Gå til innhold

Kompleks situasjon - urolog

Anbefalte innlegg

Jeg har nå vært gift med min mann i snart 12 år. I 11 av disse årene har han hatt en ukjent leversykdom med til tider svært høye asat og alat-prøver. Omtrent på samme tiden som leversykdommen brøt ut fikk vi også store problemer med det seksuelle. Til å begynne med fikk han smerter ved utløsning. De siste årene sier han at han overhodet ikke har noen som helst positive følelser ved sex. Han synes overhodet ikke at det er deilig og har ikke noe behov for det. Han har ikke problemer med å få reisning derimot. Han prøvde å ta det opp med en lege en gang men ble bare ledd av, derfor kommer han nok aldri til å tørre å gjøre det igjen. Jeg lurer på om du har noen forslag til hva dette kan komme av. Har det noen sammenheng med leversykdommen? Kan det komme av en annen sykdom? Er det noe som helst vi kan gjøre? Dette sliter veldig på ekteskapet vårt når det er over så mange år og jeg vil ikke akkurat presse ham til å gjøre noe som ikke gir ham noe igjen, men jeg har jo også visse behov selv..... Det er ganske låst akkurat på dette området så jeg vil sette stor pris på et sesam-sesam-svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/17488-kompleks-situasjon-urolog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Hans problem er mer nedsatt lyst enn at han har problem med ereksjonen. Dette har etter all sannsynlighet sammenheng med hans leversykdom. Hvordan den direkte virkninger er, kan være noe uklar.

Det er ikke et enkelt problem når den ene har normal lyst og behov, mens den andre stiller seg negativt eller likegyldig til sex - selv om det er god forklaring utfra sykdom.

Jeg vil be deg om å ta opp dette spørsmålet med Grünfeldt i forum for seksualitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...