Gå til innhold

Skal jeg prøve antidepresiva?


Magnus3000

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en ung mann på 25 år som stort sett har et bra liv. Jeg studerer medsin, har en del venner, og en snill familie.

I de siste årene, kanskje tom de siste 10 årene, har jeg merket at jeg har blitt mer og mer innadvendt og ikke har så lett for å snakke med folk lengre. Jeg har også på følelsen av at jeg fremstår som lite sosial etc. Jeg kan jo her nevne at jeg før var kjempesosial og hadde masse venner, og hadde masse godt humør og snakket masse. Men i de siste årene virker det som jeg på en måte har en "sky" liggende over meg og jeg greier ikke lengre å åpne meg så mye, og jeg har problemer med å snakke med mennesker. Det er ikke at jeg ikke vil, men det kommer liksom ikke noe ut av meg. Dvs. at jeg ikke finner på noe å snakke om, og det kommer ikke noen inspirasjon til å snakke om noe.

Jeg vet ikke helt om det forklarte problemet mitt, men i korte drag sier jeg vel at jeg har blitt ufrivillig innesluttet, litt deprimert, dårlig humør, og har problemer med å uttrykke meg.

Jeg lurer derfor på om det kan hjelpe meg å prøve antidepresiv medisin? Ellers kan jeg jo nevne at hvis jeg evt. drikker alkohol så har jeg lettere for å åpne meg og alt renner mye lettere. Håper jeg kan få et svar med forslag til hva jeg bør prøve! takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antidepressiva har ihvertfall hjulpet meg, var deprimert i 5 år, men var ikke klar over at det var en depresjon. Hadde det på samme måte som du beskriver tidlig i sykdomsforløpet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antidepressiva har ihvertfall hjulpet meg, var deprimert i 5 år, men var ikke klar over at det var en depresjon. Hadde det på samme måte som du beskriver tidlig i sykdomsforløpet mitt.

takk, skal ta det opp med legen min neste gang! :) men han kommer sikkert bare til å si at jeg må trene mer eller no, da det visstnok skal hjelpe. Men jeg trener jo 3-5 ganger i uke så tror ikke det er noen løsning. Kanskje det er bedre å gå til en psykiater?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...