Gå til innhold

slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver å slanke meg.Dette spiser jeg.Kl 0900: 3 knekkebrød med makrell i tomat.Kl 10 1 eple.Kl 12 kylling salat.Kl 16: grønnsaks suppe og kl 19:1pære.Trener volleyball 3 dager i uken og går tur 3 kvelder i uka.Dikker vann og sukker fri brus.Og 2 kopper varm solbær saft om dagen.Bør jeg gå ned eller spise mindre?

Gjest sparebluss
Skrevet

Du må spise mer !

Kroppen din kommer til å gå på sparebluss pga for lite mat.

Skrevet

Du må spise mer !

Kroppen din kommer til å gå på sparebluss pga for lite mat.

Hva kan jeg spise da?

Gjest sparebluss
Skrevet

Det spørs akkurat hvor stor du er i utgangspunktet det. Hvor mye du skal ned.

Gjest sparebluss
Skrevet

Hva kan jeg spise da?

(sorry, det blei to svar det, stod ikke på rette plassen da jeg svarte deg første gang)

Skrevet

Skal ned 15 kilo.Har gått ned 5 kilo men i de siste ukene har vekta stått stille

Gjest sparebluss
Skrevet

Skal ned 15 kilo.Har gått ned 5 kilo men i de siste ukene har vekta stått stille

Du skal ifølge Grete Roede ha i deg mellom 1100 og 1300 kcal. Da er det lagt opp ut ifra at du har ca 1/2-1 times trim hver dag.

Så sett deg ned å tell kcal. :o)

Skrevet

Du skal ifølge Grete Roede ha i deg mellom 1100 og 1300 kcal. Da er det lagt opp ut ifra at du har ca 1/2-1 times trim hver dag.

Så sett deg ned å tell kcal. :o)

Skal man kun ha i seg 1100-1300 kalorier i løpet av en dag når man trener i en time? Det hørtes veldig lite ut.

Skrevet

Dropp tre knekkebrød, bytt heller ut med to skiver dr. fedons brød.. mindre karbohydrater og holder deg mett lenger. dropp i hvert fall solbærsafta! Sukkerlake de lux! skal du spise grønnsakssupuue hver dag!?!

Spis variert, men sunt! Spis hvitt kjøtt.. kylling, fisk, svin.. Ikke stek i smør eller olje, bruk i så fall litt olivenolje.. Husk alltid at en tredjedel av maten skal være grønt. Spis lite ris, pasta og poteter, men ikke kutt det ut.. bare mindre enn vanlig. kutt ut fete sauser, bruk i hvert fall bare litt..

Skrevet

Hva kan jeg spise da?

Se svaret mitt over. Spis frokost, lunsj, middag, og noe frukt innimellom. Spiser du middag seint dropper du kveldsmat, hvis du spiser tidlig kan du f.eks spise en lett suppe eller noe salat med masse tomat til kvelds, ikke spis mindre enn tre timer før du legger deg.

Dropp alt søtt! Dropp fet mat, fete sauser osv. Men ta deg et kakestykke på jobben hvis det er kaffepause en gan i mnd. med kake, du kan unne deg litt kos. Ellers sprekker du.

Vær bevisst på aøt du putter i deg..men ikke gå sulten. At man er sulten rett før mat er jo normalt da.. Husk at yougurt inneholder masse sukker.

Skrevet

Har aldri måttet slanke meg jeg, men har lest så mange ganger her inne at når man skal slanke seg bør man han et kalori inntak på rundt 1600, derfor jeg reagerte på 1100-1300. Men er det sånn så er det sånn. Jeg har egentlig ikke peiling:)

trener jevnlig, har gjort det skikkelig siden august. Spiser 1800-2000 kcal om dagen jeg, er bare 168 cm høy. Har ikke gått ned fort, men stabilt. Tilsammen 5 kilo, men har fått masse mer muskler og ser at jeg har blitt mye tynnere. 1100 kcal er da altfor lite, iallefall om du trener. De 1100 kaloriene på Grete Roede siden må ha vært beregnet på folk som ikke trener. Jeg hadde iallefall sulta ihjel med så lite kalorier. Du bør i tillegg prøve å spise mer proteiner (rent kjøtt, fisk, egg m.m.) og flere måltider. 5-6 måltider om dagen er bra. Styrketrening er også kjempefin forbrenningstrening, du øker forbrenningen din med det. Anbefales!

Skrevet

Se svaret mitt over. Spis frokost, lunsj, middag, og noe frukt innimellom. Spiser du middag seint dropper du kveldsmat, hvis du spiser tidlig kan du f.eks spise en lett suppe eller noe salat med masse tomat til kvelds, ikke spis mindre enn tre timer før du legger deg.

Dropp alt søtt! Dropp fet mat, fete sauser osv. Men ta deg et kakestykke på jobben hvis det er kaffepause en gan i mnd. med kake, du kan unne deg litt kos. Ellers sprekker du.

Vær bevisst på aøt du putter i deg..men ikke gå sulten. At man er sulten rett før mat er jo normalt da.. Husk at yougurt inneholder masse sukker.

Det med søtsaker har jeg erfaring på. Jeg er godtemums iutgangspunktet og spiser sunt på ukedagene, men unner meg en spisedag i uka hvor jeg hiver innpå akkurat hva jeg vil. På den måten er det lettere å holde seg.

lalala1365380457
Skrevet

med sukkerfri brus, mener du da light brus?

isåfall bør du også droppe den! de inneholder masse som ikke er bra for kroppen. dessuten har light brusen stoffer som gjør at kroppen fortsatt tror den får sukker, så den får et kunstig høyt blodsukkernivå, som ikke er bra for deg!

Gjest '!-o-!'
Skrevet

isåfall bør du også droppe den! de inneholder masse som ikke er bra for kroppen. dessuten har light brusen stoffer som gjør at kroppen fortsatt tror den får sukker, så den får et kunstig høyt blodsukkernivå, som ikke er bra for deg!

Hvor har du dette fra?

lalala1365380457
Skrevet

min mor med utdanning i kost og ernering. jeg kan spørre henne, så jeg får litt mere fagord og korrekt gjengivelse ;)

lalala1365380457
Skrevet

Hvor har du dette fra?

hm, den kom jo under feil..

prøver igjen;

min mor med utdanning i kost og ernering. jeg kan spørre henne, så jeg får litt mere fagord og korrekt gjengivelse ;)

Gjest baremei
Skrevet

Hei!

Du mener kanskje at søtsmaken kan føre til økt insulinfrisetning(fordi kroppen tror den får sukker den må ta seg av), noe som senker blodsukkeret og kan bidra til sultfølelse?Eller?

Etter det jeg vet er det ikke bevist at light-brus i moderate mengder er skadelig.Ikke alle får den ovennevnte sultfølelsen heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...