smurf78 Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg skal ta røntgen av tarmene snart og i den forbindeles må jeg faste 2 dager før. Kan kun spise et lett måltid til frokost. Vanligvis trener jeg og spiser 5-6 måltider om dagen. Blir utrolig slapp og irritabel uten mat og jeg gruer meg veldig til å jobbe. Kan jeg ta ut sykedager på dette? Er det normalt? Eller må jeg pent sitte på jobb 8 timer om dagen uten mat, trøtt og ør i hodet? 0 Siter
Gjest tottlå Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Jeg hadde tatt ut sykedager....... Det kommer jo litt ann på hvilke jobb du har, men å gå på jobb uten mat.....???? 0 Siter
smurf78 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Jeg hadde tatt ut sykedager....... Det kommer jo litt ann på hvilke jobb du har, men å gå på jobb uten mat.....???? Har en stillesittende kontorjobb, men allikevel...Tror jeg skal slite. 0 Siter
Ørkenvandreren Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Så lenge du har en kontorjobb synes jeg du bør holde deg på jobb. For hvorfor er det vanskeligere å sitte foran PC'en på jobb, enn PC'en hjemme? Og hvorfor er det vanskeligere å lese et dokument på jobb, enn å lese en bok hjemme? Fortell kollegene dine at du er pålagt å faste, så viser de helt sikkert toleranse for at du ikke helt er deg selv. "Syk" nok til å være hjemme, er du ivhertfall ikke. Det er akkurat slike eksempler som gjør at enkelte partier og næringslivet mumler "karensdager"..... 0 Siter
smurf78 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Så lenge du har en kontorjobb synes jeg du bør holde deg på jobb. For hvorfor er det vanskeligere å sitte foran PC'en på jobb, enn PC'en hjemme? Og hvorfor er det vanskeligere å lese et dokument på jobb, enn å lese en bok hjemme? Fortell kollegene dine at du er pålagt å faste, så viser de helt sikkert toleranse for at du ikke helt er deg selv. "Syk" nok til å være hjemme, er du ivhertfall ikke. Det er akkurat slike eksempler som gjør at enkelte partier og næringslivet mumler "karensdager"..... det er ikke noe problem å dra på jobben, problemet er å få gjort noe fornuftig. Når man ikke har spist på 1-2 dager klarer iallefall ikke jeg å tenke skikkelig. I tilegg blir man slapp og sliten. Hjemme kunne man sovet og bare sett på tv, 0 Siter
Gjest doll Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Har en stillesittende kontorjobb, men allikevel...Tror jeg skal slite. Trodde det var vanlig å drikke en væske ettermiddagen før undersøkelsen, slik at man tømmer tarmen på morgenen før undersøkelsen. Kanskje du har missforståttt? 0 Siter
smurf78 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Trodde det var vanlig å drikke en væske ettermiddagen før undersøkelsen, slik at man tømmer tarmen på morgenen før undersøkelsen. Kanskje du har missforståttt? på skrivene jeg fikk sto det at man skulle faste, men også drikke den væsken siste dagen. Bare drikke vann og spise en lett frokost den ene dagen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 Dersom du skal ta avføringstabletter flere av dagene burde du absolutt ikke gå på jobben. 0 Siter
smurf78 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Skrevet 21. februar 2005 Dersom du skal ta avføringstabletter flere av dagene burde du absolutt ikke gå på jobben. hvorfor ikke? Flyr man på do hele tida? 0 Siter
Dorthe Skrevet 21. februar 2005 Skrevet 21. februar 2005 hvorfor ikke? Flyr man på do hele tida? Ja, det bare rant ;o) 0 Siter
smurf78 Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Ja, det bare rant ;o) har du tatt røngten av tarmene da? Får man avføringspiller da? Tror ikke det sto noe om det på min instruks. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 har du tatt røngten av tarmene da? Får man avføringspiller da? Tror ikke det sto noe om det på min instruks. Ja, det har jeg gjort. Skulle ta avføringstabletter to kvelder og faste for å være sikker på at det var tomt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.