Gå til innhold

Drømmer om død pappa


Gjest fårikkesove

Anbefalte innlegg

Gjest fårikkesove

Jeg sliter.Jeg får ikke sove.Etter x antall våkennetter,selvfølgelig,men hva skjer?Jo,jeg drømmer om og om igjen om pappan min som døde for 10 år siden.Jeg er en vanlig jente på 28 år,2 barn og glad i livet.Han sier at han er kommet tilbake for å hjelpe meg.Han sier jeg har verdens nydeligste barn.Han sier han savner oss.Jeg våkner dyvåt av svette og jeg føler blikket hans hvile på meg.Av og til kan jeg kjenne lik-lukt når jeg våkner.Innimellom lurer jeg faktisk på om jeg har drømt,eller har jeg vært i dødsriket og besøkt han,eller trer han på ordentlig inn i drømmene mine?Teorier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det høres ut som om du savner han. Kanskje mer nå når ungene vokser til og du ikke får vist han hvor fine de er. Er det en "ønskedrøm", eller er den ekkel? Det med liklukta hørtes ekkelt ut. Men det at han sier at han synes du har verdens fineste barn og at han vil hjelpe dere, høres jo ut som noe godt. Tror sorg kommer tilbake i "porsjoner" etter hvert som vi blir eldre og kommer i nye livsfaser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg har ingen teorier annet enn at du er inne i en periode av livet hvor du tenker mer på han.

Av egen erfaring vil jeg si at jeg oppfatter slike drømmer som svært positive. Jeg velger å se på dem som en mulighet til en kontakt som jeg er avskåret fra i våken tilstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at jeg tror det er ganske normalt- en underliggende sorg av tapet.

Og det bearbeides, føles på under overflata- og en påminnelse om at selv om han er fysisk død, lever han videre i deg allikevel.

Drømmer selv mye om morfar i perioder, som døde da jeg var gutt- og var nært knyttet til

ham.

Ta å les Ole Vedfelt- drømmenes dimensjoner- bra bok om drømmer og det ubevisstes språk.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...