Gå til innhold

Hva vil det si å være splittende?


Gjest forvirret klient

Anbefalte innlegg

Gjest forvirret klient

psykiateren sier at jeg er manipulerende og splittende. Han synes derfor at det blir for vanskelig å behandle meg. Så nå lurer jeg på hva det vil si å være splittende? Vil det si å se verden som sort-hvitt? eller at man setter folk opp mot hverandre?

Hvis dette stemmer så er jeg jo virkelig ute og kjører....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest egotripp

Splitting er en "primitiv" forsvarsmekanisme og er veldig vanlig blant borderlinere/emosjonelt ustabile og folk med svakt ego..bl.a folk med psykoser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret klient

Splitting er en "primitiv" forsvarsmekanisme og er veldig vanlig blant borderlinere/emosjonelt ustabile og folk med svakt ego..bl.a folk med psykoser.

jeg har iallefall ingen av de diagnosene som du nevner. Kanskje jeg burde vært nærmere utredet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har iallefall ingen av de diagnosene som du nevner. Kanskje jeg burde vært nærmere utredet?

At denne terapeuten ikke kan behandle deg er greit. Behandlere har også sterke sider, og områder de kanskje holder seg unna. Men hvis du virkelig ønsker hjelp, må du ikke la dette stoppe deg. Det finnes andre terapeuter, og prøv å komme deg til en med god erfaring, som takler denne type problematikk.

Vh Bugge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å spørre psykiateren? Han er jo den som best kan gi deg svar på hva han mener. Og det er jo ikke noe rart å spørre om ord som er vanskelig for de aller fleste å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret klient

Hva med å spørre psykiateren? Han er jo den som best kan gi deg svar på hva han mener. Og det er jo ikke noe rart å spørre om ord som er vanskelig for de aller fleste å forstå.

Han vil ikke lenger behandle meg fordi jeg er vanskelig å ha med å gjøre. Så jeg orker ikke å gå tilbake til han for å spørre om det. Derfor spør jeg her istedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Ja, det betyr vel begge de to tingene du nevnte.

Å dele folk inn i de gode og de vonde og sette dem opp mot hverandre.

Ja, dette bør absolutt utredes videre dersom du har problemer med deg selv og/eller med forholdet til andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han vil ikke lenger behandle meg fordi jeg er vanskelig å ha med å gjøre. Så jeg orker ikke å gå tilbake til han for å spørre om det. Derfor spør jeg her istedenfor

OK. Hva mener du med at du er vanskelig å ha med å gjøre? Hva er det du gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest forvirret klient

OK. Hva mener du med at du er vanskelig å ha med å gjøre? Hva er det du gjør?

jeg er visst utrolig kranglete og er utakknemmelig over at jeg får en samtale hver måned. Jeg ønsker noe hyppigere nå i en periode. Greit nok at han ikke har noen mulighet til å etterkomme ønsket, men jeg må jo få lov å komme med mine frustrasjoner. Han er jo betalt for å sitte der og høre på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...