Gå til innhold

Bakteriell halsbetennelse?

Anbefalte innlegg

Torsdag var jeg ferdig med antibiotikakur mot halsbetennelse (streptokokker) og et par dager før det begynte jeg å få litt ubehag i halsen igjen og siden er det bare blitt verre og verre. Fra fredag kveld har jeg hatt så vondt i halsen at det til og med er vondt å prate. For å få blund på øynene har jeg måttet ta paracet, men det hjelper bare litt.

Jeg har imidlertid ikke feber, og tror derfor selv at det er et virus som har rammet meg denne gang. Har noen opplevd/hørt om feberfri streptokokkinfeksjon? Har hatt virushalsbetennelser før, men kan ikke huske at jeg har hatt SÅ vondt SÅ lenge!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/174801-bakteriell-halsbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tonsillitten

Feberfri streptokokkinfeksjon er sikkert mulig. Alle får ikke like lett feber heller. Hvordan ser mandlene ut da, har de gulhvite prikker?

Allmenntilstanden forøvrig?

Hvis det varer ved er det vel ok å gå til lege og ta en ny strepto.test.

• 2 uker senere...

Feberfri streptokokkinfeksjon er sikkert mulig. Alle får ikke like lett feber heller. Hvordan ser mandlene ut da, har de gulhvite prikker?

Allmenntilstanden forøvrig?

Hvis det varer ved er det vel ok å gå til lege og ta en ny strepto.test.

Litt sent å svare, men var inne her og fikk lyst :-) Jeg endte med å gå til legen over helgen, for halsvondtet ble ikke bedre. Dermed ble det ny antibiotikakur på meg og begge barna....Ingen av oss hadde feber!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...