Gå til innhold

Kontaktannonser med gammelt bilde

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skrevet med en veldig hyggelig mann på nettet i noen uker.Han formulerte seg så bra at jeg nesten ble forelsket i tekstene... Vi sendte bilder til hverandre og han var nokså kjekk synes jeg. Så tropper jeg opp på min aller første blinddate og jeg ble rett og slett sjokkert! Han var minst 10 år eldre enn på bildet han sendte meg. Ustelt med halvlangt hår. Må si jeg ble så skuffet at jeg dro rett hjem etter å ha snakket høflig med han. Kanskje jeg burde ha sagt det direkte til han at jeg følte meg narret. Hva ville dere andre ha gjort i samme situasjon?

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

9

• huufsa

7

• Mary Poppins

5

• oslogutt

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ville gjort som deg. Vært hyggelig og grei og sagt at dett vart dett.

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg ville gjort... Men kan du ikke få sagt det du tenker nå, i en mail?

Skrevet

Jeg hadde nok gjort det samme som deg.

Tror ikke jeg hadde vært tøff/slem nok til å si jeg følte meg narret, dessuten liker jeg ikke å se andre bli såret.

Men jeg ville ikke tatt noe mer kontakt med han, og hvis han tok kontakt hadde jeg sagt det som var, at jeg ikke var interessert.

Skrevet

Haha!

Jeg har NETTOPP gjort det samme som deg!

Vi tok en kaffekopp som planlagt, snakket høflig sammen og reiste.

Han så også minst 10 år eldre ut enn på bildet, + at han var sjuskete og møkkete... Jeg var nesten litt forlegen der jeg satt sammen med han på kafèen...

Når vi snakket sammen på msn senere, fortalte jeg han med èn gang at dette ikke kom til å utvikle seg til noe mer...

Skrevet

Guri - jeg hadde sikkert sendt sånne gamle bilder jeg også - hehe

Skrevet

Vet ikke helt hva jeg ville gjort... Men kan du ikke få sagt det du tenker nå, i en mail?

Jeg synes det blir litt vanskelig å si det til han. Jeg har i flere uker bygd opp gledelige forventninger fordi han skrev så fint og strødde om seg med romantiske ord. Men...så var han helt annerledes enn den han utga seg for.

Skrevet

Jeg synes det blir litt vanskelig å si det til han. Jeg har i flere uker bygd opp gledelige forventninger fordi han skrev så fint og strødde om seg med romantiske ord. Men...så var han helt annerledes enn den han utga seg for.

Kanskje det er nettopp det han trenger å få høre?

Så kanskje han skjønner at folk verdsetter ærlighet mer enn et glansbilde?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Haha!

Jeg har NETTOPP gjort det samme som deg!

Vi tok en kaffekopp som planlagt, snakket høflig sammen og reiste.

Han så også minst 10 år eldre ut enn på bildet, + at han var sjuskete og møkkete... Jeg var nesten litt forlegen der jeg satt sammen med han på kafèen...

Når vi snakket sammen på msn senere, fortalte jeg han med èn gang at dette ikke kom til å utvikle seg til noe mer...

Har tanken slått deg at du og Eva34 meget mulig har datet samme mann? :)

For øvrig tror jeg det er ganske vanlig å legge ut pene bilder av seg selv.

At man forandrer frisyre, hårvekst i ansiktet osv., må man bare ta høyde for.

Skrevet

Godt mulig vi datet samme fyr, ja :)

Men legger man ut et bilde av seg selv, så bør det ligne på en selv... Jeg fikk haka-slepp når jeg så han!

På bildet var han lys i håret, og så velstelt ut... - jeg er neimen ikke sikker på om det var samme mann engang, jeg.

Den gubben som møtte opp var gråhåret (På det lille håret som var) Og hadde noe brunt som hadde størknet på leppene.. og et gult slim-belegg på tenna!

Hadde han ikke kommet bort til meg, så hadde jeg gått rett forbi han...

Jeg ser veldig humoristisk på dette, jeg da.. ble ikke såret eller skuffet. Men måtte ringe en kompis av meg på vei hjem og fortelle. Holdt på å le meg ihjel...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Godt mulig vi datet samme fyr, ja :)

Men legger man ut et bilde av seg selv, så bør det ligne på en selv... Jeg fikk haka-slepp når jeg så han!

På bildet var han lys i håret, og så velstelt ut... - jeg er neimen ikke sikker på om det var samme mann engang, jeg.

Den gubben som møtte opp var gråhåret (På det lille håret som var) Og hadde noe brunt som hadde størknet på leppene.. og et gult slim-belegg på tenna!

Hadde han ikke kommet bort til meg, så hadde jeg gått rett forbi han...

Jeg ser veldig humoristisk på dette, jeg da.. ble ikke såret eller skuffet. Men måtte ringe en kompis av meg på vei hjem og fortelle. Holdt på å le meg ihjel...

Man kan jo ikke gjøre annet enn å se humoristisk på det.

Jeg forstår problemet hvis mannen er 40 og legger ut et lekkert bilde av seg selv som 25-åring, men et bilde sier fint lite om hvor velstelt mannen er. Og den slags er det vel heller ikke spesielt vanlig å diskutere i mail, på telefon, osv.

Man møtes jo nettopp for å finne ut mer om personen.

Han kan for øvrig være nøyaktig så hyggelig som han sa han var selv om han har glemt å pusse tenna det siste halvåret, har snus på leppene og fått grått hår siden bildet ble tatt for 2 år siden.

Jeg har hørt at noen får grått hår over natta. F.eks. etter diverse skrekkhendelser.

Skrekkhistorien inne på samlivsforumet er et godt eksempel på noe å henge seg opp i. Her snakker vi om en bevisst løgn.

Skrevet

Jeg forstår problemet hvis mannen er 40 og legger ut et lekkert bilde av seg selv som 25-åring, men et bilde sier fint lite om hvor velstelt mannen er. Og den slags er det vel heller ikke spesielt vanlig å diskutere i mail, på telefon, osv.

Han kan for øvrig være nøyaktig så hyggelig som han sa han var selv om han har glemt å pusse tenna det siste halvåret, har snus på leppene og fått grått hår siden bildet ble tatt for 2 år siden.

Jeg har hørt at noen får grått hår over natta. F.eks. etter diverse skrekkhendelser.

Skrekkhistorien inne på samlivsforumet er et godt eksempel på noe å henge seg opp i. Her snakker vi om en bevisst løgn.

"Jeg har hørt at noen får grått hår over natta. F.eks. etter diverse skrekkhendelser."

Det som virkelig skjer er at man i stressa situasjoner mister mer hår enn ellers, og hvis man er på vei til å bli grå og det skjer noe, mister man masse farget hår, sånn at det grå håret blir synligere.

Hadde selvfølgelig ingenting med saken å gjøre, sånn _egentlig_, men ville bare si det. Fant endelig et innlegg jeg kunne svare på...

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Jeg har hørt at noen får grått hår over natta. F.eks. etter diverse skrekkhendelser."

Det som virkelig skjer er at man i stressa situasjoner mister mer hår enn ellers, og hvis man er på vei til å bli grå og det skjer noe, mister man masse farget hår, sånn at det grå håret blir synligere.

Hadde selvfølgelig ingenting med saken å gjøre, sånn _egentlig_, men ville bare si det. Fant endelig et innlegg jeg kunne svare på...

Men jeg er helt sikker på at jeg har lest om folk som har opplevd ekstreme traumer og fått grått hår over natta. Bokstavelig talt. Der og da.

Jeg aner jo fint lite om hår. Jeg burde gjøre det siden jeg later som om jeg er så utrolig redd for det. Men er det ikke noe i dette?

Skrevet

Men jeg er helt sikker på at jeg har lest om folk som har opplevd ekstreme traumer og fått grått hår over natta. Bokstavelig talt. Der og da.

Jeg aner jo fint lite om hår. Jeg burde gjøre det siden jeg later som om jeg er så utrolig redd for det. Men er det ikke noe i dette?

Ja, men hårfargen forandrer seg ikke. Det grå håret var bare ikke synlig dagen før, for det ble dekket av svart hår, som forsvant på natta.

Skrevet

Ja, jøss..

Jeg ER helt enig med deg.

Fyren var sikkert snill som dagen er lang. Dette var bare et eksempel på hvor annerledes folk kan være fra det 'bildet' du lager deg av dem.

Det skrekkeksempelet på samlivsforumet gjelder noe heelt annet...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, jøss..

Jeg ER helt enig med deg.

Fyren var sikkert snill som dagen er lang. Dette var bare et eksempel på hvor annerledes folk kan være fra det 'bildet' du lager deg av dem.

Det skrekkeksempelet på samlivsforumet gjelder noe heelt annet...

Nettopp. Det bildet vi lager av dem.

For man danner seg et bilde av dem man blir godt kjent med via nettet. Det nytter ikke å surmule i ettertid dersom personen ikke lever opp til dette bildet. Altså: Med mindre vi snakker om løgner.

Av de jeg har møtt fra nettet, altså av de jeg har kjent godt (via mail og telefon) før vi har møttes, har jeg faktisk ikke bommet en eneste gang. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, men hårfargen forandrer seg ikke. Det grå håret var bare ikke synlig dagen før, for det ble dekket av svart hår, som forsvant på natta.

Ok. Joa, det henger på greip. F.eks. er det vel tvilsomt at alt håret til musikeren og andra Jan Werner-wannabees plutselig hadde blitt grått over natta. :)

Gjest der blei det ingenting
Skrevet

:o) har en kompis som fant seg ei jente på nettet .... han spurte om hun kunne sende ham et bilde ...... bildet kom i posten, brudebildet av henne !!!!! Hun hadde riktignok klipt vekk eksen sin da :o).

Bildet var flere år gammelt, og hun hadde i mellomtiden lagt på seg 60 - 70 kilo, så kompisen vår kjente henne ikke igjen da de møttes.

Trenger vel ikke si at

Skrevet

"At man forandrer frisyre, hårvekst i ansiktet osv., må man bare ta høyde for."

Joda man må da ta høyde for det, men man må ikke like denne forandringen. Og jeg synes også at hvis vedkommende har forandret seg stort siden bildene ble tatt, så kan man kanskje nevne det.

En venn av meg sendte meldinger med en jente han traff på nettet i et halvt år, hun sendte han ganske mange naken bilder av segselv, men bare av overkroppen og hun holdt puppene opp på alle bilder. Slik at det så ut som hun hadde den kroppen. Så kom det en dag de skulle møtes på byen og han fikk helt hakeslepp da han så hun veide bortimot 120kilo.

På forhånd hadde han sagt han ikke tente på store jenter, og det eneste hun sa da var at hun hadde litt kvinnlige former, men det var også alt.

For hennes egen del, burde hun ha sagt ifra om dette på forhånd, hun skjønte selvfølgelig at vekten hennes var grunnen til at vennen min ikke tok noe mer kontakt. Og det er nok ikke akkurat en hyggelig følelse å sitte igjen med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...