Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte hele skiten. Leste samtlige 1500++ sider på svært kort tid. :)

Hvis du måtte velge mellom film eller bøker for resten av ditt liv. Hva hadde du valgt?

Eller får du angst og abstinenser av bare problemstillingen?:)

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

28

• bugge -jenta

9

• Mary Poppins

7

• Kvinna

4

Skrevet

De ligger selvsagt inne på lista jeg la ut til flyfly.

Cinema Paradiso har jeg faktisk ikke sett, men den står på lista over filmer jeg skal se.

Tatt Av Vinden er også en film jeg må se snart.

Du må se cinema paradiso alene,eller i ro og mak. Og med et forhåpentlig godt tilkoblet lydanlegg. Vedder nesa mi på at du har detsistnevnte. Musikken er halve filmen og vel så det.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du måtte velge mellom film eller bøker for resten av ditt liv. Hva hadde du valgt?

Eller får du angst og abstinenser av bare problemstillingen?:)

Jeg hadde utvilsomt fått angst. For et helvetes valg!

Det blir som å velge mellom mat og drikke. Hadde gått fullstendig til helvete uten det ene.

Enkelte ting må man ha. Fotball, hockey, litteratur, film og musikk..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du må se cinema paradiso alene,eller i ro og mak. Og med et forhåpentlig godt tilkoblet lydanlegg. Vedder nesa mi på at du har detsistnevnte. Musikken er halve filmen og vel så det.

Jeg har det siste, og enkelte filmer bør man se alene, eventuelt med andre filmfanatikere. Folk som vet å holde kjeft under filmen. :)

Skrevet

Jeg hadde utvilsomt fått angst. For et helvetes valg!

Det blir som å velge mellom mat og drikke. Hadde gått fullstendig til helvete uten det ene.

Enkelte ting må man ha. Fotball, hockey, litteratur, film og musikk..

sSå du trenger ikke sex du altså? Ser at det ikke er prioritert på listen:) Eller kanskje du bare er blyg og diskre...

ShitDiddelyDo
Skrevet

sSå du trenger ikke sex du altså? Ser at det ikke er prioritert på listen:) Eller kanskje du bare er blyg og diskre...

Jo, sex er også kos, men jeg trodde vi snakket om de viktigSTE tingene nå. :)

Skrevet

Det er ikke så enkelt som det kan virke her.

Et forlag som leser ørten bøker i løpet av et år, interesserer seg for ei bok, og vil gjerne oversette den og selge den her. Så går boka godt, får gode anmeldelser - og så bestemmer forlaget seg for å kikke litt bakover i forfatterens verker også.

Sånn er det.

Du får sjekke inni, der står det alltid "utkommet første gang ..." eller "første gang i England ...).

Da Nesser kom med første boka i serien, virket den kanskje bare litt fristende for forlaget, ikke nok til at de kjøpte den. Forlaget kunne jo ikke vite hvordan det skulle gå med forfatteren og det som ble en serie etterhvert.

Da ville det vært greit å være forfatter, om det var slik det var.

Men de har jo allerde gitt ut alle tidligere. Er de siste utgivelsene (i hardback-utgave), som er kommet "hulter-til-bulter".

Selvølgelig, jeg ser jo når boka kom første gang. Det jeg _egentlig_ synes er rart er nok at de ikke kan skrive den opprinnelige utgivelseslisten på kolofonsiden, og ikke bare "tidligere utgitt på Gyldendal".

Skrevet

Jeg har lest Borkmanns Punkt og Kvinnen Med Fødselsmerket.

Likte begge bøkene veldig godt.

Slår i hvert fall alt som er av norsk krim, med unntatt av gamle, gode Varg Veum, samt Harry Hole.

Uten at det skal all verden til, spør du meg. Jeg er rett og slett veldig lite imponert over de norske krimdronningene.

Hm, leser Borkmanns punkt nå...og ja, den er god! Gleder meg til de neste bøkene!

Det grovmaskede nettet er nok ikke SÅ bra...når hønsehjernen min gjennomskuet plottet og "avslørte" morderen leeeenge før slutten. Kjipt.

Er ingen innbarket krim-leser, men liker Nesbø og Mankell. Dessuten liker jeg Lindell, men ikke pga krim-tingene, men fordi hun skriver så bra om redsel, tror nok hennes bøker er MYE lettere å like hvis en er dame.

Fossum og Holt synes jeg ikke noe særlig om...

Men, er den Staalesen-triologien virkelig så bra? Står i hylla her, men falt ut når han tente på byen...kanskje jeg skal hive meg over den!? Bør jeg ha lest noe Varg Veum først?

Bra for alt en kan glede seg til!

:-)

Skrevet

Ja, jeg mener å huske at den slags spiller veldig liten rolle i Nessers bøker.

Men jeg forstår egentlig ikke hvor vanskelig det kan være. Med nettet foran seg burde det strengt tatt ikke ta mer enn svært få minutter å finne fyrens bøker og i hvilken rekkefølge de er skrevet.

øh...spurte ikke om rekkefølgen, da...bare lurte på _hvorfor_ den ikke var gitt ut i rekkefølge, og _om_ folk som har lest den mener det har noe å si!

Ekke såååå dum, da ;-)

Skrevet

Ja, jeg så en av de beste filmene jeg har sett noensinne her om dagen. Jeg er kanskje litt sent ute, men To Kill A Mockingbird er en fantastisk klassiker!

Åh, den har jeg prøvd å finne på DVD uten hell.

Elsker boka.

Skrevet

Men de har jo allerde gitt ut alle tidligere. Er de siste utgivelsene (i hardback-utgave), som er kommet "hulter-til-bulter".

Selvølgelig, jeg ser jo når boka kom første gang. Det jeg _egentlig_ synes er rart er nok at de ikke kan skrive den opprinnelige utgivelseslisten på kolofonsiden, og ikke bare "tidligere utgitt på Gyldendal".

De hadde ikke gitt ut alle. Flere av de eldste bøkene måtte du lese på svensk.

Skrevet

Tarantinos filmer. Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill 1 + 2. Jackie Brown.

En mange ikke har sett, og som er uhyre bra, er Jacobs Ladder. Men her vil jeg si det er litt avhengig av hvor syk han er. Ikke noe for en som ikke har lenge igjen (håper ikke det er så ille...).

Ringenes Herre har han sikkert sett. Hvis ikke har han i så fall noen timer med nytelse foran seg.

Sjekk denne:

Her er mine filmer. Ta bort en latterlig AliG-film og Men In Black 2, og jeg mener vel at det meste, mer eller mindre, er meget bra!

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Keyzer

IKKE KILL BILL!!!!! noe så forferdelig elendig!!

Hadde gledet meg til å se den filmen da den kom ut ettersom alle snakket om den, og den viste seg jo bare å være trash!!

Skrevet

IKKE KILL BILL!!!!! noe så forferdelig elendig!!

Hadde gledet meg til å se den filmen da den kom ut ettersom alle snakket om den, og den viste seg jo bare å være trash!!

Åh, jeg elsker Kill Bill!!

Skrevet

Åh, jeg elsker Kill Bill!!

Nei malun nå må du gi deg!! Kill Bill?? Jeg skal hvertfal aldri høre på deg neste gang jeg skal spørre om filmtips her inne ;)

Gjest baremei
Skrevet

Ja, jeg så en av de beste filmene jeg har sett noensinne her om dagen. Jeg er kanskje litt sent ute, men To Kill A Mockingbird er en fantastisk klassiker!

Ja, den er bra, både boka og filmen!:)

Tatt av vinden og To kill a Mockingbird-du er jo litt myk inni du da;)

Du overrasker stadig.

Skrevet

Nei malun nå må du gi deg!! Kill Bill?? Jeg skal hvertfal aldri høre på deg neste gang jeg skal spørre om filmtips her inne ;)

Jeg har utmerket filmsmak.

Utmerket, hører du!

;oP

Skrevet

Har du gode forslag til hva jeg kan sende avgårde til en veldig syk venn som ikke orker så mye annet enn å se på dvd for tida?

Naturlig nok er han ikke i humøret til komedier for tida, men han liker gode action thrillere.

Jeg skal sende han sesong 3 av 24, for det veit jeg han ønsker seg veldig. Har du andre forslag? Haster egentlig litt, for jeg må snart stikke ut og skaffe det.

Sikkert litt sent, og ikke spurte du meg heller, men A Clockwork Orange er verdens beste film. Jeg har talt!

Skrevet

Jeg har utmerket filmsmak.

Utmerket, hører du!

;oP

Pøh! ;0)

Gjest det får'n si
Skrevet

Tarantinos filmer. Pulp Fiction, Reservoir Dogs, Kill Bill 1 + 2. Jackie Brown.

En mange ikke har sett, og som er uhyre bra, er Jacobs Ladder. Men her vil jeg si det er litt avhengig av hvor syk han er. Ikke noe for en som ikke har lenge igjen (håper ikke det er så ille...).

Ringenes Herre har han sikkert sett. Hvis ikke har han i så fall noen timer med nytelse foran seg.

Sjekk denne:

Her er mine filmer. Ta bort en latterlig AliG-film og Men In Black 2, og jeg mener vel at det meste, mer eller mindre, er meget bra!

http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Keyzer

Ser du liker Terry Gilliam. Respect.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hm, leser Borkmanns punkt nå...og ja, den er god! Gleder meg til de neste bøkene!

Det grovmaskede nettet er nok ikke SÅ bra...når hønsehjernen min gjennomskuet plottet og "avslørte" morderen leeeenge før slutten. Kjipt.

Er ingen innbarket krim-leser, men liker Nesbø og Mankell. Dessuten liker jeg Lindell, men ikke pga krim-tingene, men fordi hun skriver så bra om redsel, tror nok hennes bøker er MYE lettere å like hvis en er dame.

Fossum og Holt synes jeg ikke noe særlig om...

Men, er den Staalesen-triologien virkelig så bra? Står i hylla her, men falt ut når han tente på byen...kanskje jeg skal hive meg over den!? Bør jeg ha lest noe Varg Veum først?

Bra for alt en kan glede seg til!

:-)

Du trenger ikke å kjenne Veum før du leser denne, men for Veum-fans er det veldig stort når Veum får en rolle helt på tampen.

Når det gjelder Nesser: Du gjennomskuer plottet raskt. Veldig raskt. Men for meg gjør det ikke noe. Det er fortellermåten som av en eller annen grunn fascinerer meg.

Jeg har bare lest to av bøkene hans, skal lese flere, men jeg gjennomskuet plottet rimelig raskt i begge to. :)

Leser lite krim for tiden, men når jeg igjen tar for meg krimbøker står Nesser høyt på lista.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...