Gå til innhold

er dette unormalt?


mezzy

Anbefalte innlegg

Hei... har ikke skrevet så mye her i det siste...

har ikke hatt så mye å skrive liksom.

Jeg har begynnt å lure litt på noe..

jeg tenker veldig mye på mat, ernæring osv. mamma sier at hun mener at jeg er litt for opptatt av det... er det unormalt da?

Jeg følger jo bare med på hva og hvor myejeg spiser og sjekker kalori innholdet og fett innholdet. Det er vel ikke unormalt??

hun mener at det er usunt å tenke så mye på det.. osv.

*koZ*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laila Sundgot Schneider, Lege

Kjære mezzy! Det er ikke alltid like lett å skille grensen mellom frisk, normal, syk i forhold til spiseforstyrrelser. Vi sier som regel at man har en spiseforstyrrelse dersom tanker og atferd i forhold til mat og vekt gjør slik at den begrenser livsutfoldelsen og livskvaliteten forringes.Ofte er det slik at det tar lang tid før en selv innser at en har en spiseforstyrrelse, som igjen fører til at en søker/får hjelp sent. Dersom din mor er bekymret er det nok kanskje en grunn for det, og det viser at din mor bryr seg, ser deg. Jeg vil råde deg til å snakke mer med din mor om hvordan du har det, slik at dere sammen kan finne ut om ditt forhold til mat og vekt er "unormalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...