Gjest fortvilet Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 Hei Jeg er en gutt på 20 år som i lang tid nå har slitt med hyppig vannlatning og lekkasje. Jeg vil si det startet for rundt et år siden da jeg plutselig merket at jeg ble våt/fuktig i buksen. Gadd rett og slett ikke å tenke eller gjøre noe med det. Men problemene dukket opp igjen etterhvert, og kan nesten si at situasjonen gradvis ble verre. De siste 3-4 månedene har det vært på et "stabilt nivå". Med dette mener jeg at jeg går meget ofte på do, nå i det siste flere ganger i timen. Fryktelig irriterenes dette. Jeg går på do og tisser og gjør meg ferdig med det, og like etterpå føler jeg at jeg må på do atter en gang, blæra ikke har blitt ordentilig tømt. Det andre, kanskje større problemet er at jeg hver eneste dag, hver time sliter med lekkasjer. Lekker hele tiden. Etter at jeg har sittet i sofaen en halv time å se på tv, er jeg alltid våt i buksa etterpå, og lukten av urin er stram, noe som gjør at jeg må opp på badet, fram med dopapiret og tørke.. Dette er et helt sinnsykt problem!! Alltid lekker jeg, store lekkasjer som lukter ille. Har for noen uker siden vært hos urolog, han vurderte dette til å være en såkalt "blærebetennelse". Han ga meg en "10-dagers kur" med tabletter, samt Destrusitol-tabletter. 10-dagers kuren er jeg ferdig med for en drøy uke siden, jeg bruker fremdeles Destrusitol. Men; Har overhodet IKKE merket noen slags form for bedring. Dagene er rett og slett jævlige, går på do ofte et par ganger i timen, og sliter med svært hyppige illeluktende lekkasjer, som gjør at humøret er svært dårlig og man blir rimlig avsosial. Det er nå over 14 dager siden medisinene ble tatt i bruk, som sagt har ikke merket noen tegn til bedring. Hvorfor virker ikke tablettene??? Hva skal komme til å skje nå, får jeg nye medisiner? Er stygt redd de heller ikke funker.. Kan også nevne det at jeg fra før av sliter med kronisk utmattelsesyndrom. Er disse lekkasjene også kroniske, orker jeg ikke mer. Skal ta kontakt med lege igjen, men er og interresert i høre hva ekspertene her har å si til dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17478-kronisk-lekkasjehyppig-vannlatning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 Jeg har sprekker/sår i urinrøret på begge sider.De er ca 1cm lang og det føles varme i penis og av og til er tissetrangen veldig enorm og noen ganger renner det. Jeg er midt i 50-årene og har også problem med at når jeg ligger kommer tissetrangen men den går bort når jeg reiser meg. Dette problemet hadde jeg for et år siden og da tålte jeg ikke lyden av vann som randt.Da måtte jeg på do.Jeg ble sendt til ultralyd av urinveiene men de fant ingenting.Etter 2mnd gikk det bort,men kom igjen i høst og da med disse sårene.Hva feiler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17478-kronisk-lekkasjehyppig-vannlatning/#findComment-79296 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Jeg har sprekker/sår i urinrøret på begge sider.De er ca 1cm lang og det føles varme i penis og av og til er tissetrangen veldig enorm og noen ganger renner det. Jeg er midt i 50-årene og har også problem med at når jeg ligger kommer tissetrangen men den går bort når jeg reiser meg. Dette problemet hadde jeg for et år siden og da tålte jeg ikke lyden av vann som randt.Da måtte jeg på do.Jeg ble sendt til ultralyd av urinveiene men de fant ingenting.Etter 2mnd gikk det bort,men kom igjen i høst og da med disse sårene.Hva feiler. Jeg synes du bør ha en undersøkelse hos urolog hvor man kan undersøke urinstrøm og trykkforholdene i urinblæren. - Slik som jeg ser det er dette nødvendig for å kunne si deg hva dette er. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17478-kronisk-lekkasjehyppig-vannlatning/#findComment-79518 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Jeg forstår godt at dette er plagsomt. Men du trenger en mer omhyggelig undersøkelse av blæren og blærefunksjonen din. Man må måle om du tømmer blæren helt, eller om du har mye urin igjen etter at du har tømt deg. Kanskje må man måle kraften i blæren. Årsaken kan også være sykdom i nervesystemet. Har du en infeksjon, må den behandles, men i tillegg må ha en full undersøkelse - sannsynligvis hos urolog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17478-kronisk-lekkasjehyppig-vannlatning/#findComment-79521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tissetrengt Skrevet 31. januar 2001 Del Skrevet 31. januar 2001 Hei, jeg leste innlegget til "fortvilet" og ble svært overasket over at noen har det akkurat likedan som meg. Først må jeg si at jeg ved en tilfeldighet så på Go Morgen Norge på TV2 i dag og de kåret doktoronline til beste nettdoktor og derfor bestemte jeg meg for å sjekke ut denne siden med problemet mitt og ble derfor overasket da noen hadde skrevet inn om akkrat det problemet jeg har. Det var som og jeg hadde skrevet det selv! Jeg har selv slitt med hyppig vannlating i mange år men har heldigvis ikke problemet med lekkasjer. Jeg har imidlertid et stort problem med at jeg må på do hele tiden selv om jeg nettopp har vært og "tømt" meg akkurat som "fortvilet" beskrev. Jeg har prøvt detrusitol uten at det hjalp noe. Jeg har vært til lege og spesialist for flere undersøkelser med at de målte trykk og tømte blæra og jeg måtte fremdeles på do etter at blæra var tømt! Det var ingenting de kunne hjelpe meg med sa de. Jeg er ganske fortvilet og gjør hva som helst for å bli kvitt problemet fordi det hemmer meg mye i det sosiale livet og alltid måtte være i nærheten av en do! Hva skal jeg gjøre? Jeg har prøvd både homeopati og akupunktur uten at det hjalp! Håper inderlig på svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/17478-kronisk-lekkasjehyppig-vannlatning/#findComment-79685 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.