Gå til innhold

Hjelpe meg, jeg tar jo helt av på Cipralex


Gjest Vidunder-middel?

Anbefalte innlegg

Gjest Vidunder-middel?

Overskriften kan kanskje høres ut som jeg er fortvilet, men tvert i mot...Jeg har nå brukt Cipralex mot depresjon i ca to måneder, og livet mitt har totalt snudd seg. Det er det lureste valget jeg har tatt - å begynne på tablettene. (Det var et vanskelig valg, da jeg aldri har prøvd tabletter før, men er i en sorgprosess og fant det nødvendig)

Jeg må bare fortelle litt...og samtidig ønsker jeg svørt gjerne innspill fra andre om de opplever det samme...

Jeg kan nemlig tenke meg at dette er et medikament som må være bra for dem med sosial angst eller er innadvendte...Jeg har nemlig blitt ekstremt frimodig nå. Har alltid vært utadvendt, men nå er jeg på en måte blitt så "uredd". Tar lett kontakt med nye mennesker og er meg selv til fulle. Er også svært gla og blid stort sett og holder meg veldig jevn i humøret. Vennene mine sier jeg blomstrer opp igjen for tiden.

Merker og at jeg ikke lar ting gå så mye innpå meg lenger og ei heller sitter jeg og grubler så mye som før. Triste taner slipper på en måte ikke inn...selvom de kan være der, så blir de så flyktige nå.

Dette er enhelt fantastisk ny vending i livet mitt. Har aldri hatt det bedre - og jeg har alltid vært ganske jevn og blir jente, men nå er alt enda lettere enn noen gang.

Anbefaler på det sterkeste å prøve dette mot depresjon - og jeg går i samtaleterapi samtidig, så er det sagt.

Go klem og lykke til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

deprimert med mange tanker

Hvor lang tid tok det før du merket virkningen? Jeg begynte med Cipralex for ca. 2 uker siden og jeg har ikke merket noenting ennå, hverken virkning eller bivirkning. Håper jo det skal hjelpe både mot depresjonen og sosial angst/tilbaketrekking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Dette hørtes utrolig ut! Jeg har akkurat fått en henvisning til psykolog nå fordi jeg er deprimert, men takket nei til medisiner.... fordi jeg ønsker å bli gravid... Men det gleder meg å høre at noe faktisk kan lette hodet!! Takk for oppmuntringen! c",)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker cipralex 20 mg og de hjelper verken mot depresjon, angst eller sosial angst. du må være et spesielt tilfelle.

Hva hjelper de deg med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest finnugala

Hva hjelper de deg med?

ifølge legen så hjelper ikke ad eller ssri på meg noe annet enn å holde meg borte fra de verste ytterpunktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prøvd det

Kjenner litt til virkningen, men jeg tar bare cipralex etter behov - små doser 5 mg. Tar når jeg føler meg langt nede. Men er skeptisk til å ta den hver dag på grunn av bivirkningene. Tok en pille en dag og en dagen etter. Kastet opp dag nr. 2. Ikke noe særlig. Har også merket nedsatt sexlyst. Hvordan opplever du bivirkningene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at cipralex virker så bra på deg! Jeg bruker 20 mg pr dag og føler meg ute av depresjonen nå. Har også blitt kvitt noen tvangstanker pga medisinen, men ellers sliter jeg dessverre fortsatt med mye angst. Men, jeg har bare brukt cipralex siden begynnelsen av januar, så virkningen kan fortsatt ta seg opp. Håper det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidunder-middel?

Så bra at cipralex virker så bra på deg! Jeg bruker 20 mg pr dag og føler meg ute av depresjonen nå. Har også blitt kvitt noen tvangstanker pga medisinen, men ellers sliter jeg dessverre fortsatt med mye angst. Men, jeg har bare brukt cipralex siden begynnelsen av januar, så virkningen kan fortsatt ta seg opp. Håper det.

Hei maire,

Vent, vent, vent! Jeg merket ikke noe som helst før etter tre uker. Virkningen kan fortsatt ta seg opp.

Ønsker deg alt godt og lykke til. Og du? Dersom de ikke skulle virke, så bytt merke. Medisiner virker forskjellig på folk vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidunder-middel?

Kjenner litt til virkningen, men jeg tar bare cipralex etter behov - små doser 5 mg. Tar når jeg føler meg langt nede. Men er skeptisk til å ta den hver dag på grunn av bivirkningene. Tok en pille en dag og en dagen etter. Kastet opp dag nr. 2. Ikke noe særlig. Har også merket nedsatt sexlyst. Hvordan opplever du bivirkningene?

Hei du,

Får du virkelig effekt av å ta så liten dose så sjelden? Så bra da. Jeg er jo i hundre, og tar "kun" 10 mg. Kan godt tenkes 5 hadde vært mer enn nok for meg også...

Kjenner til det du sier om bivirkning dessverre, ja. Sexlyst er der, men evne til å oppnå orgasme er lik null..

Ellers var jeg litt småkvalm den første tiden, men det har gått over. Ingen bivirkninger nå bortsett fra det med sex...typisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidunder-middel?

Hvor lang tid tok det før du merket virkningen? Jeg begynte med Cipralex for ca. 2 uker siden og jeg har ikke merket noenting ennå, hverken virkning eller bivirkning. Håper jo det skal hjelpe både mot depresjonen og sosial angst/tilbaketrekking.

Hei, det tok meg ca tre uker før jeg merket noen som helst virkning. Ble skikkelig skuffa etter to uker, for legen sa effekten kom ca da....men jeg avventet litt - og det er jeg gla for. Nå bruker jeg 10 mg daglig og har, som du jo har skjønt, veldig bra effekt.

Hold ut! Og om du fortsatt ikke merker noe etter 3-4 uker, spør legen om å bytte merke. Medisiner virker forskjellig på folk :-)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vidunder-middel?

kan jeg spørre om hvilken dose du står på? og fikk du store bivirkninger med å begynne med det?

Hei Timari,

jeg bruker 10 mg pr dag.Begynte på 5 mg i 8 dager og økte deretter til 10 (altså 1 hel tablett)

Bivirkningene i starten var kun kvalme for min del, men den kvalmen var skikkelig fæl altså. Var kvalm nesten konstant i en uke....sukk..men når resultatet er blitt så bra som nå, så var det verdt det.

Av bivirkninger pr i dag er kun nedsatt sexlyst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...