Gå til innhold

sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta røntgen av tarmene snart og i den forbindeles må jeg faste 2 dager før. Kan kun spise et lett måltid til frokost. Vanligvis trener jeg og spiser 5-6 måltider om dagen. Blir utrolig slapp og irritabel uten mat og jeg gruer meg veldig til å jobbe. Kan jeg ta ut sykedager på dette? Er det normalt? Eller må jeg pent sitte på jobb 8 timer om dagen uten mat, trøtt og ør i hodet?

Gjest tottlå
Skrevet

Jeg hadde tatt ut sykedager.......

Det kommer jo litt ann på hvilke jobb du har, men å gå på jobb uten mat.....????

Skrevet

Jeg hadde tatt ut sykedager.......

Det kommer jo litt ann på hvilke jobb du har, men å gå på jobb uten mat.....????

Har en stillesittende kontorjobb, men allikevel...Tror jeg skal slite.

Ørkenvandreren
Skrevet

Så lenge du har en kontorjobb synes jeg du bør holde deg på jobb.

For hvorfor er det vanskeligere å sitte foran PC'en på jobb, enn PC'en hjemme?

Og hvorfor er det vanskeligere å lese et dokument på jobb, enn å lese en bok hjemme?

Fortell kollegene dine at du er pålagt å faste, så viser de helt sikkert toleranse for at du ikke helt er deg selv. "Syk" nok til å være hjemme, er du ivhertfall ikke.

Det er akkurat slike eksempler som gjør at enkelte partier og næringslivet mumler "karensdager".....

Skrevet

Så lenge du har en kontorjobb synes jeg du bør holde deg på jobb.

For hvorfor er det vanskeligere å sitte foran PC'en på jobb, enn PC'en hjemme?

Og hvorfor er det vanskeligere å lese et dokument på jobb, enn å lese en bok hjemme?

Fortell kollegene dine at du er pålagt å faste, så viser de helt sikkert toleranse for at du ikke helt er deg selv. "Syk" nok til å være hjemme, er du ivhertfall ikke.

Det er akkurat slike eksempler som gjør at enkelte partier og næringslivet mumler "karensdager".....

det er ikke noe problem å dra på jobben, problemet er å få gjort noe fornuftig. Når man ikke har spist på 1-2 dager klarer iallefall ikke jeg å tenke skikkelig. I tilegg blir man slapp og sliten. Hjemme kunne man sovet og bare sett på tv,

Skrevet

Har en stillesittende kontorjobb, men allikevel...Tror jeg skal slite.

Trodde det var vanlig å drikke en væske ettermiddagen før undersøkelsen, slik at man tømmer tarmen på morgenen før undersøkelsen. Kanskje du har missforståttt?

Skrevet

Trodde det var vanlig å drikke en væske ettermiddagen før undersøkelsen, slik at man tømmer tarmen på morgenen før undersøkelsen. Kanskje du har missforståttt?

på skrivene jeg fikk sto det at man skulle faste, men også drikke den væsken siste dagen. Bare drikke vann og spise en lett frokost den ene dagen.

Skrevet

Dersom du skal ta avføringstabletter flere av dagene burde du absolutt ikke gå på jobben.

Skrevet

Dersom du skal ta avføringstabletter flere av dagene burde du absolutt ikke gå på jobben.

hvorfor ikke? Flyr man på do hele tida?

Skrevet

hvorfor ikke? Flyr man på do hele tida?

Ja, det bare rant ;o)

Skrevet

Ja, det bare rant ;o)

har du tatt røngten av tarmene da? Får man avføringspiller da? Tror ikke det sto noe om det på min instruks.

Skrevet

har du tatt røngten av tarmene da? Får man avføringspiller da? Tror ikke det sto noe om det på min instruks.

Ja, det har jeg gjort. Skulle ta avføringstabletter to kvelder og faste for å være sikker på at det var tomt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...