Blue ocean Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei,Jeg har i ca 3-uker i perioder hatt stikkende smerter bak i venstre side rett ovenfor hoften. Smertene er invendig og kjennes ut som stikk i organer, nyerer eller lignende. Smertene kommer uanmelt når jeg sitter og noen ganger når jeg ligger. Jeg har enda ikke hatt smertene når jeg står oppreiste eller når jeg går. Stikkene kommer i rask rekkefølge, sånn som lemus, og når jeg skifter position forsvinner de. Smertene er meget irriterende og er skiikelig vonde slik at hele kroppen rister når de er som verste. Kanskje en nerve som er i klem. Jeg drikke mye kaffe, og røyker. Men har ikke smakt alkohol på 5 uker. Jobber på båt utenfor India og her såleded ikke tilgang til min fast lege. Drikker en del alkohol når jeg er hjemme, ett par drinker annenhver dag og noe mere i helgene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174741-stikkende-smerter-like-ovenfor-venster-hofte/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Noe vanskelig å si hva dette er. Kan være utstrålende nervesmerter fra korsryggen. Disse kan ofte kjennes ned mot baken og ytterside av hofte. Oftest værst ved krumning av rygg, dvs sittende. Smerter som er stikkende, og som innimellom er helt borte er oftest ikke tegn på noen alvorlig sykdom, f,eks infeksjoner/svulster. Prøv å vær litt mer i bevegelse, prøv litt tøyninger av mage/hofteregionen. Dersom smertene tiltar bør du kontakte lege, ta med urinprøve. Nyresten-smerter er en mulig årsak; disse kommer takvis, er værst i ro, og kan være lokalisert fra flanke-området og ned mot lysken. Rikelig væske-inntak og ikke alkohol en periode kan være lurt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/174741-stikkende-smerter-like-ovenfor-venster-hofte/#findComment-1165761 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.