etterkant. Ho lovte også å skrive dette i journalen. Vet derfor ikke om jeg kan få omgjort operasjonen dersom jeg klager.... Men du burde kanskje ringe de som opererte deg og få en forklaring på hvorfor du ikke fikk så store som avtalt + om du evt. kan få det omgjort. Tviler på at du noen gang kommer til å synes at de er store nok. Kjøpte en sports BH i dag. 80C passet best. Krysser fingre og tær for at jeg ikke må opp i 80D da er "er på plass". Skulle ønske jeg kunne byttet med deg jeg. Da hadde vi sikkert blitt fornøyde begge to:-) huff,ja det hadde vi nok:) har på meg 80c nå,men 75c passer best, sikker på jeg aldri får noen ny oprasjon,vet ikke om jeg orker heller. er du fornøyd me arrene dine a? de er jeg kjempe fornøyd me, er derfor litt redd for at en ny oprasjon ville gjort de stygge. bra du har blitt beroliget da. 0 Siter
Gjest Nye pupper - here I come Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 huff,ja det hadde vi nok:) har på meg 80c nå,men 75c passer best, sikker på jeg aldri får noen ny oprasjon,vet ikke om jeg orker heller. er du fornøyd me arrene dine a? de er jeg kjempe fornøyd me, er derfor litt redd for at en ny oprasjon ville gjort de stygge. bra du har blitt beroliget da. Jeg har faktisk ikke sett arrene enda. Da jeg var inne i går byttet ho tape på dem, men jeg så ikke etter hvordan det hadde blitt. Kanskje litt tidlig enda også ettersom det bare har gått en uke. Er nå på jobben, og har heldigvis ikke fått noen kommentarer enda. Fryktet at mange kom til å si noe... Vi får se hvordan det blir da jeg får av strikkbåndet og begynner å bruke litt trangere/mer utringede gensere igjen. (Det høres jo nesten forferdelig ut, men nå sitter jeg med en fleece-jakke, og det er jo kanskje ikke helt vanlig....) 0 Siter
*Neith* Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 Stusser litt på at de er "firkantete".. slikt ser du på folk som har lagt inn for masse; man ser innleggene veldig tydelig fra "utsiden", og det er veldig tydelig at her har det vært en operasjon.. Uff.. slike leger skulle lære seg å lytte til pasientene sine, ikke bare skjære i de.. Men de kommer til å krympe, det gjør de, og de kommer til å bli mykere. Ta tiden med ro. Vent til 6mnd undersøkelsen, og hvis du ikke er fornøyd da, så gjør noe.. kanskje han har gjort slik med flere?? SÅ glad jeg er for å ha lest denne tråden. Ringte selv til Volvat i Fredrikstad idag for å høre på priser osv. Spurte også litt om legen, han var visst en utenlandsk som jobbet litt rundt omkring på diverse steder. De sa de utførte 3 slike operasjoner om dagen, kanskje de ikke tar seg nok tid? Håper virkelig du blir fornøyd, det er kjedelig å være misfornøyd etter å ha brukt så mye penger. Gi oss en oppdatering på hvordan det går da....gjør det vondt enda? 0 Siter
Luna21365380663 Skrevet 3. mars 2005 Skrevet 3. mars 2005 SÅ glad jeg er for å ha lest denne tråden. Ringte selv til Volvat i Fredrikstad idag for å høre på priser osv. Spurte også litt om legen, han var visst en utenlandsk som jobbet litt rundt omkring på diverse steder. De sa de utførte 3 slike operasjoner om dagen, kanskje de ikke tar seg nok tid? Håper virkelig du blir fornøyd, det er kjedelig å være misfornøyd etter å ha brukt så mye penger. Gi oss en oppdatering på hvordan det går da....gjør det vondt enda? Var denne til meg? 0 Siter
Speak Skrevet 4. mars 2005 Skrevet 4. mars 2005 SÅ glad jeg er for å ha lest denne tråden. Ringte selv til Volvat i Fredrikstad idag for å høre på priser osv. Spurte også litt om legen, han var visst en utenlandsk som jobbet litt rundt omkring på diverse steder. De sa de utførte 3 slike operasjoner om dagen, kanskje de ikke tar seg nok tid? Håper virkelig du blir fornøyd, det er kjedelig å være misfornøyd etter å ha brukt så mye penger. Gi oss en oppdatering på hvordan det går da....gjør det vondt enda? Nå er det 16 dager siden. Gjør nesten ikke vondt mer i det hele tatt. (Kan ikke strekke opp armene helt, løfte tungt eller ligge på magen) 3 operasjoner på en dag tror jeg ikke skulle være noe problem i det hele tatt. Var ganske så ør etterpå, men tror ikke selve operasjonen tok mer enn ca. 1 time. Han har jo også hjelp "rundt seg" med operasjonssykepleier, narkoselege osv. Nå i etterkant føles ting vesentlig bedre. De har ramlet ned en del, og ser finere ut. Fortsatt usikker på størrelsen, men det føles bedre for hver dag. De har blitt litt mindre nå da hevelsen har gått ned en del. Vil tro jeg ender på mellom B og C. Kjøpte en sporstBH i 80C, og den ser bra ut. Har også et par i str. 80B, og det kan også se ut som om de kan passe. (Nå går jeg jo fortsatt med strikkbåndet rundt, så det er litt vanskelig å avgjøre.) Snakket også med ei annen som sa akkurat det samme som meg rett etterpå. I dag er ho kjempefornøyd. Men jeg står alikvel på at jeg ville gitt beskjed skriftelig slik at jeg fikk størrelsen jeg spurte etter. (Men 255 som jeg først ville ha hadde nok blitt litt lite.....) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.