Gå til innhold

Hva er det med mamma?


Gjest en av 4 søsken

Anbefalte innlegg

Gjest en av 4 søsken

Jeg har ei mor som jeg sliter med. Ikke bare jeg, men også mine to søstre. De sliter nok mer enn meg, fordet jeg har klart å finne en "avstand" som fungerer for meg i forholdet mitt til henne.

Historien er lang. Altfor lang.

Vi har alltid følt oss som byrder for vår mor. Støtte har vi alltid kunnet se langt etter. Hun har sviktet i mange situasjoner der vi hadde trengt henne i oppveksten. Bla. var jeg gjennom en traumatisk abort som 17 åring, noe hun vendte totalt ryggen og viste svært liten forståelse for min reaksjon i ettertid.

Det er ikke så mange sånne konkrete hendelser jeg kan komme på, men det er mer en total vurdering av forholdet vårt og oppveksten vår jeg sliter med. Det værste er å ha en mor som aldri har støttet, men alltid kritisert og lett etter feil hos oss når noe gikk skeis. Hun irettesette oss ofte ganske kraftig i andres påhør, gjerne for bagateller; som å le på feil tid når hun hadde besøk osv.

Våre foreldre ble skilt for noen år siden, og etter dette har det tatt helt av. Hun ble deprimert og sint. Hun tar sinnet obver vår far utover oss, og setter oss opp mot, prøver iallefall, han. Hun gjør så godt hun kan å gi oss dårlig samvittighet for at vi er hos han på besøk og for at han kommer til oss i feks. høytider.

jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å forklare dette skikkelig, det er så innviklet dette. Men hun glemmer stort sett alt hun "lover" og avtaler. Hun reagerer med en gang hvis vi sier noe galt. Hun påstår at vi er sure når vi ikke er det. Hun påstår at vi kaller henne hurpe og drittsekk og at vi synest synd på oss selv for det vi har slik et troll til mor. Hun lar det særlig gå ut over minstemann, 22, i søskenflokken. Dette sliter. Det går ikke an å ha en normal samtale med henne, fordet hun hele tiden leter etter feil og påstår at vi sier ting vi ikke har sagt. Hun kan si en ting for så å glemme at hun har sagt det sekundet etterpå. Hun kan også dette ut av samtalen gang på gang.

Hun går på antidepressiva. Er dette bivirkninger av det? Har hun Psykopa++tiske trkk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -ung kvinnen-

Hei..

Jeg vet ikke hva jeg skal si helt, for jeg sliter med noe av det samme ift min egen mor. Hun er også psykisk syk i perioder, men er ellers en utrolig sterk og manipulerende type!

Hun har hatt full kontroll på omverdenen hele livet, fra barnsben av har alle måttet danse etter hennes pipe! Til og med foreldrene..

Jeg orker ikke ha så mye kontakt med henne, jeg blir bare skuffet gang på gang likevel. Kjenner du deg igjen eller?

Kan du fortelle litt om din mors bakgrunn, det kan jo hende, slik som i mitt tilfelle, at hun faktisk er bortskjemt så til de grader, i tillegg til å være psyk..?

Bare noen tanker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...