Gå til innhold

Er det noe hjelp å få?


babbo

Anbefalte innlegg

Spørsmåø tli psykologen

jeg er en jente som har hatt problemer i mange år, jeg er nå 24 og begynner å bli ganske sliten. Har hatt misstanke om at det er noe galt, har gått til terapi tidligere men fikk da ikke med meg diagnosen som ble gitt. Den har jeg selv kommet frem til etter mye titting på internett, og har nå fått tak i gamle journaler hvor det står at jeg har en emosjonell ustabil personlighetsforstyrrelse, men en differesnialdiagnose som lyder affektiv lidelse av typen atypisk bipolar lidelse, evt. cykolotymi Det er også nevt intens dysfori. I alle fall, jeg er sliten. Samboeren min har fått jobb slik at han må bo et annet seted så jeg er helt alene for tiden, og føler at jeg er inne i en veldig depresiv fase hvor jeg tyr til selvskading og rusmisbruk. Noe som ikke er særlig passende da jeg går første året på sykepleien. Har egentlig ikke taklet denne diagnosen så veldig bra, veldig mye snørr og tårer. Har vel egentlig grått hele tiden de siste ukene, skjønt nå begynner det å gå litt over. Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver til deg da jeg egentlig ikke har noe spesielt å spørre om, regner med at om jeg får noe bahandling så blir det tøft, vet at jeg har fortengt noe som jeg kanskje tror har vært et overgrep fra nabo gutten og en annen episode med søskenebarnet mitt. Husker bare bruddstykker av etterspillet. Men det var godt å lese at jeg har en diagnose, for da kan jeg liksom henge oppførselen min på noe knagger og si at det er ikke jeg som er slik, for av og til kan jeg ikke fordra meg selv. håper på en eller annen form for tilbakemelding, om hva jeg burde gjøre og hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen. Vennlig hilsen frustrert jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...