Gå til innhold

Godt for sjelen......


Hønemoren

Anbefalte innlegg

Er det noen som har samme erfaring som meg?

Jeg synes at det å bruke kroppen, være ute i naturen og nyte f.eks. fjellets ro er en bra medisin. Tenker på langrenn, innover hvite vidder, kanskje blå himmel mot den hvite snøen.....vakkert synes jeg.

Gå seg svett, ta en pause med appelsin og kvikk lunsj, ja, dette er noe av den beste medisin for meg. Sunt for kropp og sjel, ikke sant?

Jeg reiser imorgen tidlig, til fjells for å oppleve akkurat ovennevnte og for å få påfyll av enerig, får nemlig det av denne slags ferie. Føler også en god ro i kroppen når dette oppleves.

Føler meg så rik og takknemlig som kan få til en slik ferie etter en lang høst og vinter så langt.

En god uke 8 til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur, jeg misunner deg. Skiturer i hvita viddar og gnistrande skare som det heter i sangen, er prima medisin. Det er fare for at man kan føle lykke på en slik tur.

Håper det er snø til påske, for da skal jeg på fjellet også. Nå må jeg være i byen og jobbe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnguala

for min del så er jeg allergisk mot fargen hvit. får kvalmende fornemmelser av det. pluss at alle på fjellet er så vanvittig "koselige". skrelle appelsin og "kose" seg.

blir kvalm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God tur, jeg misunner deg. Skiturer i hvita viddar og gnistrande skare som det heter i sangen, er prima medisin. Det er fare for at man kan føle lykke på en slik tur.

Håper det er snø til påske, for da skal jeg på fjellet også. Nå må jeg være i byen og jobbe.

Tusen takk for hilsen, rota. Ja, jeg håper for din del at det er snø igjen til påske, er nok det for påsken er tidlig iår. Jeg skal også til fjells igjen da og oppleve mere av fjellets gleder, for det gjør godt for meg.

Jeg kom hjem idag og har hatt noen nydelige dager i skiløypene. Knallblå himmel, men kaldt. Etter et par mil på ski hver dag var det godt å svette ut i badstu, myke opp musklene.

Det gir meg mye med noen dager i fjellet å slappe av, komme til dekket bord og ikke minst være mye ute i naturen.

Det er bare tre uker til påske.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

for min del så er jeg allergisk mot fargen hvit. får kvalmende fornemmelser av det. pluss at alle på fjellet er så vanvittig "koselige". skrelle appelsin og "kose" seg.

blir kvalm

Hvit snø og knallblå himmel som er så pent sammen..., det var det jeg fikk opplevd nå og for meg gir det mye.

Litt for kaldt til å skrelle appelsin ute, men det kommer...snart er det påske og ny fjelltur, mere påfyll av energi. Vi er jo alle forskjellige, men for meg så gir noen dager i fjellet mye overskudd, vinter som sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om flere brukte denne medisinen som er fri for bivirkninger, ville det lette betydelig på trykket i psykiatrien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om flere brukte denne medisinen som er fri for bivirkninger, ville det lette betydelig på trykket i psykiatrien.

Det er sikkert og visst, ingen bivirkninger her.

Min erfaring er at det nytter å tvinge seg til aktivitet, selv om det i utgangspunktet kanskje kan virke tungt og slitsomt. Være litt sta med seg selv. Bare man kommer seg ut og presser seg litt så får man lønn for strevet som det heter.

Det er en knallgod følelse å være god sliten, velhetsfølelsen merkes og søvnen blir bedre. Hjelper både psykisk og fysisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...