Gå til innhold

slanking

Anbefalte innlegg

Skrevet

trener jevnlig, har gjort det skikkelig siden august. Spiser 1800-2000 kcal om dagen jeg, er bare 168 cm høy. Har ikke gått ned fort, men stabilt. Tilsammen 5 kilo, men har fått masse mer muskler og ser at jeg har blitt mye tynnere. 1100 kcal er da altfor lite, iallefall om du trener. De 1100 kaloriene på Grete Roede siden må ha vært beregnet på folk som ikke trener. Jeg hadde iallefall sulta ihjel med så lite kalorier. Du bør i tillegg prøve å spise mer proteiner (rent kjøtt, fisk, egg m.m.) og flere måltider. 5-6 måltider om dagen er bra. Styrketrening er også kjempefin forbrenningstrening, du øker forbrenningen din med det. Anbefales!

Den skulle nok ikke til meg :)

Gjest '!-o-!'
Skrevet

hm, den kom jo under feil..

prøver igjen;

min mor med utdanning i kost og ernering. jeg kan spørre henne, så jeg får litt mere fagord og korrekt gjengivelse ;)

Vel... Jeg er diabetiker, og om det du skriver hadde vært riktig, så ville jeg med min diabetes blitt frarådet å drikke lightbrus. Noe jag altså ikke har blitt hverken av dietetiker eller andre.

lalala1365380457
Skrevet

Vel... Jeg er diabetiker, og om det du skriver hadde vært riktig, så ville jeg med min diabetes blitt frarådet å drikke lightbrus. Noe jag altså ikke har blitt hverken av dietetiker eller andre.

hm. kan godt være det ikke var akkurat det der som skjedde, men i allefall så påvirket det kroppen når det gjelder slanking og forbrenning ellernoe sånt..skal spørre neste gang jeg snakker med henne ;)

*harkorttidshusk*

(kan være jeg ikke får snakket med henne før på lørdag bare sånn btw...hun er på hytta nå;)

lalala1365380457
Skrevet

Hei!

Du mener kanskje at søtsmaken kan føre til økt insulinfrisetning(fordi kroppen tror den får sukker den må ta seg av), noe som senker blodsukkeret og kan bidra til sultfølelse?Eller?

Etter det jeg vet er det ikke bevist at light-brus i moderate mengder er skadelig.Ikke alle får den ovennevnte sultfølelsen heller.

for å være helt ærlig så ble jeg usikker nå..men jeg skal sjekke det opp!

har også hørt masse annet dårlig om light brus, noe med stoffene som ble brukt for å produsere det..skal høre med den personen som fortalte dette og, så jeg kan gjengi korrekt..

hehe, jeg har så elendig husk ass! *flau*

lalala1365380457
Skrevet

en del lightbruser påvirker reseptorene i kroppen, så kroppen tror at den får høyre blodsukker. deretter setter kroppen igang insulinproduksjon, som igjen er med på å påvirke forbrenning, og er negativt om man slanker seg. sånn var det vettu =) (derfor det ikke har noen påvirkning på diabetikere)

lalala1365380457
Skrevet

Hei!

Du mener kanskje at søtsmaken kan føre til økt insulinfrisetning(fordi kroppen tror den får sukker den må ta seg av), noe som senker blodsukkeret og kan bidra til sultfølelse?Eller?

Etter det jeg vet er det ikke bevist at light-brus i moderate mengder er skadelig.Ikke alle får den ovennevnte sultfølelsen heller.

en del lightbruser påvirker reseptorene i kroppen, så kroppen tror at den får høyre blodsukker. deretter setter kroppen igang insulinproduksjon, som igjen er med på å påvirke forbrenning, og er negativt om man slanker seg.

det var det jeg mente =)

lalala1365380457
Skrevet

skrev feil til deg sist, så her har du det korrekte på hvorfor du bør holde deg unna light brus:

en del lightbruser påvirker reseptorene i kroppen, så kroppen tror at den får høyre blodsukker. deretter setter kroppen igang insulinproduksjon, som igjen er med på å påvirke forbrenning, og er negativt om man slanker seg.

lalala1365380457
Skrevet

Hei!

http://www.mercola.com/article/aspartame/symptoms.htm

http://aspartamesafety.com/Sugarsubs.htm

derfor bør man holde seg unna enkelte lightbruser

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...